Sıkça Sorulan Tüketici Soruları
MENU

Sıkça Sorulan Tüketici Soruları

Müşteri Bilgileri
  • Tesisat veya Sözleşme Hesap Numaranızı elektrik faturanız üzerinden görebilirsiniz, bilmiyorsanız 444 4 372 no'lu Enerjisa Çağrı Merkezimizden destek alabilirsiniz.

Online İşlemler
  • Geriye dönük tüketim bilgilerimle ilgili ekstre alabilir miyim?

    Enerjisa Online Hizmetler Merkezimizdeki  Raporlarım  menüsünden, geçmiş 12 aya ait tüm tüketim ve sayaç okuma bilgileriniz ile ilgili raporlara ulaşabilirsiniz.


    Enerjisa Online üyeliğiniz yoksa; Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği (EPTHY) madde 19/4 'e göre bu yükümlülük dağıtım şirketine verilmiştir.

    Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezlerine bizzat gitmeden işlemlerimi yapabilir miyim?

    Enerjisa Online Hizmetler Merkezimizden, Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezlerimize gitmenize gerek kalmadan bir çok işlem gerçekleştirebilirsiniz. Yapabileceğiniz işlemler:

    Üye olduktan sonra kredi kartı ile 500TL'ye kadar hızlı fatura ödeme, tarife değişikliği, tüketim görüntüleme, fatura ve borç sorgulama, bilgi güncelleme, genel bilgilendirme ile ilgili işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.
    Üyelik için bilgilerinizi güncellemeniz gerektiğinde 444 4 372 numaralı Enerjisa Çağrı Merkezimizden destek alabilir ve tarafımıza güncel iletişim bilgilerinizi bildirebilirsiniz.

     

    Sözleşme başvurusu için ödemem gereken bir bedel var mıdır?

    Tüm sözleşme başvuruları için güvence bedeli ve damga vergisi alınmaktadır.


    Yeni bağlantı sözleşme başvurularında bu bedellere ek olarak dağıtım bağlantı bedeli de alınmaktadır.

    Güvence bedelini teminat mektubu olarak verebilir miyim?

    Mesken abone grubu dışında kalan müşteriler, güvence bedeli olarak nakit yerine bankalardan alacakları süresiz kati (kesin) teminat mektubu verebilmektedir. Mesken abone grubundakiler ise ancak nakit olarak verebilmektedir.

    Sözleşme sonlandırma (tahliye) işlemini nasıl yapabilirim?

    Size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimizde sözleşme sonlandırma başvurusunda bulunarak yapabilirsiniz. Gerekli belgelere ulaşmak için tıklayınız.

    Ek olarak müşteri numaranız ile birlikte, sözleşme sahibinin kimlik belgesi ile bizzat ya da varsa vekilinin vekâleti ve kimlik belgesi ile başvuruda bulunabilirsiniz.

      

    Kimlik ve iletişim bilgilerimi güncellemek istiyorum. Ne yapabilirim?

    Enerjisa Online Hizmetler Merkezimize üyelik girişi yaptıktan sonra, sol menüde yer alan Hesabım adımından sadece telefon iletişim bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz.

    Enerjisa Online Hizmetler Merkezimizde; bireysel/kurumsal üyelik de gerçekleştirilebilir, Yeni Üyelik adımlarını takip ederek, üyelik formunu gönderip, yeni üyelik başvurusunda bulunabilirsiniz.


    Enerjisa Çağrı Merkezimiz üzerinden de bireysel ve kurumsal üyelik bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz. Satış temsilcileriniz ile direkt irtibata geçerek veya üyelik formunu doldurarak kurumsal üyeliğinizi hızlıca gerçekleştirebilirsiniz.


    NOT: Bireysel üyeliğinizi gerçekleştirebilmeniz için sistemimizde bulunan TCKN ve cep telefon numaranızın güncel olması ve tesisatın başvuran kişi adına olması gerekmektedir. "

     

    Tesisat ve/veya fatura adresimi nasıl güncelleyebilirim?

    Size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimize başvuruda bulunarak bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz.

Fatura ve Ödeme
  • Faturam gelmiyor, neden olabilir? Ne yapabilirim?

    Size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimize başvurarak veya 444 4 372 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak; sayacınızdaki son tüketim değerlerini bildirmek suretiyle faturanızı oluşturabilir veya sayaç okuma talebinde bulunabilirsiniz. Sayacınız arızalı da olabilir. Sayacın değiştirilip incelenmesi için ilgili dağıtım şirketinizin Sayaç Servisine başvurabilirsiniz.

    Faturamı kaybettim, nasıl ödeme yapabilirim?

    Enerjisa Online Hizmetler Merkezimize üye olarak faturanızı kaybetseniz bile ödemenizi yapabilirsiniz. Üyeliğiniz henüz yoksa, sözleşme hesap numaranız ile Enerjisa Yetkili Ödeme Kanallarımızdan ve anlaşmalı tüm kurumlardan ve PTT şubelerinden ödeme yapabilirsiniz. Sözleşme hesap numaranızı bilmiyorsanız 444 4 372 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak öğrenebilirsiniz.

    Otomatik ödeme talimatı olan faturamı, son ödeme tarihinde farklı bir ödeme kanalıyla ödersem otomatik ödeme ile de mükerrer olarak ödenir mi?

    Evet, mükerrer olarak ödeme gerçekleşir. Talep etmeniz halinde mükerrer ödenen tutar tarafınıza iade edilir. İade talep edilmemesi halinde, takip eden fatura/faturalardan düşülür.

    Borcum olmadığına dair yazıyı nereden alabilirim?

    Size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimize başvurabilirsiniz.

    Geçmişe dönük tüketim hesaplamasına (ek tüketim/vasati) itiraz etmek istiyorum. Ne yapabilirim?

    Faturanızda yer alan geçmişe dönük ek tahakkuk bedeline itirazınızı Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezlerimizden, Çağrı Merkezimizden 444 4 372 veya Online Hizmetler Merkezimizden iletebilirsiniz. İtiraz için geçmişe dönük tüketim tahakkuk ettirilen dönemde kullanımınız olmadıysa, ilgili Su ve Kanalizasyon İşleri kurumundan, metreküp cinsinden aynı dönemleri kapsayan tüketim ekstresi gibi destekleyici evrakı yanınızda bulundurabilirsiniz.

    Faturamı nereden ödeyebilirim? Ödemeler sisteme hemen yansıyor mu?

    Elektrik faturası ödemelerinizi Enerjisa Yetkili Ödeme Noktaları, Enerjisa Online Hizmetler Merkezi, anlaşmalı bankalardan vezne, atm veya otomatik ödemeyle veya PTT şubelerinden gerçekleştirebilirsiniz. Tüm yetkili kanallardan yapılan ödemeler anında sisteme yansımaktadır.

    Faturamın hatalı olduğunu düşünüyorum, faturam yüksek / düşük geliyor. Neden olabilir? Ne yapmam gerekiyor?

    Mevsimsel değişimlere göre kullanımınız farklılık gösteriyor veya fatura dönemi birden fazla okuma dönemini kapsıyor olabilir. Ayrıca, sayacınız arıza sebebiyle tükettiğinizden fazla veya eksik kaydediyor da olabilir. Bu durumda sayacınızın incelenmesi için size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimize başvurarak sayaç değişimi için dilekçe ile başvuruda bulunabilirsiniz.

    Otomatik ödeme talimatı nasıl verebilirim ? Ne zaman aktif olur?

    Otomatik ödeme talimatı kabul eden herhangi bir bankaya sözleşme hesap numaranızı bildirerek başvurabilirsiniz. Talimatınız, bir iş günü sonra aktifleşir. Ancak bankaların sistemlerine göre değişiklik gösterebilmektedir. Talimat verdikten sonra ödenecek ilk faturanızı kontrol etmeniz uygun olacaktır.

    Enerjisa Online hizmetler merkezinden kredi kartı ile ödeme gerçekleştirebiliyor muyum? Kredi kartı ödemesine ek hizmet bedeli alınıyor mu?

    Enerjisa Online Hizmetler Merkezimiz üzerinden kredi kartınız ile, kendi üyeliğinize ait faturalarınızın ödemesini gerçekleştirebilirsiniz. Kredi kartı ile yapacağınız ödemelerde ek hizmet bedeli alınmamaktadır.


    NOT: 1 ay içerisinde yapacağınız tüm ödemelerin toplam tutarı 500TL'yi geçmemelidir. Toplamı 500TL'yi aşan diğer ödemelerinizi anlaşmalı bankalar veya PTT aracılığı ile gerçekleştirebilirsiniz.

    Elektrik tükettiğim halde faturamda borcunuz yoktur geliyor bunun sebebi nedir?

    Elektrik tüketiminiz vergiler dahil 15 TL'nin altında kalmış ise faturanız oluşmaz. Faturanızın oluşmama sebebi sayaç arızası, hatalı okuma vb. sebeplerle de olabilir. 444 4 372 Enerjisa Müşteri Hizmetleri merkezimizi arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

    Otomatik ödeme talimatı vermek istiyorum. Bankaya iletmem gereken sözleşme hesap numaramı nereden öğrenebilirim?Otomatik ödeme talimatı vermek istiyorum. Bankaya iletmem gereken sözleşme hesap numaramı nereden öğrenebilirim?

    Otomatik ödeme talimatı vermek istiyorum. Bankaya iletmem gereken sözleşme hesap numaramı nereden öğrenebilirim?

    Otomatik ödeme talimatlarında veya banka üzerinden elektrik faturanızı ödemek istediğinizde Sözleşme Hesap Numaranızı belirtmeniz yeterlidir.
    Sözleşme Hesap Numaranızı elektrik faturanız üzerinden görebilir, bilmiyorsanız 444 4 372 no'lu Enerjisa Çağrı Merkezimizden destek alabilirsiniz. 

Tarife İşlemleri
  • Çift terimli tarife sınıfına tabi sözleşmelerimde yılda kaç defa tarife sınıfı değişikliği ve sözleşme gücü değişikliği yapabilirim?

    Enerji Piyasası Düzenleme Kurulunun Dağıtım Lisansı Sahibi Tüzel Kişiler ve Görevli Perakende Satış Şirketlerinin Tarife Uygulamalarına ilişkin Usul ve Esasları 10. maddesinin 3. fıkrasına göre bir takvim yılı içinde 3 (üç) defa tarife sınıf değişikliği (tek terim - çift terim geçiş); 11.maddesinin 5. fıkrasına göre ise bir takvim yılı içerisinde en fazla 3 (üç) defa güç değişikliği yapabilirsiniz.

    Tek Zamanlı / Çok Zamanlı tarife nedir? Tarifemi nasıl değiştirebilirim? Hangi tarifeyi tercih etmeliyim?

    Tek Zamanlı Tarife: Elektrik tüketiminizin günün her saatinde aynı birim fiyat üzerinden hesaplandığı tarifedir.


    Çok Zamanlı Tarife: Elektrik tüketiminizin, günün 06:00-17:00 - 17:00-22:00 - 22:00-06:00 zaman aralıklarında, 3 ayrı birim fiyat üzerinden hesaplandığı tarifedir. Çok zamanlı tarife uygulamasında; sayaç saati sürekli yaz saati uygulamasına göre güncellenmemiş sayaçlar için, Ekim Ayının Son Pazar Günü ile Mart Ayının Son Pazar Günü arasında Gündüz 07-18, Puant 18-23, Gece 23-07 saatleri arasında; Mart Ayının Son Pazar Günü ile Ekim Ayının Son Pazar Günü arasında Gündüz 06-17, Puant 17-22, Gece 22-06 saatleri arasında; sayaç saati sürekli yaz saati uygulamasına göre güncellenmiş sayaçlar için yıl boyunca Gündüz 06-17, Puant 17-22, Gece 22-06 saatleri arasındadır.


    Kullanım alışkanlıklarınıza göre, enerji tüketiminizi birim fiyatların daha ucuz olduğu gündüz ve gece zaman aralıklarına kaydırabiliyorsanız, tek zamanlı tarifeye göre daha avantajlı bir tarifedir. Sürekli yaz saati uygulamasına göre güncellenmemiş sayaçlar üzerinden tüketimleri ölçülen müşteriler için, Ekim ayının son pazar günü ile Mart ayının son pazar günü arasında yukarıda belirtilen saat aralıkları birer saat ileri alınarak hesaplama yapılır.

Serbest Tüketici Başvurusu
  • Serbest tüketici nedir? Ben serbest tüketici olabilir miyim?

    EPDK düzenlemesine göre, 6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu ve Elektrik Piyasası Serbest Tüketici Yönetmeliğinin ilgili hükümleri uyarınca, geçmiş 12 aylık elektrik tüketimi 2.400 kWh ve üzerinde olan tüm müşteriler Serbest Tüketici olma hakkını kazanmaktadır.


    Aylık fatura tutarınız KDV dahil ortalama 82 TL ve üzerindeyse siz de Serbest Tüketici olma hakkınızı sahip olarak, serbest tarifeler üzerinden elektrik kullanabilirsiniz.


    Sunmakta olduğunuz serbest tarifeler nelerdir?

    Enerjisa satış danışmanlarımız, sizin elektrik kullanımınıza göre size uygun olacak tarifeler hakkında bilgilendirmede bulunmaktadırlar. Enerjisa’nın avantajlı faaliyetlerinden faydalanmak için 444 4 372 numaralı Çağrı Merkezimizi arayabilir veya Avantajlı Tarifeler adresindeki başvuru formunu doldurarak sizin için uygun olan tarifeler hakkında bilgi alabilirsiniz.

    Serbest Tüketici için sözleşme süresi ne kadardır?
    Serbest tüketici sözleşmeleri süresizdir. Yani taraflardan biri sözleşmeyi sonlandırana kadar abonelik devam eder. Dilerseniz sözleşme devam ederken, mevcut 1 ila 2 yıllık taahhütlü tarifelerimizi tercih edebilirsiniz.
    Detaylı bilgi için 444 4 372 Enerjisa Çağrı Merkezimiz ile irtibata geçebilirsiniz.

İletişim
  • Bulunduğum yere en yakın Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezi nerededir?

    Size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimizin bilgilerine ulaşmak için buraya tıklayın.

Arıza ve Kesinti
  • Arıza / kesinti ile ilgili ihbarımı nasıl iletebilirim?

    ALO 186 Çağrı Merkezini arıyarak bulunduğunuz bölgedeki Dağıtım şirketine arıza/kesinti ihbarınızı iletebilirsiniz.

    Planlı kesintileri nasıl öğrenebilirim?

    ALO 186 numaralı Çağrı Merkezini arayarak veya bulunduğunuz bölgedeki Dağıtım şirketinin arıza/kesinti ihbarlarının yer aldığı web sayfalarına ulaşarak geçmiş ve gelecek programlı çalışmaları takip edebilirsiniz.

Teknik Bilgiler
  • Faturadaki yuvarlama farkı bedeli nedir?

    Fatura tutarının kuruş hanesinin 0,5’in üstünde olması halinde yukarı, 0,5’in altında olması halinde aşağıya yuvarlanarak tutara eşitlenmesidir. Yuvarlanan fark bir sonraki faturanıza (–) veya (+) değer olarak yansıtılmaktadır.

    Elektrik birim fiyatları ve zam oranları kim tarafından belirlenmektedir?

    Serbest tüketici olarak elektrik satın alan müşterilerimiz, ikili anlaşmaları dahilinde avantajlı fiyatlarımızdan yararlanmaktadır. Serbest Tüketici olmayan müşterilerimizin birim fiyatları ise EPDK tarafından yayımlanan perakende satış tarifesi üzerinden hesaplanmaktadır. Her üç ayda bir EPDK tarafından güncellenerek yayınlanır. 

    Elektrik birim fiyatları ile ilgili EPDK Elektrik Piyasası tarifelerini incelemek için tıklayın.

     

    Faturamda yer alan bedeller (Dağıtım Bedeli, TRT Payı, Enerji Fonu ve Elk. Ve Hvg. Tük. Ver. (Elektrik ve Havagazı Tüketim Vergisi) ne anlama geliyor?

    Dağıtım Bedeli: Tek veya çift terimli tarife sınıfına tabi abonelere kwh bazında uygulanan birim bedeldir. Dağıtım lisansı sahibi şirketler için gelir tavanı şeklinde belirlenen fiyat, dağıtım sistemini kullanan tüm tüketiciler için birim bedele dönüştürülmek suretiyle tüketimle çarpılmakta ve faturaya yansıtılmaktadır.

    Enerji Fonu: 28.05.1986 tarih ve 3291 sayılı kanunun ek 2. maddesi uyarınca, enerji sektöründe yapılacak araştırma, geliştirme, etüt, proje denetim faaliyetleri ile kurulacak tesislere finansman yönünden destek sağlamak amacıyla aktif enerji tüketim tutarı üzerinden %1 oranında alınan, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı nezdinde enerji fonuna aktarılan bedeldir.

    TRT Payı: TRT Gelirleri Kanunlarına istinaden aktif elektrik enerjisi bedeli üzerinden %2 oranında alınan ve TRT’ye iletilen bedeldir.
    KDV: 3065 Sayılı K.D.V kanunun 10. maddesinin G bendi uyarınca fatura üzerinden hesaplanan bedeldir.

    Elektrik ve Havagazı Tüketim Vergisi: (BTV) 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu uyarınca uygulanmaktadır. Aktif tüketim üzerinden hesaplanır.


    %5: Aşağıda yer alan durumda olmayan tüm abonelerden aktif tüketimi üzerinden %5 oranında BTV alınmaktadır.
    %1: Uygulama alanı; İmal, İstihsal, Taşıma, Yükleme, Boşaltma, Soğutma, Telli ve telsiz telgraf ve telefon haberleşmesi.
    %0: Kar amacı olmaması kaydı ile; Hastane, Dispanser, Sağlık Ocağı, Rehabilitasyon Merkezleri, Doğumevi, Bakımevi vb, İbadethaneler (Cami, Mescit, Kilise, Havra gibi), Milletlerarası; Panayır, Sergi, Fuar ve Mal teşhir edilen ve satılan pavyonlarda tüketilen elektrik, Doğrudan elektrik üretimi ve dağıtımı yapan kurumlar"

     

    Güç Bedeli ve Güç Aşım bedeli nedir?

    Güç Aşımı Bedeli: Özel trafolu müşterilerde, yapılan ikili anlaşmalarda belirtilen müşterinin kullanacağını taahhüt ettiği maksimum gücün aşılması halinde, aşılan tüketime uygulanan bedeldir.

    Güç Bedeli: OG seviyesinden bağlı olup, Çift Terimli Tarife sınıfına tabi sanayi abonelerinden bağlantı anlaşması veya sözleşmesinde belirtilen güç üzerinden aylık olarak alınan kw birim bedelidir. Güç Aşım Bedeli: OG seviyesinden bağlı olup, Çift Terimli Tarife sınıfına tabi sanayi abonelerinin bağlantı anlaşması veya sözleşmesinde belirtilen gücü aşmaları halinde, aşılan güç miktarı üzerinden aylık olarak alınan kW birim bedelidir.

    Faturamda neden reaktif bedel görünüyor? Nasıl hesaplanır? Reaktif bedelin gelmemesi için  ne yapmam lazım?

    Reaktif Enerji: Reaktif gücün zamanla çarpımından elde edilen ve kVArh birimi ile ölçülen enerjidir.
    Sayaç üzerinde reaktif değerler aşağıdaki şekilde gösterilmektedir.
    3.8.0 / 5.8.0 / Rİ= ENDÜKTİF
    4.8.0/ 8.8.0 / RC= KAPASİTİF

    Reaktif Enerji Tarifesi Uygulamasının Kapsamı DAĞITIM LİSANSI SAHİBİ TÜZEL KİŞİLER VE GÖREVLİ TEDARİK ŞİRKETLERİNİN TARİFE UYGULAMALARINA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR'da belirtildiği şekilde hesaplanır.


    Bu yönetmelikte belirtilen mesken, aydınlatma harici Kurulu Gücü 15 kVA üzerinde olan tüm müşterilere aşağıdaki oranların aşılması halinde Reaktif Bedel (Endüktif-Kapasitif) yansıtılır.


    - Kurulu Gücü 50 kVA altı için:
    - Reaktif Endüktif (RI) kVARh / Aktif Tüketim kWh oranının %33'ü geçmesi halinde
    - Reaktif Kapasitif (RC) kVARh / Aktif Tüketim kWh oranının %20'yi geçmesi halinde
    - Kurulu Gücü 50 kVA üstü için:
    - Reaktif Endüktif (RI) kVARh / Aktif Tüketim kWh oranının %20'yi geçmesi halinde,
    - Reaktif Kapasitif (RC) kVARh / Aktif Tüketim kWh oranının %15'i geçmesi halinde,

    EPDK tarafından belirlenen Reaktif birim fiyatı ile çarpılarak Reaktif Bedel hesaplaması yapılır."

    Evimde hasta bulunuyor. Elektriğin herhangi bir sebeple kesilmemesi için ne yapmalıyım?

    Evdeki hastanın durumu hayati önem teşkil eden cihazların kullanımını gerektiriyor ise; ilgili hastane raporu, Sağlık Bakanlığı’ndan alınan belge ve evinizde/sağlık merkezinizde bulunan cihazın bilgisi ve müşteri numarası ile birlikte size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimize yazılı başvuru yapabilirsiniz.

Mobil
  • Enerjisa Mobil uygulamasını nereden indirebilirim ?

    Enerjisa Mobil'i hem Google Play’den hem de App Store’dan ücretsiz olarak indirebilirsiniz.

    Enerjisa Mobil uygulamasını kimler kullanabilir ?

    Enerjisa Mobil’i akıllı telefon kullanıcısı herkes kullanabilir. Enerjisalı müşterilerimizin uygulamayı kullanabilmesi için sistemimizde kayıtlı güncel bilgilerinin olması gerekmektedir. Bilgilerinizi 444 4 372’ten güncelleyebilirsiniz.

    Enerjisa Mobil Uygulama ile hangi işlemlerimi gerçekleştirebilirim ?

    Enerjisa Mobil ile avantajlı tarifelerimizden yararlanabilir, elektrik faturanız ile ilgili işlemleri yapabilir, Müşteri Hizmetleri Merkezlerimiz için randevu alabilir, tüketimlerinizi takip edebilir, altyapı hizmetleri için planlanan kesintilerden haberdar olabilirsiniz. Üstelik eviniz ve iş yerinizde kolayca uygulayabileceğiniz tasarruf önerilerimizle enerji tasarrufu yapabilirsiniz.

    Enerjisa Mobil şifremi unuttum, ne yapmalıyım ?

    Enerjisa Mobil üzerinden “şifremi unuttum” adımlarını izleyerek ya da 444 4 372’ten çağrı merkezimizle iletişime geçerek şifrenizi güncelleyebilirsiniz.

     

    Enerjisa Mobil uygulamasını hangi cihazlarda kullanabilirim ?

    Enerjisa Mobil’i iOS 8.1 ve üstü işletim sistemli ve Android 4.0.3 ve üstü işletim sistemli tüm mobil cihazlarda kullanabilirsiniz.

    Enerjisa Mobil ücretli mi?

    Enerjisa Mobil ücretsiz indirilebilen ve kullanılabilen bir uygulamadır.

    Enerjisa Mobil’i telefona indirdikten sonra giriş yapmadan uygulamayı kullanabilir miyim?

    Uygulamaya giriş yapmadan “Enerjini Koru” alanından tasarruf önerilerini inceleyebilir, Müşteri Hizmetleri Merkezlerimiz için randevu alabilir, avantajlı tarifelerimiz için başvuruda bulabilir, ödeme kanallarımız ve abonelik işlemleri ile ilgili bilgi alabilirsiniz. Diğer işlemler için sistemimizde kayıtlı güncel bilgilerinizle  giriş yapmanız gerekmektedir.

    Enerjisa Mobil’i başka telefonlardan kullanabilir miyim?

    Enerjisa Mobil’i, uygulamanın yüklü olduğu başka  cep telefonlarından kendi bilgilerinizle kullanabilirsiniz.

    Enerjisa Mobil üzerinden yaptığım fatura ödemelerinden ücret alınıyor mu?

    Enerjisa Mobil üzerinden yapılan fatura ödemelerinden herhangi bir işlem ücreti alınmamaktadır.

Sayacım Okunmadı
  • Bir süredir sayacım okunmadı. Faturam ne zaman ulaşacak?

    444 4 372 Enerjisa Çağrı merkezimize ulaşarak veya Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezlerimize giderek fatura talebinizi yapabilirsiniz. Fatura ile ilgili geniş bilgi için burayı tıklayın.Ayrıca sayacınızın üzerinde bulunan endeks değerlerini de Çağrı merkezimize veya Müşteri Hizmetleri merkezimize bildirerek faturanızın düzenlenmesini sağlayabilirsiniz.

    Binadaki tüm dairelerin sayacı okundu ve faturası geldi. Benimki neden gelmiyor?

    Faturanızın gelmemesi birkaç sebepten kaynaklanabilir;


    1.Teknik bir sebeple sayacınızın okunamamasından dolayı faturanız çıkmamış olabilir.


    2. Fatura tutarınız fatura düzenleme limiti olan KDV dahil 15 TL'nin altında olduğu için düzenlenmemiş olabilir. Bu durumda bu bedel bir sonraki faturanıza herhangi bir faiz bedeli ilave edilmeden yansıtılacaktır. 15 TL'nin üzerinde tuketim yaptığınızı düşünüyorsanız Enerjisa Çağrı Merkezimizi 444 4 372'yi arayarak veya Müşteri Hizmetleri Merkezimize gelerek durumu bildirebilirsiniz.


    3. Fatura tutarınızın daha önceki fatura bedellerinize göre çok yüksek bir tutarda hesaplandığı bir durum söz konusu olabilir. Bu durumda sayaç okuma ekibimiz size "fatura değildir limit üstü bildirimdir" yazılı bir bildiri bırakır. Yanlış bir fatura düzenlenmemesi adına tekrar hesaplama yapıldıktan sonra faturanız düzenlenerek sizlere kargo, PTT veya e-fatura mükelleflerine GİB üzerinden e-posta yoluyla iletilecektir.Detaylı bilgi almak için Enerjisa Çağrı Merkezimize ulaşabilirsiniz.
    Faturanızın oluşturulmadığı durumlarda hiçbir ceza yada faiz tarafınıza yansıtılmamaktadır. Faturanızın oluşturulup oluşmadığını Enerjisa Online Hizmetler Merkezi üzerinden, Enerjisa Çağrı Merkezimizden ya da Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimizden öğrenebilirsiniz.

    Faturama nasıl itiraz edebilirim? 

    Fatura itiraz talepleriniz için 444 4 372 numaralı Enerjisa Çağrı Merkezimizden ya da Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimizden bizlere ulaşabilirisiniz.

    Sayaç raporuna göre sayacımda arıza yok ancak ben belirtilen miktarda elektrik tüketimi yapmadım. Faturamı tekrar nasıl inceletebilirim ?

    Faturalarınızın tekrar incelenmesi için tüketim yapmadığınızı gösteren diğer yardımcı belgeler ile (örneğin ilgili döneme ait su faturanız ) Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimizden dilekçe vererek tekrar talepte bulunabilirsiniz.

    Sayacım arzalandı ne yapmalıyım?

    Sayaç arzalarında dilekçenizi abonenin kendisinin Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimize gelerek ıslak imzalı dilekçe vermesi gerekmektedir.
    Süreç içersinde sayacınız arzalı olmadığı tespit edildiğinde EPDK mezvutatı tarafından 1 Şubat 2017 tarihinde başlamak sureti ile bozuk olmayan sayaçların arıza kontrolüne verildiğinde- kontrol ücreti faturaya yansıtılmaktadır.

Faturamı Alıyorum
  • Farklı bir firmadan enerji almaya başladım ancak şirketiniz tarafından ceza faturası kesilmiş, nasıl iptal ettirebilirim?

    Serbest tüketici statüsünde olup taahhütlü bir tarifenizin süresi bitmeden farklı bir tedarikçiye geçilmesi durumunda, taahhütname şartlarına göre ceza tutarınız tarafınıza yansıtılmaktadır. Cezanın iptali ile ilgili Enerjisa Çağrı Merkezimizden 3'ü tuşlayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

    Farklı adreslere ait elektrik faturalarımın hepsini belirteceğim eposta adresine gönderebilir misiniz?

    İlgili sözleşme numaralarınızla (Gerçek kişiler için kimlik belgesi ve tüzel kişiler için imza sirküleri veya vekaletname gereklidir) Müşteri Hizmetleri Merkezimize başvurarak e-posta yoluyla toplu fatura alma talebinde bulunabilirsiniz.

    Borç sorgulamasını hangi kanallardan yapabilirim?

    Borç sorgulamalarınızı Enerjisa Online Hizmetler sayfazımza üye olup kişisel hesabınızdan veya 444 4 372 numaralı Çağrı Merkezimi arayarak öğrenebilirsiniz.

    Faturamı Online Hizmetler Merkezinden görüntüleyebilir miyim?

    Online Hizmetler Merkezine Üye olmanız durumunda (geçmiş 12 aylık fatura bilgilerinizi görüntüleyebilirsiziniz.) son 1 yıllık fatura bilgilerinizi görüntüleyebilirsiniz.

    Faturamın e-posta/SMS olarak nasıl alabilirim?

    Faturalarnızı kağıt faturaya ilave olarak e-posta/SMS yoluyla iletilmesini tercih edebilirsiniz. Bunun için ilgili sözleşme numaranızla Enerjisa Online Hizmetler Merkezi, 444 4 372 numaralı Çağrı Merkezi ya da Müşteri Hizmetleri Merkezine başvurarak faturanızı e-posta/SMS yoluyla alma talebinde bulunabilirsiniz.

    Faturamda adres bilgim yanlış. Nasıl düzeltebilirim?

    Abonelik ile ilgili adres bilgilerin güncellenmesi için Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimize ulaşabilirsiniz.

    Başkası adına kayıtlı tesisatın borcunu sorgulayabilir/ ödeyebilir miyim?

    Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nu gereği başkası adına kayıtlı tesisatın borcunu size bildiremiyoruz. Ancak tesisatın faturası ile Enerjisa Yetkili Ödeme noktalarından, yetkili bankalardan ve PTT şubeleri üzerinden ödemesini gerçekleştirebilirsiniz.

    Faturamı tebliğ etmediğinizden dolayı düzenlenen gecikme zammına itiraz etmek istiyorum.

    EPDK tarafından hazırlanmış olan perakende satış sözleşmeniz uyarınca elektrik faturaları kullanım yerine bırakılmaktadır. Tüzel kişilere ise posta yolu ile de tebliğ edilmektedir. Ancak faturanın hiç düzenlenmediği kanaatindeyseniz, Çağrı Merkezimizden veya Müşteri Hizmetleri Merkezimizden bizlere ulaşarak konu ile ilgili bilgi alabilirsiniz.

    Abonelik benim adıma değil ancak adresten taşınacağım nasıl fatura düzenleyebilirsiniz?

    Aboneliği üzerinize almadan elektrik tüketiyor olmanız 'Usulsüz Kullanım' olarak nitelendirilir. Abonelik sahibinin en yakın Müşteri Hizmetleri Merkezimize giderek taşınma ile ilgili işlemleri yaptırması gerekir. Eğer taşınma işlemini siz yapacaksanız öncelikle mevcut adresinizdeki aboneliği kendi üzerinize almanız gerekmektedir.

    Binada yıkım olacak, aboneliğimi nasıl sonlandırırım ?

    Bina yıkımı gerekçesiyle tahliye işlemleriniz için Müşteri Hizmetleri Merkezimize başvuruda bulunmanız gerekmektedir. Son Kapanış faturanız için aşağıdaki yöntemlerden birini tercih edebilirisiniz;


    1.Tahliye işleminizin hızlıca sonlandırılabilmesi için endeks bilgilerinizi (T0 / T1-T2-T3 değerleri) alarak Müşteri Hizmetleri Merkezimizden kapanış faturanızı alabilirsiniz.


    2. Endeks değerlerinizi alamıyorsanız, Çağrı merkezimize ulaşarak veya Müşteri Hizmetleri Merkez'lerimize giderek fatura talebinizi yapabilirsiniz.

    Trafodan enerjimin kesilmesi için dilekçe verdim ancak fatura düzenlemişsiniz. Nasıl itiraz edebilirim?

    Size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmetlerimize dilekçenizle beraber başvuruda bulunarak düzenleme yapılmasını talep edebilirsiniz. Buna rağmen faturada trafo boşta kaybı bedeli gözüküyorsa faturanıza Çağrı merkezimiz üzerinden de itiraz edebilirsiniz.

    Faturam kargo veya e-posta yoluyla geliyor. Son ödeme tarihinden sonra elime ulaştı, vade tarihini erteleyebilir misiniz?

    Enerjisa'dan kaynaklanan bir gecikme söz konusu ise Çağrı Merkezimizden veya Müşteri Hizmetleri Merkezimizden bizlere ulaşarak vade erteleme talebinde bulunabilirsiniz. Talebiniz en kısa zamanda incelenerek tarafınıza geri dönüş sağlanacaktır.

Faturamı İnceliyorum
  • Benden önce evde oturan kiracı/ev sahibinin tüketimi benim faturama yansıdı, borçlarımı nasıl ayrıştırabilirim?

    Borç ayrıştırma talebiniz için Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezlerimize borca konu yerleşim yerinde ikamet etmeye başladığınız tarihi kanıtlayan belgelerle birlikte (kira sözleşmesi, apartman yönetimden yazı gibi) başvuruda bulunabilirsiniz.

    İlk faturamdaki Per. Abone K/B ne anlama geliyor?

    Per. Abone K/B : Perakende Aboneliği Kesme Bağlama bedelini ifade eder. Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre “kesme/bağlama bedeli: "Tüketicinin elektriğinin kesilmesi veya bağlanması aşamalarından sadece birinde uygulanan ve Kurul tarafından belirlenen bedel” şeklinde tanımlanmıştır. İlgili mevzuat doğrultusunda;


    - Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşmanın akdedilmesi üzerine elektrik enerjisinin bağlanması/tahliye durumunda kesilmesi için 1 kez,


    - Kaçak – usulsüz elektrik enerjisi kullanımında elektrik enerjisi kesildikten sonra yükümlülüklerin yerine getirilmesi üzerine elektrik bağlanması halinde 1 kez,


    - Görevli tedarik şirketine borç nedeniyle kesilen elektriğin yükümlülüklerin yerine getirilerek açılması halinde 1 kez olarak uygulanmaktadır.

    Faturamdaki K/B ne anlama geliyor?

    Borçtan K/B Bedeli (Borçtan Kesme/Bağlama Bedeli): Borçtan dolayı enerji kesmeve açma işlemleri için alınan bedeldir.

    Faturamda yer alan 'ek tüketim' bedeli nedir?

    İlgili dönem veya geçmiş dönemlere ait tüketimlerin/bedellerin hesaplanması veya düzeltilmesi sonucu ortaya çıkan (+/-) bedeldir. Daha detaylı bilgi almak istiyorsanız Müşteri Hizmetleri Merkezimize gelebilir, Çağrı Merkezimizi 444 4 372'yi arayabilir veya Online hizmetler Merkezinden ilgili faturanız için iletişime geçebilirsiniz.

    Güvence bedelini abonelik sırasında ödedim ancak ilk gelen faturada neden tekrar yansıtılmış?

    Güvence bedelinin tarafınıza yansıtılması farklı sebeplerden ötürü olabilir:


    1.Elektrik aboneliğinizi üstünüze alırken güvence bedelinizi taksitle ödeme seçeneğini seçmiş olabilirsiniz. Bu durumda güvence bedelinin ilk yarısı peşin, diğer yarısı ise faturanıza yansıtılarak tahsil edilmektedir.


    2.Güvence bedeliniz sistemsel bir hatadan dolayı faturanıza yansıtılmış olabilir. Faturanızın kontrolü için Enerjisa Çağrı Merkezimize veya Müşteri Hizmetleri Merkezimize başvuruda bulunabilirsiniz.

    Faturalarda indirim uygulanıyor ancak uygulanan birim fiyatı sözleşmedeki fiyattan neden farklı?

    Serbet tüketicilik kapsamında sözleşme imzalayarak değişken fiyatlı bir tarife seçtiyseniz, aktif enerji birim fiyatlarınız sözleşmenizdeki koşullarla değişkenlik gösterecektir. Enerjisa Serbest Tarife'de fiyat artışları bildirimsiz olarak aylık en fazla yüzde bir buçuğa kadar artırılabilir. Sabit Oranlı Tarife ise EPDK tarafından yayınlanan tarifeler üzerinden sabit bir indrim oranı sunmakta ve EPDK fiyatlarındaki değişiklik aktif enerji birim fiyatınıza yansımaktadır. yacaktır. Diğer fatura kalemleri de (vergi, fon ve paylar) tüketim miktarınıza bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Eğer aktif enerji birim fiyatınızın değişmesini istemiyorsanız, sabit tarifelerimizden birini seçerek aktif enerji birim fiyatınızı tarife süresi boyunca sabitleyebilirsiniz.

    Engellilere yönelik bir tarifeniz var mı?

    Bağlı olduğumuz Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu tarafından belirlenen tarifeler arasında malesef engelli vatandaşlarımıza yönelik bir tarife bulunmamaktadır.

    Şehit / gazi tarifesinden yararlanmak için ne yapmam gerekiyor?

    Bu tarifeden faydalanmak için gerekli belgeler ile Müşteri Hizmetleri Merkezimize başvurmalısınız. Sadece tek tesisat için geçerlidir. Gerekli belgelere linkten ulaşabilirsiniz.

    Tarifemi değiştirmek istiyorum bilgi alabilir miyim?

    Avantajlı tarifelerimizi öğrenmek ve mevcut tarifenizi değiştirme talebinde bulunmak için Enerjisa Online Hizmetler Merkezimizden talepte bulunabilir veya Müşteri Hizmetleri Merkezimize gelerek detaylı bilgi alabilirsiniz.

    Serbest Tüketicilik Sözleşmesi imzaladım, hala geçişim tamamlanmadı. Nasıl bilgi alabilirim?

    Serbest Tüketicilik Sözleşmesi imzaladığınızda, geçişleriniz ilk fatura döneminde yapılmamaktadır. EPDK tarafından belirlenen takvime göre geçişiniz yapılacaktır. Hangi ay itibarıyla serbest tüketici tarifesi üzerinden faturalandırılacağınızı, Enerjisa Çağrı Merkezimizden öğrenebilirsiniz.

    Sözleşme iptali sırasında borcum olmadığı söylendi ancak daha sonra adıma fatura düzenlenmiş.

    Sözleşme iptali sırasında yapılan anlık sorgulama işlemlerinde fatura borç tutarınız sistemde gözükmemiş olabilir. Fatura borcunuzun tespit edilmesi durumunda, bir önceki fatura döneminizden tahliye sürecinize kadar geçen süredeki elektrik enerjisi tüketiminiz faturalandırılmakta ve bu bedel kapanış faturanıza yansıtılmaktadır.

    Eski faturama nasıl itiraz edebilirim?

    Tüketici Hizmetleri Sözleşmesi'ne göre yasal olarak son 12 aylık faturanıza itiraz etme hakkınız bulunmaktadır. Fatura itirazlarınız için Enerjisa Çağrı Merkezimizden bizlere ulaşabilirsiniz.

    Resmi daireyiz ancak faturamız ticarethane tarifesinden fatura düzenleniyor, ne yapmalıyım?

    Elektrik Piyasası Kanunu ve 5999-3 sayılı EPDK Kurul Kararı ile yayınlanan Dağıtım Lisansı Sahibi Tüzel kişiler ve Görevli Perakende Satış Şirketlerinin Tarife Uygulamalarına İlişkin Usul ve Esaslar'a göre resmi daireler ticarethane tarifesi üzerinden faturalandırılmaktadır.

    Elektrik tedarikçimi kendim seçebileceğimi öğrendim. Nasıl başvuru yapmam gerekiyor?

    6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanununa ve Elektrik Piyasası Serbest Tüketici Yönetmeliği'ne göre, birönceki takvim yılına ait tüketimleriniz veya bulunduğunuz yıl içindeki toplam tüketiminiz 2400 kWh ve üzerinde ise Serbest Tüketici olma hakkınız bulunmaktadır. Aylık fatura tutarınız KDV dahil ortalama 82 TL* ve üzerindeyse avantajlı tarifelerimizden yararlanmak için Enerjisa Çağrı Merkezimiz üzerinden 3'ü tuşlayarak Enerji danışmanlarımıza ulaşabilirsiniz.


    *Bu tutar, bir mesken kullanıcısının ortalama tüketim değerleri baz alınarak tahmini olarak belirtilmiştir. 2.400 kWh tüketime karşılık gelen fatura tutarı tüketicinin niteliğine göre değişebilmektedir.

    Faturadaki gündüz/puant/gece ne anlama geliyor.

    Bu terimler günün belirli zaman dilimlerini ve bu dilimlerini belirtmek için kullanılır. Gündüz : 06:00-17:00 , Puant : 17:00-22:00 , Gece: 23:00-07:00 zaman aralıklarındaki tüketim değerlerinizi belirtir. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumun'un 5999-3 sayılı Kurul Kararı gereği sürekli yaz saati uygulamasına geçilmiştir. Aşağıdaki 2 dönem arasında sayaç saatlerinin değişikliği yapılmaktadır:

    Ekim ayının son pazar günü ile Mart ayının son pazar günü arasında
    Gündüz dönemi  :Saat 07:00 - 18:00
    Puant dönemi    :Saat 18:00 - 23:00
    Gece dönemi     :Saat 23:00 - 07:00
    Mart ayının son pazar günü ile Ekim ayının son pazar günü arasında ise;
    Gündüz dönemi   :Saat 06:00 -17:00
    Puant dönemi     :Saat 17:00 - 22:00
    Gece dönemi      :Saat 22:00 - 06:00

    Tek zamanlı tarifedeyim ancak fatura tutarım gündüz / puant / gece değerleri baz alınarak hesaplanıyor, nasıl itiraz edebilirim?

    Elektronik sayaçlarda enerji tüketim değerlerinin gösterimi gündüz/puant/gece şeklinde olup fatura tutar hesaplamalarınız dahil olduğunuz tek zamanlı tarife (Eğer Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimizden tarife değişikliği konusunda başvuruda bulunmadıysanız) baz alınarak yapılmaktadır.

    Sayacımın üzerinde T1,T2,T3 yazıyor, hangi endeksi size iletmem gerekiyor?

    Sayacınızın üzerinde bu terimler günün belirli zaman dilimlerini belirtir. Bu endeks değerlerinin tamamını tarafımıza iletmeniz gerekmektedir.

    Çok zamanlı tarifedeyim fakat fatura tutarım neden tek zamanlı tarifeye göre hesaplanıyor?

    Faturanız teknik bir sebepten dolayı çok zamanlı tarifenize göre hesaplanamamış olabilir. Daha detaylı bilgi edinmek için faturanız üzerinde yer alan sözleşme hesap numaranızla Enerjisa Çağrı merkezimizi arayarak başvuru yapabilirsiniz.

Faturamı Ödüyorum
  • İtirazdan bulunduğum faturayı ödemem gerekiyor mu?

    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'nin 13. maddesine göre, fatura itirazı ödeme yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz. İtirazınızın olumlu sonuçlanması halinde Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'ne uygun şekilde faturanızın iadesi yapılacaktır. Otomatik ödeme talimatının olduğu faturalarınızda ise ödeme gerçekleştirilmeyecektir. Bu nedenle manuel olarak fatura takibinizi ve ödemesini yapmanız gerekmektedir. Ödemenizi, anlaşmalı bankalardan, Enerjisa Yetkili Ödeme Noktalarından ya da tutarınız 500 TL'nin altında ise Enerjisa Online Hizmetler Merkezimizden yapabilirsiniz.

    Bu ay düzenlenen faturayı 2 defa ödedim. Mükerrer ödemenin iadesini nasıl yaptırabilirim?

    Herhangi bir talep iletmediğiniz durumda; mükerrer ödemeden kaynaklı oluşan alacağınız bir sonraki faturanızdan düşülecektir. Mükerrer ödeme iade talepleriniz için en yakın Enerjisa Müşteri Hizmet Merkezimize ödeme dekontunuz ile giderek genel başvuru dilekçesini doldurarak veya 444 4 372 no'lu Enerjisa Çağrı Merkezimizi arıyarak da talepte bulunubilirsiniz. Başurunuzu yaparken vadesiz hesabınıza ait IBAN numaranızı belirtmeniz gerekmektedir. İadenizi Müşteri Hizmet Merkezleri veznelerimizden almak istiyorsanız; bizzat kendiniz kimliğiniz ile başvurmanız şartı ile 500 TL'ye kadar olan iadelerinizi Enerjisa Müşteri Hizmet Merkezlerimizde bulunan veznelerden alabilirsiniz.

    Hangi kanallardan ödeme yapabiliyoruz? Kredi kartı ile ödeyebilir miyim?

    Ödemelerinizi Enerjisa Yetkili Ödeme Noktalarından, anlaşmalı bankalardan yapabilir ve Enerjisa Online Hizmet Merkezimizden üyelik işlemlerinizi gerçekleştirerek 500 TL' ye kadar olan fatura borçlarınızı kredi kartınızla da anında ödeyebilirsiniz. Kredi kartı ile yapacağınız ödemelerde ek hizmet bedeli alınmamaktadır. Banka ile imzalamış olduğunuz kredi kartı sözleşmesi kapsamında banka ile kararlaştırdığınız bedeller banka tarafından ayrıca yansıtılabilir.


    Gecikmiş ya da icralık faturalarınız için Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimize uğrayarak kredi kartı ile nakit veya taksitli ödeme seçeneklerinden yararlanabilirsiniz.

    Tahsilat merkezinden ödeme yaparken faturamdan komisyon aldılar sebebi nedir?

    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği uyarınca yetkili ödeme merkezlerimizden hiçbir isim altında fatura tutarı dışında ücret alınmamaktadır. Eğer fatura ödemeniz esnasında sizden komisyon bedeli talep edilirse, yetkili olmayan ödeme merkezinden ödeme yapmışsınız demektir.Komisyon ödememek için ödemelerinizi Enerjisa Yetkili Ödeme Merkezleri ya da diğer ödeme kanallarımızdan yapabilirisiniz. Yetkili Ödeme Merkezi noktaları ve diğer ödeme kanalları hakkında bilgi almak için Enerjisa Çağrı Merkezimizi arayabilir ya da Online Hizmetler Merkezimizi ziyaret edebilirsiniz.

    Komşumun faturasını ben ödüyorum o da benim faturamı ödüyor ne yapmamız gerekiyor?

    Çapraz bağlantınızın olduğu saha ekiplerimiz tarafından tespit edildikten sonra Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezlerimizden bağlantının düzenlenmesi talebiyle başvuruda bulunabilirsiniz. Fatura itiraz talepleriniz için Enerjisa Çağrı Merkezimizden ya da Müşteri Hizmetleri Merkezimizden bizlere ulaşabilirsiniz.

    İtirazım sonucu yanlış düzenlenmiş faturamı iptal ettiniz ancak ödediğim bedeli tarafıma ne zaman iade edeceksiniz?

    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'nin 13. maddesine göre, fatura itirazınız 10 iş günü içinde sonuçlandırılmalıdır. İtirazın dağıtım şirketini ilgilendiren bir husus olduğu anlaşılırsa, sayacın muayene süresi hariç 10 iş günlük süreye 4 iş günü daha ilave edilmektedir. İtirazınızın haklı bulunduğu durumlarda, iadeler 3 iş günü içerisinde tarafınıza yapılmakta veya sonraki dönem faturalarından mahsup edilmektedir. Başvurunuzu takip etmek için Enerjisa Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz.

    Faturamı ödememe rağmen elektriğim neden kesildi?

    Bu durumda Enerjisa Online hizmetler Merkezinden ödeme dökümünüzü kontrol edebilir, yaptığınız ödemeyi görüntüleyemiyorsanız borç sorgulama işlemleriniz için Enerjisa Çağrı Merkezimizi arayabilir ya da Müşteri Hizmetleri Merkezinden bize ulaşabilirsiniz.

    İcralık faturamı ödememe rağmen sözleşmem iptal olmuş sebebi nedir?

    Son ödeme tarihini geçirdiğiniz faturalarınız hakkınızda ancak sözleşmeniz sona erdirildikten sonra icra işlemi başlatılmaktadır. Ödemelerinizi yaptıktan sonra size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezine giderek yeniden abonelik sözleşmesi İmzalamanız gerekmektedir.

    Başkasına ait faturayı ödedim nasıl geri alabilirim?

    Talebinizi size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmet Merkezlerimize dilekçe vererek veya 444 4 372 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak iletebilirsiniz. Talep dilekçenizde hatalı ödeme yaptığınız sözleşme hesabı ile ödeme yapmak istediğiniz sözleşme hesabını mutlaka belirtilmeniz gerekmektedir. Sunabiliyorsanız ödeme dekontunuz da dilekçeniz ile birlikte alınacaktır. Dilekçenizde belirtilen sorun ilgili ekiplerimizce incelendikten sonra dilekçeniz ile ilgili olumlu ya da olumsuz yanıtımız tarafınızca bildirilecektir.


    Yapılacak kontroller sonrasında; hatalı ödeme durumunun tespit edilmesi halinde, hatalı hesaba yapılan ödeme doğru hesaba aktarılacaktır. Doğru hesaba aktarılacak tutar mevcut borçlarınız ile mahsuplaştırılacaktır. Borcunuz bulunmaması halinde ilgili tutar talebinize istinaden belirteceğiniz banka hesabınıza iade edilecektir. 500 TL’ye kadar yapılacak iade ödemeleri için Enerjisa Müşteri Hizmet Merkezleri veznelerimizden de hizmet alabilirsiniz.

    Abonelik benim adıma ancak kiracım tüketim yapıyor. Faturaları ödememiş ne yapmam gerekiyor?

    Eğer mevcut kullanım yerinde ev sahibi adına kayıtlı bir sözleşme var ise, kiracısı kullanım yerine yerleşmeden önce mutlaka mevcut perakende satış sözleşmesinin sonlandırılması ve tesisatın tahliye edilmesi gerekir. Mevzuata göre kiracı da aboneliği tahliye edebiliyor. Ev sahibinin gelmesine gerek yok. Kiracının kira sözleşmesini getirmesi durumunda önceki abonelik thaliye edilir ve doğrudan kiracı adına sözleşme yapılabilir.
    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği 32. maddesine göre Mevcut sözleşme sonlandırılmadan kiracının kullanıma devam etmesi halinde, usulsüz elektrik kullanımı söz konusu olacaktır. Bu durumda mal sahibi, elektriği kendisi kullanmasa dahi kiracısının borçlarını ödemek zorunda kalabilir. Bu nedenle bir kullanım yerini kiraya vermeden önce, mutlaka sözleşme feshedilerek tesisat tahliye edilmelidir.

    Enerjisa Online Hizmetler Merkeziniz üzerinden ödeme nasıl yaparım ?

    Enerjisa Online Hizmetler Merkezimiz üzerinden ödemenizi gerçekleştirebilmeniz için üye olmanız gerekmektedir. Üye olduğunuz takdirde 500-TL'ye kadar olan borcunuz kredi kartınız ile ödeyebilirsiniz.

    Otomatik ödeme talimatım bulunmasına rağmen faturam neden ödenmedi? Talimatım var ancak bankaya fatura bildirmediğiniz için banka ödeme yapamamış, ne yapmalıyım?

    Banka ve şirketimiz arasında yaşanan teknik sorunlar ile ilgili olarak sorunun şirketimiz kaynaklı olduğunun tespiti halinde gerekli düzeltmeler tarafımızca gerçekleştirilerek müşteri mağduriyeti oluşturulmaksızın sorun giderilmektedir.

    Tesisat adresinden taşındım ancak enerji kesilmediği için yapılan tüketim bana ait değil, nasıl iptal ettirebilirim?

    Elektrik aboneliğinizi sonlandırdığınız tarih baz alınarak kapanış faturanız oluşturulacak ve tarafınıza iletilecektir. Faturanıza ait itirazınızın devamı durumda Enerjisa Çağrı Merkezimizden ya da Müşteri Hizmetleri Merkezimizden bizlere ulaşabilirsiniz.

    Faturamı vadesinde ödemezsem ne kadar faiz öderim?

    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre, vadesinde ödenmeyen faturalar için 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51 inci maddesine göre belirlenen gecikme zammı oranı her ay için ayrı ayrı uygulanmaktadır. Güncel faiz oranı aylık %1,40'tır.

    Borcumu ödedim ama hala faturalarda "eski borç" olarak görünüyor. Bu ne anlama geliyor?

    Faturanızın kontrolü için Enerjisa Çağrı Merkezimizden sorgulama yapabilirsiniz. Detaylı bir inceleme gerekmesi halinde Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezi üzerinden başvurura bulunmanız gerekmektedir. En yakın Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezleri için lütfen tıklayınız.

    Apartman ortak kullanımı/asansör tesisatına fazla fatura geldi kimin başvuruda bulunması gerekiyor?

    Fatura itirazları için ; apartman yöneticinizin ya da apartman/ site yönetimince seçilen yetkili kişinin Enerjisa Çağrı Merkezimizi arayarak veya Müşteri Hizmetleri Merkezine gelerek fatura itirazında bulunmanız gerekmektedir.

Enerjim Kesildi
  • Borcumdan dolayı hafta sonlarında ya da tatil günlerinde elektriğim kesilir mi?

    Elektrik enerjinizin tekrar bağlanması için en kısa sürede fatura borcunuzun yetkili ödeme kanallarından ödenmesi gerekmektedir. Ödemenizi yaptıktan sonra, Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği 16. maddesine göre, ikamet adresiniz;


    a) İmar yerleşim alanındaysa elektriğiniz iki gün içerisinde,
    b) İmar yerleşim alanı dışında ise üç gün içerisinde elektriğiniz açılacaktır.

    Sayacım muayeneye gitti sonuç gelene kadar enerjim kesilir mi?

    Müşteri Hizmetleri Merkezi üzerinden yaptığınız talebe istinaden gerçekleştirilen Sayaç Muayenesi işlemlerinde incelemeye giden sayacınızın yerine yenisi takıldığı için herhangi bir elektrik eksintisi sözkonusu değildir.

    Faturama itiraz ettim ancak enerjim kesilmiş?

    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'nin 13. maddesine göre, fatura itirazı ödeme yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz. İtirazınızın olumlu sonuçlanması halinde Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'ne uygun şekilde faturanızın iadesi yapılacaktır. Otomatik ödeme talimatının olduğu faturalarınızda ise ödeme gerçekleştirilmeyecektır bu nedenle manuel olarak fatura takibinizi ve ödemesini yapmanız gerekmektedir. Borcu ödemeyen müşterilerimiz için Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'nin 15. maddesine göre öngörülen yasal süreç uygulanmaktadır.

    Borcumu ödedim, enerjim ne zaman açılacak?

    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'nin 16. maddesine göre, ikamet adresiniz;


    - İmar yerleşim alanında ise iki gün içerisinde,
    - İmar yerleşim alanı dışında ise üç gün içerisinde elektriğiniz açılacaktır.

    Faturamı ödedim elektriğimi kendim açsam olur mu?

    İlgili mevzuat gereği Enerji açma işlemi sadece yetkili saha personelimiz tarafından yapılmaktadır. Bu işlem hayati risk taşımakla birlikte yetkili kişiler dışında yapıldığında kaçak kullanım olarak nitelendirilmekte ve Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin 216. maddesine göre yasal işlem uygulanması gerekmektedir.

Diğer
  • Güvence bedeli ödemesini taksitlendirebilir miyim?

    Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği 35. Madde 2. bendinde belirtildiği üzere; nakit olarak verilecek güvence bedelinin tamamının peşin olarak verilmesi esastır. Talebiniz halinde, güvence bedeli iki eşit taksitte tahsil edilir. Bu durumda görevli tedarik şirketi tarafından kabul edilmesi halinde, güvence bedelinin ilk taksiti de faturaya yansıtılmak suretiyle tahsil edilebilir.

    Güvence bedeli neye göre hesaplanıyor?

    Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği 34. Madde 1. bendinde belirtildiği üzere; görevli tedarik şirketi ile sözleşme imzalayan tüketicinin güvence bedeli, tesisin veya kullanım yerinin gücü dikkate alınarak, abone grupları itibarıyla kW başına belirlenen birim bedel üzerinden hesaplanmaktadır.

    Kapanış dilekçemi verdim güvence bedelini hemen alabilir miyim?

    Elektrik kesim işleminiz saha sonuçlandıktan sonra oluşacak kapanış faturanız, değerlenen güvence bedelinizden düşüldükten sonra alabilirsiniz.

    Ödediğim güvence bedeli neden sözleşme iptalinde eksik ödendi?

    Son dönem faturanız ile elektriğinizin kesimine kadar geçerli tüketiminiz faturalanıp, değerlenen güvence bedelinizden düşüldüğü için güvence bedelinizi eksik almaktasınız.

    Güvence bedelini nasıl iade alabilirim?

    Güvence bedeli iade taleplerinizi size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmet Merkezimize dilekçe ile iletebilirsiniz. İade tutarı dilekçenizde belirttiğiniz kendi adınıza ait vadesiz IBAN'ınıza 5 iş günü içinde aktarılacaktır. 500 TL'ye kadar iadelerinizi Enerjisa Müşteri Hizmet Merkezlerimizde yer alan veznelerimizden de temin edebilirsiniz.

    Güvence bedelimi benim adıma nakit olarak başkası alabilir mi?

    Noterde düzenlenecek bir vekaletname ile güvence bedelinin vekil tayin ettiğiniz kişi tarafından teslim alınması mümkündür. Ancak vekaletnamede bu hususta açık yetki bulunmasına dikkat edilmelidir.

    Adıma kayıtlı İBAN numaram bulunmuyor ancak farklı bir şehirdeyim nasıl iade alabilirim?

    Güvence bedeli iadelerinizde adınıza bir banka hesabınız olmaması halinde Akbank üzerinden isminize havale ile iade süreciniz tamamlanmaktadır. Mükerrer fatura ödemelerinizde ise iade sadece adınıza kayıtlı hesap numaranıza gerçekleştirilmektedir.

    Adıma kayıtlı İBAN bulunmuyor başkası adına kayıtlı İBAN versem olur mu?

    Hayır, yapılamaz kendi adınıza ait kişisel IBAN hesabınız buluması gerekli.

    İBAN numaramı bildirmeme rağmen hala ödeme yapılmadı neden?

    Çağrı Merkezimiz veya size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmet Merkezimize başvurduğunuzda gerekli kontroller sağlanarak tarafınıza bilgi verilecektir.

    Vefat eden sözleşme sahibine ait güvence bedeli nasıl iade ediliyor?

    Tahliye süreci tamamlanması halinde veraset ilamı, muvafakatname ve varislerin kimlik fotokopileri ile birlikte MHM gelerek iadesini alabilirsiniz.

    Yıllar önce kapattığım aboneliğimin güvence bedelini alıp alamadığımı hatırlamıyorum. Nasıl iade ettiğinizi öğrenebilir miyim?

    En yakın Enerjisa Müşteri Hizmet Merkezimize başvurduğunuz takdirde sistemden kontrolü sağlanıp, tarafınıza bilgi verilecektir.

    Teminat mektubumuz hakkında bilgi alabilir miyiz?

    Size en yakın Müşteri Hizmet Merkezimize başvurduğunuz takdirde şirketimize vermiş olduğunuz teminat mektubu ile limit, banka ve tarih bilgisi ile ilgili detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

    Teminat mektubumuzu nasıl iade alabiliriz?

    Güvence bedeli, banka teminat mektubu olarak alınmış ise, sözleşmenin feshi veya sona ermesi veya ön ödemeli sayaç takılması taihi itibarı ile, tüketicinin görevli tedarik şirketine olan tüm borçlarının ödenmesi halinde, teminat mektubu tüketiciye iade edilmektedir.Bu durumlar gerçekleştirilmeden iade işlemi yapılamaz.

    Teminat mektubumuzu başka bir banka ile değiştirebilirmiyiz?

    Aynı tutarda geçerli mektup görevli tedarikçi şirkete verildikten sonra, eski mektup tüketiciye iade edilir.

    Borcumu nasıl taksitlendirebilirim?

    Vadesi geçmiş borcunuzu dilerseniz anlaşmalı bankaların kredi kartları ile, dilerseniz peşinat ödemeli olarak protokol ile taksitlendirebiliriz. Protokol ile taksitlendirme işleminin bir değerlendirme ve onay sürecine tabi olduğunu hatırlatmak isteriz.

    • Taksit sayısını öğrenebilir miyim?
    Borcunuzu kredi kartıyla 9 aya varan taksit seçenekleri ile ödeyebilirsiniz. Kredi kartı ile yapılan taksitli ödemelerde anlaşmalı bankalar tarafından farklı oranlarda komisyon bedeli alınmaktadır. Protokol ile taksitlendirme işleminde ise talep edeceğiniz taksit sayısı değerlendirme ve onay sürecine tabidir.

    • Borcun taksitlendirmesi için şartları öğrenebilir miyim?
    Kredi Kartı ile taksitlendirme işlemi sadece vadesi geçmiş borçlar için yapılabilmektedir. Müşteri Hizmetleri Merkezlerimizde yapabileceğiniz kredi kartlı işlemler; sadece taksitli ödemeler için geçerli olup tek çekim yapılmamaktadır. Protokol ile taksitlendirme işlemi için ise sözleşme sahibi kişilerin veya bu işlemi kapsayan vekaleti bulunan kişilerin başvuruları değerlendirmeye alınmaktadır.

    Kredi kartı ile taksitlendirme yapabilir miyim?

    Vadesi geçmiş borçlarınızı Müşteri Hizmet Merkezlerimizdeki veznelerimizden 9 taksite kadar anlaşmalı olduğumuz bankaların kredi kartları ile ödeyebilirsiniz. Kredi kartı ile yapılan taksitli ödemelerde alınan vade farkı bankalar tarafından tahsil edilmektedir ve oranlar bankalara göre farklılık göstermektedir. Vadesi geçmiş fatura borçlarınıza ilişkin ödemelerinizi TEB(Bonus özellikli kartlar), AKBANK, FİNANSBANK, HALKBANK, YAPIKREDİ kredi kartları ile yapabilirsiniz. Tarımsal sulama tarifesindeyseniz vadesi geçmiş borçlarınızı Başkent Bölgesi Polatlı Müşteri Hizmet Merkezimizde Tarım kartlarından Denizbank (Üretici kart) ve Ziraat Bankası (Başak kart) ile; Beypazarı Müşteri Hizmet Merkezimizde Denizbank (Üretici kart) ile ödemenizi yapabilirsiniz. Toroslar Bölgemizde Tarım kartlarından Akbank (Tarım kart), TEB (Harman kart), Denizbank(Üretici kart) ve Ziraat Bankası (Başak kart) ile ödemenizi yapabilirsiniz.

    Borcumdan ötürü taksitlendirme yaptım yeniden sözleşme imzalayabilir miyim?

    Borcu nedeniyle sözleşmesi feshedilmiş müşterilerimiz taksitlendirme talebinin uygun görülmesi ve yapılacak protokol sonrası peşinat tutarını ödemeleri halinde yeniden sözleşme imzalayabilirler. Ancak; taksitlerini ödememeleri durumunda yeni bir bildirim yapılmaksızın sözleşmeleri tekrar feshedilir.

    Fatura borcumla ilgili bilgilendirme yapılmadan neden icra takibi başlatıldı?

    Şirketimiz tarafından icra takibi başlatılmadan önce iletişim bilgisi (telefon) bulunan müşterilerin listesi Enerjisa Çağrı Merkezi'ne iletilerek takip başlatılacağı konusunda bilgilendirme yapılmaktadır. İletişim kurulamadığı için bilgilendirme yapılamayan müşterilerimiz için de icra süreç ve kriterlerini taşıdığında icra takipleri  başlatılabilmektedir.

    İcra takibindeki borcun tamamı hakkında bilgi alabilir miyim?

    İcra dosyanıza ait borç bilgileriniz hakkında ilgili icra dairesi, ilgili dosya avukatı ve/veya size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmet Merkezlerimizden bilgi edinebilirsiniz.

    İcra borcunu ödedim, icra takibinin nasıl kaldırtabilirim?

    İcra dosyasına ödeme yaptığınız anda icra dosyası kendiliğinden kapanacaktır. İcra müdürlüğünün tahsil edilen parayı Enerjisa'ya aktarmasını müteakip, Enerjisa sistemlerinde gerekli güncellemeler yapılmaktadır.

    İcra borcunu ödedim ama E-Devlet'te halen icra kaydı görünüyor. Bu kaydı nasıl sildirebilirim?

    İcra dosyasına ödeme yaptıktan sonra E-Devlet'teki uyap kaydı kendiliğinden değişecektir. Bu sisteme şirketimizin müdahale şansı söz konusu olmayıp, gecikme durumunda ilgili İcra Müdürlüğünden dosyanın kapandığına dair yazı alabilir ve talep eden kurumlara ibraz edebilirsiniz.

    Fatura borcum dışındaki avukatlık ve dosya masraflarını ödemek istemiyorum, ne yapabilirim?

    Yasal takip işlemler başlatılmış dosyalarınız için yasal olarak belirlenmiş  kalemler olan harç, masraf, faiz, KDV ve vekalet ücretini de icraya konu olmuş faturalarınız ile birlikte ödemeniz gerekmektedir.

    Hasta raporum var enerjimin kesilmemesi için ne yapmam gerekiyor?

    Nüfus cüzdanı, hastanın o evde yaşadığını gösterir ikametgah belgesi, hastaneden alınmış hastalığı gösterir güncel (2 yılı geçmemiş olmalı) doktor raporu, ve aşağıda belirtilen cihazlardan güncel (2 yılı geçmemiş olmalı) cihaz raporu ile size en yakın Müşteri Hizmetleri Merkezimize müracaat edebilirsiniz.


    Söz konusu işlem fatura borçlarının zamanında ödenmemesi nedeniyle sözleşme feshine ve borcun yasal yollardan tahsiline engel değildir.


    Eğer sağlık kuruluşu sahibiyseniz, Tanı ve Tedavi Verme Ruhsatınız (başvuru tarihi itibarıyla raporun 2 yıllık geçerlilik süresi olmalı) size en yakın Müşteri Hizmet Merkezimize başvuruda bulunabilirsiniz. 

    İlgili cihazlar aşağıda sıralanmıştır:


    a)      Non-invaziv Mekanik Ventilasyon Cihazı: (Kendi kendine solunum işlevi olmadığı için solunum destek cihazlarına gereksinim duyan yatalak hastalarda kullanılır.)
    1.      CPAP
    2.      Auto CPAP
    3.      BPAP
    4.      BPAP-S
    5.      BPAP S/T
    6.      BPAP S/T AVAPS
    7.      ASV


    b)     Oksijen Konsantratörü ve Nabülizatör: (Uzun süreli oksijen tedavisine gereksinim duyan KOAH (Kronik Obstruktif Akciğer Hastalığı), astım gibi solunum sistemi hastalığı olanlarda kullanılır.)


    c)      Aspiratör: (Burun ve ağızdan soluk alamadığı için boğazından delik açılarak nefes alması sağlanan “Trakeostomi”li hastalarda kullanılır.)


    d)     Aletli Gece Periton Diyaliz Cihazı: (Kronik böbrek hastalığı nedeniyle evde diyaliz yapılan hastalarda kullanılır.)

    Neden güvence bedeli ödüyorum?

    Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği 33. Madde 1. bendinde belirtildiği üzere; görevli tedarik şirketi, kullanım yerinin değişmesi ve/veya perakende satış sözleşmesinin sona ermesi veya sözleşmenin feshi halinde, tüketicinin elektrik enerjisi tüketim bedelini ödememesi ihtimaline karşılık olarak, borcuna mahsup edebilmek için güvence bedelini tüketiciden almaktadır.

    Otomatik ödeme talimatımı iptal ettirdim ancak sistemlerinizde hala görünüyor?

    Otomatik ödeme talimat tanım ve iptal işlemleri bankalar tarafından yapılmaktadır. Fakat bankanız iptal ettiği halde bizim sistemimizde iptal gerçekleşmemiş ise size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimize giderek sistemde tanımlı talimatın iptali talebinde bulunabilirsiniz. Gerekli incelemeden sonra sistem üzerinden talimat iptal işlemi gerçekleştirilecektir. Detaylı bilgi için 444 4 372 numaralı Enerjisa Çağrı Merkezimize danışabilirsiniz.

    Başka bir bankaya otomatik ödeme talimatı vereceğim ancak sistem kayıtlı talimat olduğu bilgisi var ne yapmam gerekiyor?

    Size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimize giderek sistemde tanımlı talimatın iptali talebinde bulunabilirsiniz. Gerekli incelemeden sonra sistem üzerinden talimat iptal işlemi gerçekleştirilecektir. İptal işlemi gerçekleştirildikten sonra anlaşmalı olduğumuz bankalara otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz.

    Başkasına ait sözleşme için kendi bankamdan talimat verebilir miyim?

    Başkasına ait sözleşme için anlaşmalı bankalara otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz.