Sıkça Sorulan Tüketici Soruları
MENU

Sıkça Sorulan Sorular

Fatura
  • Faturam gelmiyor, neden olabilir? Ne yapabilirim?

    Faturanızın size ulaşmaması birkaç sebepten kaynaklanıyor olabilir:
    1.Sayacınız henüz okunmamış ve dolayısıyla faturanız oluşmamış olabilir. Bu durumda size en yakın hizmet noktamıza başvurarak veya 444 4 372 numaralı Enerjisa Çağrı Merkezimizi arayarak sayaç okuma talebinde bulunabilir; sayacınızdaki son tüketim değerlerini bildirmek suretiyle faturanızın oluşturulması için talepte bulunabilirsiniz.
    2.Sayacınız okuyucunun ulaşamadığı bir yerde olabilir. Bu durumda öncelikle sayacınızı okunabilecek bir yere aldırmak için 186 no'lu Dağıtım Çağrı Merkezinden bölgenizdeki ilgili dağıtım şirketine ulaşabilir talebinizi iletebilirsiniz.
    3.Sayacınız arızalı olabilir. Sayacın değiştirilip incelenmesi için 186 no'lu Dağıtım Çağrı Merkezinden bölgenizdeki ilgili dağıtım şirketine ulaşarak konu ile ilgili talep oluşturabilirsiniz.

    Bunların dışında bir problem olduğunu düşünüyorsanız bize 444 4 372 no'lu Enerjisa Çağrı Merkezimizden ulaşabilirsiniz.

    Bir süredir sayacım okunmadı. Faturam ne zaman ulaşacak?

    Sayaç okuma ve fatura taleplerinizi 444 4 372 Enerjisa Çağrı Merkezimiz ve Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezlerimiz üzerinden iletebilirsiniz. Ayrıca sayacınızın üzerinde bulunan endeks değerlerini de, Çağrı merkezimizi arayarak ya da hizmet noktalarımızı ziyaret ederek bize bildirebilir; böylece  faturanızın düzenlenmesini sağlayabilirsiniz. 

    Faturamı ödememe rağmen elektriğim neden kesildi? 

    Elektriğinizin kesilmesi ödenmemiş ve vadesi geçmiş borçlarınızdan kaynaklanıyor olabilir. Böyle bir durum ile karşılaşmanız durumunda, vadesi geçmiş borçlarınızın hepsinin ödendiğinden emin olmak için Enerjisa Online Hizmetler Merkezimizden  veya Enerjisa Mobil uygulamasından ödeme dökümünüzü kontrol edebilir; enerji kesintisine neden olan borcunuza ilişkin sorgulama işlemleriniz için Enerjisa Çağrı Merkezimizi arayabilir ya da size en yakın hizmet noktamızı ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca, E-Devlet üzerinden geçmiş faturalarınızın ödenme durumunu kontrol edebilirsiniz.
    Elektrik kesintinizin borçtan kaynaklı olmadığını düşünüyorsanız; bölgenizdeki ilgili dağıtım şirketine 186 numaralı Dağıtım Çağrı Merkezinden ulaşabilir, sorununuz ile ilgili ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

    Binadaki tüm dairelerin sayacı okundu ve faturası geldi. Benimki neden gelmiyor?

    Faturanızın gelmemesi birkaç sebepten kaynaklanıyor olabilir;

    1.Teknik bir sebeple sayacınızın okunamamasından dolayı faturanız çıkmamış olabilir.

    2.E-arşiv fatura onayı verdğiniz durumlarda faturanız elektronik ortamda SMS veya e-posta yolu ile iletilmiş olabilir. Mesaj ve emaillerinizi kontrol etmenizi rica ederiz.

    3. Fatura tutarınızın daha önceki fatura bedellerinize göre çok yüksek bir tutarda hesaplandığı bir durum söz konusu olabilir. Bu durumda sayaç okuma ekibimiz size "Fatura değildir, limit üstü bildirimdir." şeklinde yazılı bir bildiri bırakır. Yanlış bir fatura düzenlenmemesi adına tekrar hesaplama ve kontrolleri yapıldıktan sonra faturanız düzenlenerek sizlere kargo, PTT  ile ulaştırılır veya e-fatura mükelleflerine GİB üzerinden e-posta yoluyla iletilir.

    Faturanızın oluşturulmadığı durumlarda hiçbir ceza yada faiz tarafınıza yansıtılmamaktadır.

    Detaylı bilgiyi Enerjisa Online Hizmetler Merkezi üzerinden, 444 4 372 nolu Çağrı Merkezimizden ya da hizmet noktalarımızdan   öğrenebilirsiniz.

    Borç sorgulamasını hangi kanallardan yapabilirim?

    Borç sorgulamalarınızı Enerjisa Mobil uygulamamıza ya da Enerjisa Online Hizmetler sayfamıza üye olarak kişisel hesabınızdan yapabilir; bunun yanı sıra  444 4 372 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak da borcunuzu öğrenebilirsiniz.

    Faturamda fatura tutarı "0 TL" olarak görünüyor, neden olabilir?

    Sayacınızda tüketim bulunmadığı için fatura tutarı "0 TL" olarak görünmektedir. İlgili dönemde elektrik tüketimi gerçekleşmiş ve faturaya yansımamış ise; incelenmesi için size en yakın hizmet noktamıza  başvurarak veya 444 4 372 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak bize ulaşabilirsiniz.

    Benden önce evde oturan kiracı/ev sahibinin tüketimi benim faturama yansıdı, borçlarımı nasıl ayrıştırabilirim?

    Borç ayrıştırma talebiniz için, size en yakın hizmet noktamıza gelerek veya 444 4 372 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak başvuruda bulunabilirsiniz.

    Sözleşme iptali sırasında borcum olmadığı söylendi ancak daha sonra adıma fatura düzenlenmiş .

    Sözleşme iptali sırasında yapılan anlık sorgulama işlemlerinde, fatura borç tutarınız sistemde gözükmemiş olabilir. Fatura borcunuzun tespit edilmesi durumunda, bir önceki fatura döneminizden tahliye sürecinize kadar geçen süredeki elektrik enerjisi tüketiminiz faturalandırılmakta ve bu bedel kapanış faturanıza yansıtılmaktadır

    Borcumu ödedim ama hala faturalarda "eski borç" olarak görünüyor. Bu ne anlama geliyor?

    Fatura ve güncel borç bilgisi için 444 4 372 nolu Çağrı Merkezimizden sorgulama yapabilirsiniz. Detaylı bir inceleme gerekmesi halinde, hizmet noktalarımız üzerinden başvuruda bulunmanızı rica ederiz.

    Faturamın hatalı olduğunu düşünüyorum, faturam yüksek/düşük geliyor. Neden olabilir? Ne yapmam gerekiyor?

    Mevsimsel değişimlere göre kullanımınız farklılık gösteriyor veya faturanız birden fazla okuma dönemini kapsıyor olabilir. Yüksek veya düşük geldiğini düşündüğünüz faturanızın günlük ortalama tüketimini, önceki faturalarınızın günlük ortalama tüketimi ile kıyaslayarak faturanızı kontrol edebilirsiniz. Hala faturanızın hatalı olduğunu düşünüyorsanız, incelenmesi için size en yakın hizmet noktamıza  başvurarak veya 444 4 372 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak bize ulaşabilir, başvuruda bulunabilirsiniz.

    Faturama nasıl itiraz edebilirim?

    Fatura itiraz talepleriniz için 444 4 372 nolu Çağrı Merkezimizden ya da hizmet noktalarımızdan bize ulaşabilirsiniz.

    Faturama itiraz ettim ancak elektriğim kesilmiş, neden?

    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'nin 36. maddesine göre, fatura itirazı ödeme yükümlülüğünü ortadan kaldırmamaktadır, dolayısıyla itiraz ettiğiniz faturanın da ödemesini yapmanız gerekmektedir. Ödeme yapılmaması durumunda , ikinci ödeme bildirimi ve kesme ihbarı bırakılmasının ardından elektriğiniz kesilecektir.Ödemesini yaptığınız elektrik faturanız ile alakalı itirazınızın olumlu sonuçlanması halinde, Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'ne uygun şekilde faturanızın iadesi yapılacaktır. Otomatik ödeme talimatının olduğu faturalarınızda ise ödeme gerçekleştirilmeyecektir, bu nedenle manuel olarak fatura takibinizi ve ödemesini yapabilirsiniz. Detaylı bilgi için, 444 4 372 nolu Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz.

    İtirazda bulunduğum faturayı ödemem gerekiyor mu?

    Evet ödemeniz gerekmektedir. Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'nin 36. maddesine göre, fatura itirazı ödeme yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz. İtirazınızın olumlu sonuçlanması halinde Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'ne uygun şekilde faturanızın iadesi yapılacaktır. Otomatik ödeme talimatının olduğu faturalarınızda ise ödeme gerçekleştirilmeyecektir. Bu nedenle manuel olarak fatura takibinizi ve ödemesini yapmanız gerekmektedir. Ödemenizi; Enerjisa İşlem Merkezlerinden, anlaşmalı bankalardan, PTT'den ya da tutarınız 500 TL'nin altında ise Enerjisa Online Hizmetler Merkezimiz ve Enerjisa Mobil'den yapabilirsiniz.

    Eski faturama nasıl itiraz edebilirim?

    Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre, tarafınıza ödeme bildiriminin yapıldığı tarihten itibaren 1 yıl içerisinde faturanıza itirazınız mümkündür. Fatura itirazlarınız için 444 4 372 nolu Çağrı Merkezimizden ya da hizmet noktalarımızdan bize ulaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra, dilerseniz dijital kanallarımız olan Online Hizmetler Merkezi ya da  Enerjisa Mobil uygulaması üzerinden itiraz formu doldurarak talebinizi iletebilirsiniz.

    Faturamı e-posta/SMS olarak nasıl alabilirim?

    Faturalarınızı kağıt fatura yerine e-posta/SMS yoluyla e-arşiv faturası şeklinde iletilmesini tercih ediyorsanız, sözleşme numaranızı ileterek Enerjisa Online Hizmetler Merkezimizden, 444 4 372 numaralı Çağrı Merkezimizden ya da hizmet noktalarımızdan talepte bulunabilirsiniz.

    Faturamı elektronik ortamda almak yerine, kağıt olarak almak için ne yapmalıyım?

     444 4 372’ yi arayarak ya da Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimizi veya Enerjisa İşlem Merkezimizi ziyaret ederek faturanızı tekrar kağıt fatura olarak almak istediğinizi bize bildirebilirsiniz.

    Kağıt fatura yerine, faturamı e-posta ve/veya SMS olarak almam durumunda, faturama itiraz etme hakkım var mı?

    Evet; elektronik ortamda aldığınız faturanın, daha önce adresinize gelen kağıt faturadan herhangi bir farkı bulunmamaktadır. E-posta ile ya da SMS olarak aldığınız faturanın çıktısı da asıl fatura yerine geçmektedir. Dolayısıyla elektronik ortamda aldığınız faturaya da itiraz hakkınız bulunmaktadır.

    Elektronik ortamda aldığım faturanın, kağıt faturadan farkı var mı ?

    Elektronik ortamda almayı talep ettiğiniz faturanın adresinize gelen kağıt faturadan farkı bulunmamakta ve  fatura çıktınız asıl fatura yerine geçmektedir.  E-arşiv fatura kullandığınız takdirde, kağıt israfından kaçınarak doğanın korunmasına katkı sağlamış olursunuz.

    Borcum olmadığına dair yazıyı nereden alabilirim?

    Talebiniz için size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimize ya da Enerjisa İşlem Merkezimizlerimize başvurabilirsiniz. İşlemlerinizi daha hızlı gerçekleştirebilmek için Enerjisa Mobil Uygulama, Online İşlemler veya 444 4 372 no’lu Çağrı Merkezimizi arayarak online randevu alabilirsiniz.

Fatura Kalemleri
  • Elektrik birim fiyatları ve zam oranları kim tarafından belirlenmektedir?

    Serbest tüketici olarak elektrik satın alan müşterilerimiz, ikili anlaşmaları dahilinde avantajlı fiyatlarımızdan yararlanmaktadır. Serbest Tüketici olmayan müşterilerimizin birim fiyatları ise EPDK tarafından yayımlanan perakende satış tarifesi üzerinden hesaplanmaktadır. 
    Elektrik birim fiyatları ile ilgili EPDK Elektrik Piyasası tarifelerini incelemek için tıklayın. 

    Faturamda yer alan bedeller (Dağıtım Bedeli, TRT Payı, Enerji Fonu ve Elk. Ve Hvg. Tük. Ver. (Elektrik ve Havagazı Tüketim Vergisi) ne anlama geliyor?

    Yasal düzenlemelerden kaynaklı elektrik faturanızda yer alan bedellerin açıklamaları aşağıdaki gibidir:

    Dağıtım Bedeli: Elektrik piyasasında “Dağıtım Bedeli” adlı fatura kaleminin birim bedelleri EPDK tarafından belirlenmektedir. Dağıtım faaliyetlerinin yürütülmesi kapsamındaki sistem yatırım harcamaları ile sistem işletim, teknik ve teknik olmayan kayıp, kesme-bağlama hizmet, sayaç okuma ve sistemden reaktif enerji kullanılabilmesi için sağlanan altyapı maliyeti gibi tüm kalemleri kapsar. Doğrudan dağıtım şirketine aktarılır. Dağıtım bedelinin tamamı fatura üzerinden tahsil edilerek ilgili dağıtım şirketine yukarıda belirtilen hizmetler karşılığında aktarılmaktadır.
    Detaylı bilgi için tıklayınız. 


    Konuyla ilgili EPDK açıklamasına buradan erişebilirsiniz.

    Enerji Fonu: Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı tarafından tespit edilen sektör alt yapı giderlerine ait katkı payı olup, Şirketimiz ilgili mevzuat gereği bu bedeli faturalarda göstererek, Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı'na bu bedeli aynen aktarmakla yükümlüdür.3096 sayıılı Türkiye Elektrik Kurumu Dışındaki Kuruluşların Elektrik Üretimi, İletimi, Dağıtımı ve Ticareti ile Görevlendirilmesi Hakkında Kanun uyarınca,  aktif enerji tüketim tutarı üzerinden %1 oranında alınan bedeldir.

    TRT Payı: TRT Gelirleri Kanunlarına istinaden aktif elektrik enerjisi bedeli üzerinden %2 oranında alınan ve TRT’ye iletilen bedeldir.Sanayi sicil belgesine sahip müşteriler & OSB ler için TRT muafiyeti uygulanmaktadır.

    KDV: 3065 Sayılı K.D.V Kanunu 10. maddesinin G bendi uyarınca fatura üzerinden hesaplanan bedeldir.

    Elektrik ve Havagazı Tüketim Vergisi: (BTV) 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu uyarınca uygulanmaktadır. Aktif tüketim üzerinden hesaplanır.
    %5: Aşağıda yer alan durumda olmayan tüm abonelerden aktif tüketimi üzerinden %5 oranında BTV alınmaktadır.
    %1: Uygulama alanı; İmal, İstihsal, Taşıma, Yükleme, Boşaltma, Soğutma, Telli ve telsiz telgraf ve telefon haberleşmesi.
    %0: Kar amacı olmaması kaydı ile; Hastane, Dispanser, Sağlık Ocağı, Rehabilitasyon Merkezleri, Doğumevi, Bakımevi vb, İbadethaneler (Cami, Mescit, Kilise, Havra gibi), Milletlerarası; Panayır, Sergi, Fuar ve Mal teşhir edilen ve satılan pavyonlarda tüketilen elektrik, Doğrudan elektrik üretimi ve dağıtımı yapan kurumlar ve mücavir alan dışında kalan müşteriler"
    linkler verilmeli
    Detaylı bilgi için tıklayınız.


    Konuyla ilgili EPDK açıklamasına buradan erişebilirsiniz. 

    Güç Bedeli ve Güç Aşım bedeli nedir?

    Güç Bedeli: Özel trafolu müşterilerde OG (orta gerilim) seviyesinden bağlı olup, Çift Terimli Tarife sınıfına tabi kullanıcılardan bağlantı anlaşması veya sözleşmesinde belirtilen güç üzerinden aylık olarak alınan kW birim bedelidir.                                                         
    Güç Aşımı Bedeli: Özel trafolu müşterilerde, yapılan ikili anlaşmalarda belirtilen müşterinin kullanacağını taahhüt ettiği maksimum gücün aşılması halinde, aşılan kısmın ilgilli birim fiyat ile çarpılmış halidir.

    Faturadaki yuvarlama farkı bedeli nedir?

    Faturanızda gördüğünüz "Yuvarlama Farkı Bedeli" fatura tutarının kuruş hanesinin 0,5’in üstünde olması halinde yukarı, 0,5’in altında olması halinde aşağıya yuvarlanarak tutara eşitlenecek bedeldir. Yuvarlanan fark bir sonraki faturanıza (–) veya (+) değer olarak yansıtılmaktadır.

    Faturamda yer alan 'ek tüketim' bedeli nedir?

    İlgili dönem veya geçmiş dönemlere ait tüketimlerin/bedellerin hesaplanması veya düzeltilmesi sonucu ortaya çıkan (+/-) bedel ek tüketimdir. Daha detaylı bilgi için  Müşteri Hizmetleri Merkezlerimizden, 444 4 372 nolu Çağrı Merkezimizden veya  Online Hizmetler Merkezinden ilgili faturanız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

    Geçmişe dönük tüketim hesaplamasına (ek tüketim) itiraz etmek istiyorum. Ne yapabilirim?

    Faturanızda yer alan geçmişe dönük ek tahakkuk bedeline itirazınızı  hizmet noktalarımızdan ,  444 4 372 nolu Çağrı Merkezimizden veya Online Hizmetler Merkezimizden bize iletebilirsiniz. İtiraz için geçmişe dönük tüketim tahakkuk ettirilen dönemde kullanımınız olmadıysa, ilgili Su ve Kanalizasyon İşleri Kurumu'ndan, metreküp cinsinden aynı dönemleri kapsayan tüketim ekstresi gibi destekleyici evrakı da yanınızda bulundurabilirsiniz.

Ödeme İşlemleri
  • Hangi kanallardan ödeme yapabiliyoruz? Kredi kartı ile ödeyebilir miyim?

    Ödemelerinizi Enerjisa İşlem Merkezlerinden, anlaşmalı bankalardan, PTT'den yapabilir; 500 TL' ye kadar olan fatura borçlarınızı ise kredi kartı seçeneğiyle Enerjisa Mobil ve Enerjisa Online Hizmet Merkezimizden de üyelik işlemlerinizi gerçekleştirerek kolayca ödeyebilirsiniz. Enerjisa ödeme kanallarına https://www.enerjisa.com.tr/tr/eviniz/yardim/fatura-odeme-kanallari  linkinden ulaşabilirsiniz. Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği Madde 34 gereğince kredi kartı ile yapacağınız tek çekim ödemelerde ek hizmet bedeli alınmamaktadır. Tek çekim dışında kredi kartı ile ödemelerinizde masraflar tarafınıza ait olacaktır.

    Faturamı vadesinde ödemezsem ne kadar faiz öderim? 

    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre, vadesinde ödenmeyen faturalar için 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51 inci maddesine göre belirlenen gecikme zammı oranı uygulanmaktadır. Güncel faiz oranı aylık %2'dir.

    Taksit sayısını öğrenebilir miyim?

    Taksitlendirme işlemleri Müşteri Hizmet Merkezlerimizden yapılmaktadır. Müşteri Hizmet Merkezlerimizi ziyaret ederek borcunuzu kredi kartıyla 9 aya varan taksit seçenekleri ile ödeyebilirsiniz. Kredi kartı ile yapılan taksitli ödemelerde anlaşmalı bankalar tarafından farklı oranlarda komisyon bedeli alınmaktadır.
    Protokol ile taksitlendirme işleminde ise, talep edeceğiniz taksit sayısı değerlendirme ve onay süreci sonunda belirlenerek size iletilecektir. Protokol ile taksitlendirme işlemi için detaylı bilgiyi 444 4 372 no'lu Çağrı Merkezimizi arayarak alabilirsiniz.

    Faturamı nereden ödeyebilirim? Ödemeler sisteme hemen yansıyor mu?

    Faturalarınızı Enerjisa İşlem Merkezlerinden, Online Hizmetler Merkezinden, Enerjisa Mobil'den, anlaşmalı banka şubelerinden, otomatik ödeme talimatı vererek PTT aracılığı ile ya da Fastpay uygulaması ile ödeyebilirsiniz. Enerjisa İşlem Merkezleri, Online Hizmetler Merkezi, anlaşmalı banka ve PTT ile yapacağınız ödemeler sisteme anında yansımaktadır.

    Ödeme kanallarımızla ilgili detaylı bilgi için tıklayınız. 

    Faturamı kaybettim, nasıl ödeme yapabilirim?

    Faturanızı kaybetseniz bile  önceki dönem faturalarınızın üzerinde yer alan sözleşme hesap numaranız ile birlikte Enerjisa İşlem Merkezlerimizden , anlaşmalı banka kanallarından, PTT şubeleri , Enerjisa Online Hizmetler Merkezi ve Enerjisa Mobil'den  ödemenizi yapabilirsiniz. Sözleşme hesap numaranızı bilmiyorsanız 444 4 372 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak öğrenebilirsiniz.

    Otomatik ödeme talimatı vermek istiyorum. Ne yapmalıyım?

    Otomatik ödeme talimatı vermek için sözleşme hesap numaranız ile birlikte anlaşmalı bankalara başvurabilirsiniz. Sözleşme Hesap Numaranızı elektrik faturanız üzerinden görebilir, bilmiyorsanız 444 4 372 no'lu Enerjisa Çağrı Merkezimizden destek alabilirsiniz. 
    Anlaşmalı banka bilgilerine https://www.enerjisa.com.tr/tr/eviniz/yardim/fatura-odeme-kanallari linkinden ulaşabilirsiniz. Otomatik ödeme talimatınız başvurunuzu takip eden iş günü aktif hale gelmektedir. Bu sebeple otomatik ödeme talimatı verdikten sonra ödenecek ilk faturanızı kontrol etmenizi öneririz.

    Otomatik ödeme talimatı olan faturamı, son ödeme tarihinde farklı bir ödeme kanalıyla ödersem otomatik ödeme ile de mükerrer olarak ödenir mi?

    Otomatik ödeme talimatı bulunan faturanızı son ödeme tarihinde farklı bir ödeme kanalından ödemeniz halinde mükerrer ödeme oluşabilir.Bu durumda talep etmeniz halinde mükerrer ödenen tutar tarafınıza iade edilecektir. İade talebinizin bulunmaması halinde, mükerrer ödediğiniz fatura tutarı takip eden fatura/faturalarızdan düşürülecektir. 
    Konu ile ilgili iade taleplerinizi 444 4 372 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak veya size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmet Merkezimize ödeme dekontunuz ile gelerek bize  iletebilirsiniz. Başurunuzu yaparken vadesiz hesabınıza ait IBAN numaranızı belirtmeniz ve genel başvuru dilekçesi doldurmanız  gerekmektedir.

    Otomatik ödeme talimatım bulunmasına rağmen faturam neden ödenmedi? Talimatım var ancak bankaya fatura bildirmediğiniz için banka ödeme yapamamış, ne yapmalıyım?

    Mağduriyetiniz banka ve şirketimiz arasında yaşanan teknik bir sorundan kaynaklanıyor olabilir. Banka ve şirketimiz arasında yaşanan teknik sorunlar ile ilgili olarak,  sorunun şirketimiz kaynaklı olduğunun tespiti halinde, gerekli düzeltmeler tarafımızca gerçekleştirilerek müşteri mağduriyeti oluşturulmaksızın sorun giderilmektedir. Konu ile ilgili ayrıntılı bilgi almak için 44 4 372 nolu Çağrı Merkezimizden bize ulaşabilirsiniz.

    Otomatik ödeme talimatımı iptal ettirdim ancak sistemlerinizde hala görünüyor, ne yapmalıyım?

    Otomatik ödeme talimat tanım ve iptal işlemleri bankalar tarafından yapılmaktadır; fakat bankanız iptal ettiği halde bizim sistemimizde iptal gerçekleşmemiş ise, size en yakın hizmet noktamıza giderek sistemde tanımlı talimatın iptali talebinde bulunabilirsiniz. Gerekli incelemeden sonra sistem üzerinden talimat iptal işlemi gerçekleştirilecektir. Detaylı bilgi için 444 4 372 numaralı Enerjisa Çağrı Merkezimizden bize ulaşabilirsiniz.

    Başka bir bankaya otomatik ödeme talimatı vereceğim ancak sistem kayıtlı talimat olduğu bilgisi var, ne yapmam gerekiyor?

    Size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimize ya da Enerjisa İşlem Merkezimizlerimize giderek, sistemde tanımlı talimatın iptali talebinde bulunabilirsiniz. Gerekli incelemeden sonra sistem üzerinden talimat iptal işlemi gerçekleştirilecektir. İptal işlemi gerçekleştirildikten sonra anlaşmalı olduğumuz bankalara otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz.  İşlemlerinizi daha hızlı gerçekleştirebilmek için Enerjisa Mobil Uygulama, Online İşlemler veya 444 4 372 no’lu Çağrı Merkezimizi arayarak online randevu alabilirsiniz.

    Başkasına ait sözleşme için kendi bankamdan otomatik ödeme talimatı verebilir miyim?

    Evet , başkasına ait sözleşme için anlaşmalı bankalara otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz.

    Enerjisa Online Hizmetler Merkeziniz üzerinden ödeme nasıl yaparım?

    Enerjisa Online Hizmetler Merkezimiz veya Enerjisa Mobil üzerinden ödemenizi gerçekleştirebilmeniz için öncelikle üye olmanız gerekmektedir. Üye olduktan sonra TCKN ve belirlediğiniz şifre ile sisteme giriş yapabilir, "Fatura/Tüketim İşlemleri" menüsünden "Kredi Kartı ile Ödeme" seçeneğini seçerek, ödemek istediğiniz borca ait ödemeyi gerçekleştirebilirsiniz. 
    500TL'ye kadar olan borcunuz kredi kartınız ile ödenebilmektedir. 1 ay içerisinde yapacağınız tüm ödemelerin toplam tutarı 500TL'yi geçmemelidir. Toplamı 500TL'yi aşan ödemelerinizi ise, anlaşmalı bankalar veya PTT aracılığı ile gerçekleştirebilirsiniz.

    Enerjisa Online Hizmetler Merkezi ya da Enerjisa Mobil'den kredi kartı ile ödeme gerçekleştirebiliyor muyum? Kredi kartı ödemesine ek hizmet bedeli alınıyor mu?

    Enerjisa Online Hizmetler Merkezimiz ve Enerjisa Mobil üzerinden kredi kartınız ile kendi üyeliğinize ait 500 TL'ye kadar olan faturalarınızın ödemesini gerçekleştirebilirsiniz. Kredi kartı ile yapacağınız ödemelerde herhangi bir işlem ücreti alınmamaktadır.

    NOT: 1 ay içerisinde yapacağınız tüm ödemelerin toplam tutarı 500TL'yi geçmemelidir. Toplamı 500TL'yi aşan diğer ödemelerinizi Enerjisa İşlem Merkezleri, anlaşmalı bankalar veya PTT aracılığı ile gerçekleştirebilirsiniz.

    Tahsilat merkezinden ödeme yaparken faturamdan komisyon aldılar sebebi nedir?

    Enerjisa İşlem Merkezlerinde nakit fatura ödemlerinizde herhangi bir komisyon bedeli alınmamaktadır. Komisyon ödemeniz ödeme şeklinizden kaynaklı olabilir .
    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri  Yönetmeliği Madde 34 gereğince ödeme şekli kaynaklı masraflar tüketiciye aittir.

    Borcumu nasıl taksitlendirebilirim?

    Vadesi geçmiş borcunuzu dilerseniz anlaşmalı bankaların kredi kartları ile taksitlendirebileceğiniz gibi peşinat ödemeli olarak protokol ile de taksitlendirebilirsiniz. Protokol ile taksitlendirme işleminin bir değerlendirme ve onay sürecine tabi olduğunu belirtmek isteriz.

    Borcun taksitlendirmesi için şartları öğrenebilir miyim?

    Kredi Kartı ile taksitlendirme işlemi sadece vadesi geçmiş borçlar için yapılabilmektedir. Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezlerimizde yapabileceğiniz kredi kartlı işlemler sadece taksitli ödemeler için geçerli olup, tek çekim yapılmamaktadır. Protokol ile taksitlendirme işlemi için ise, sözleşme sahibi kişilerin veya bu işlemi kapsayan vekaleti bulunan kişilerin başvuruları değerlendirmeye alınmaktadır.

    Kredi kartı ile taksitlendirme işlemlerinde anlaşmalı olduğunuz bankalar hangileri?

    Vadesi geçmiş fatura borçlarınıza ilişkin ödemelerinizi TEB (Bonus özellikli kartlar), AKBANK, FİNANSBANK (Advantage özellikli kartlar dahil), HALKBANK, YAPIKREDİ kredi kartları ile yapabilirsiniz. Tarımsal sulama tarifesindeyseniz; vadesi geçmiş borçlarınızı Başkent bölgemizde Enerjisa Polatlı Müşteri Hizmet Merkezimizde Tarım kartlarından Denizbank (Üretici kart) ve Ziraat Bankası (Başak kart) ile; Toroslar bölgemizde Tarım kartlarından Akbank (Tarım kart), TEB (Harman kart), Denizbank(Üretici kart) ve Ziraat Bankası (Başak kart) ile ödemenizi yapabilirsiniz.

    Başkasına ait faturayı ödedim, nasıl geri alabilirim?

    İade  talebinizi size en yakın hizmet noktamıza dilekçe vererek veya bize iletebilirsiniz. Talep dilekçenizde, hatalı ödeme yaptığınız sözleşme hesap numaranızı ve ödeme yapmak istediğiniz sözleşme hesap numaranızı mutlaka belirtilmeniz gerekmektedir. Ödeme dekontunuz da dilekçeniz ile birlikte alınacaktır. Dilekçenizde belirtilen sorun ilgili ekiplerimizce incelendikten sonra olumlu ya da olumsuz yanıtımız tarafınıza bildirilecektir. Yapılacak kontroller sonrasında, hatalı ödeme durumunun tespit edilmesi ve düzeltme işleminin yapılmasının uygun bulunması halinde, hatalı hesaba yapılan ödeme doğru hesaba aktarılacaktır. Doğru hesaba aktarılacak tutar mevcut borçlarınız ile mahsuplaştırılacaktır. Borcunuz bulunmaması halinde, ilgili tutar talebinize ilişkin iade  belirteceğiniz banka hesabınıza ya da talep etmeniz halinde İsme Havale olarak iade edilecektir.

Abonelik ve Tahliye İşlemleri
  • Sözleşme başvurusu için ödemem gereken bir bedel var mıdır?

    Başvurunuz ile birlikte sözleşmeniz kapsamında güvence bedeli ve damga vergisi alınmaktadır. Yeni bağlantı sözleşme başvurularında, bazı tesisatlar için bu bedellere ek olarak dağıtım bağlantı bedeli de alınabilmektedir.

    Abonelik benim üstüme değil, ne yapmam lazım?

    Aboneliği üzerinize almadan elektrik tüketiyor olmanız, 'Usulsüz Kullanım' olarak nitelendirilir.Bu sebeple  kullanıcının en yakın hizmet noktalarımıza giderek veya 444 4 372 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak taşınma ile ilgili işlemleri yaptırması gerekir. Eğer taşınma işlemini siz yapacaksanız öncelikle mevcut adresinizdeki aboneliği kendi üzerinize almanız gerekmektedir. Hizmet noktalarımızdan online randevu almak için tıklayınız.

    Tesisat adresinden taşındım ancak elektrik kesilmediği için yapılan tüketim bana ait değil, nasıl iptal ettirebilirim?

    Elektrik aboneliğinizi sonlandırdığınız tarihe kadar olan tüketimlerden sorumlu olmaktasınız; buna rağmen adınıza düzenlenmiş bir fatura söz konusu ise durumun incelenmesi ve gerekirse iptali için Enerjisa Çağrı Merkezimizden, Müşteri Hizmetleri Merkezimizden ya da Enerjisa İşlem Merkezden bizlere ulaşabilirsiniz.

    Binada yıkım olacak, aboneliğimi nasıl sonlandırırım?

    Bina yıkımı gerekçesiyle tahliye işlemleriniz için hizmet noktalarımıza başvuruda bulunmanız gerekmektedir. Son Kapanış faturanız için aşağıdaki yöntemlerden birini tercih edebilirsiniz;
    1.Tahliye işleminizin hızlıca sonlandırılabilmesi için endeks bilgilerinizi (T0 / T1-T2-T3 değerleri) alarak hizmet noktalarımızdan kapanış faturanızı alabilirsiniz.
    2. Endeks değerlerinizi alamıyorsanız, 444 4 372 numaralı Çağrı merkezimize ulaşarak veya hizmet noktalarımıza giderek fatura talebinizi yapabilirsiniz.

    Hizmet noktalarımızdan online randevu almak için tıklayınız.

    Adıma kayıtlı İBAN bulunmuyor başkası adına kayıtlı İBAN versem olur mu?

    Malesef yapılamaz; abonelik ve tahliye işlemlerinde kendi adınıza ait kişisel banka hesabınıza ait IBAN numaranızın bulunması gereklidir.

    Adıma kayıtlı İBAN numaram bulunmuyor, ancak farklı bir şehirdeyim, nasıl iade alabilirim?

    Güvence bedeli iadelerinizde adınıza bir banka hesabınızın olmaması halinde, Akbank üzerinden isminize havale ile iade sürecinizi tamamlanmaktadır.
    Mükerrer fatura ödemelerinizde ise, iade işleminizi  sadece adınıza kayıtlı hesap numaranıza gerçekleştirilebilmektedir.

    Borcumdan ötürü taksitlendirme yaptım, yeniden sözleşme imzalayabilir miyim?

    Borcu nedeniyle sözleşmesi feshedilmiş müşterilerimiz taksitlendirme talebinin uygun görülmesi ve yapılacak protokol sonrası peşinat tutarını ödemeleri halinde yeniden sözleşme imzalayabilirler. Ancak, taksitlerini ödememeleri durumunda yeni bir bildirim yapılmaksızın sözleşmeleri tekrar feshedilir.

    Sözleşme sonlandırma (tahliye) işlemini nasıl yapabilirim?

    Sözleşme sonlandırma işleminiz için size en yakın hizmet noktamızdan, Online Hizmet 444 4 372 no'lu Çağrı Merkezimizden , Online Hizmetler Merkezimiz üzerinden ya da e-devlet üzerinden başvurusunda bulunabilirsiniz.
    Ayrıca, sözleşme sahibi olarak müşteri numaranız ve kimlik belgeniz ile bizzat başvuruda bulunabileceğiniz gibi, varsa vekilinin vekâleti ve kimlik belgesi ile de başvuruda bulunulabilmektedir.
    Ayrıntılı bilgi için tıklayınız.

Güvence Bedeli ve Teminat Mektubu
  • Neden güvence bedeli ödüyorum?

    Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği 25. Madde 1. bendinde belirtildiği üzere; görevli tedarik şirketi, kullanım yerinin değişmesi ve/veya perakende satış sözleşmesinin sona ermesi veya sözleşmenin feshi halinde, tüketicinin elektrik enerjisi tüketim bedelini ödememesi ihtimaline karşılık olarak borcuna mahsup edebilmek için güvence bedelini tüketiciden almaktadır.

    Güvence bedeli neye göre hesaplanıyor?

    Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği 26. Madde 1. bendinde belirtildiği üzere; görevli tedarik şirketi ile sözleşme imzalayan tüketicinin güvence bedeli, tesisin veya kullanım yerinin gücü dikkate alınarak, abone grupları itibarıyla kW başına belirlenen birim bedel üzerinden hesaplanmaktadır.

    Güvence bedeli ödemesini taksitlendirebilir miyim?

    Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği 27. Madde 2. bendinde belirtildiği üzere; nakit olarak verilecek güvence bedelinin tamamının peşin olarak verilmesi esastır. Talebiniz halinde, güvence bedeli iki eşit taksitte tahsil edilir. Bu durumda görevli tedarik şirketi tarafından kabul edilmesi halinde, güvence bedelinin ilk taksiti de faturaya yansıtılmak suretiyle tahsil edilebilir.

    Güvence bedelini abonelik sırasında ödedim, ancak ilk gelen faturama tekrar yansıtılmış, nedenini öğrenebilir miyim?

    Güvence bedelinin tarafınıza yansıtılması farklı sebeplerden ötürü olabilir:

    1.Elektrik aboneliğinizi üstünüze alırken güvence bedelinizi taksitle ödeme seçeneğini seçmiş olabilirsiniz. Bu durumda güvence bedelinin ilk yarısı peşin, diğer yarısı ise faturanıza yansıtılarak tahsil edilmektedir.

    2.Güvence bedeliniz sistemsel bir hatadan dolayı faturanıza yansıtılmış olabilir. Faturanızın kontrolü için size en yakın hizmet noktamıza gelerek veya 444 4 372 numaralı Çağrı Merkezimizden bize ulaşarak başvuruda bulunabilirsiniz.

    Hizmet noktalarımızdan online randevu almak için tıklayınız

    Güvence bedelini teminat mektubu olarak verebilir miyim?

    Mesken abone grubu dışında kalan müşteriler, güvence bedeli olarak nakit yerine bankalardan alacakları süresiz kati(kesin) teminat mektubu verebilmektedir. Ancak, mesken abone grubunda iseniz, güvence bedelini ancak nakit olarak verebilirsiniz.

    Teminat mektubumuz hakkında bilgi alabilir miyiz?

    Size en yakın hizmet noktamızı ziyaret ederek veya 444 4 372 nolu Çağrı Merkezimizi arayarak şirketimize vermiş olduğunuz teminat mektubu ile ilgili limit, banka ve tarih gibi detaylı bilgileri edinebilirsiniz.
    Hizmet noktarımızdan randevu almak için tıklayınız

    Teminat mektubumuzu başka bir banka ile değiştirebilir miyiz?

    Aynı tutarda geçerli bir başka bankanın teminat mektubu görevli tedarikçi şirketine verilmesi durumunda teminat mektubu başka bir banka ile değiştirilebilir. Eski teminat mektubu ise tüketiciye iade edilir.

    Teminat mektubumuzu nasıl iade alabiliriz?

    Güvence bedeli banka teminat mektubu olarak alınmış ise, sözleşmenin feshi veya sona ermesi veya ön ödemeli sayaç takılması tarihi itibari ile, tüketicinin görevli tedarik şirketine olan tüm borçlarının ödenmesi halinde, teminat mektubu tüketiciye iade edilmektedir. Bu durumlar gerçekleştirilmeden iade işlemi yapılamamaktadır.

    Güvence bedelini nasıl iade alabilirim?

    Sona eren Perakende Satış  Sözleşmeniz  kapsamındaki borçlarınızı ödedikten sonra  varsa güncellenmiş Güvence Bedeli iadenizi sözleşmenizin sona erme tarihinden itibaren 5 iş günü içinde hizmet noktalarınızdan ya da  posta, eft, havale  gibi talep ettiğiniz ödeme şekillerine uygun olarak iade alabilirsiniz.  Güvence bedeli iade taleplerinizi size en yakın hizmet noktalarımıza gelerek  veya 444 4 372 nolu Çağrı Merkezimizi arayarak yapabilirsiniz. İade tutarı başvurunuz sırasında belirttiğiniz kendi adınıza ait vadesiz IBAN'ınıza sözleşmenizin sona erme tarihinden itibaren 5 iş günü içinde aktarılacaktır.
    Hizmet noktarımızdan randevu almak için tıklayınız

    Güvence bedelimi benim adıma nakit olarak başkası alabilir mi?

    Noterde düzenlenecek bir vekaletname ile güvence bedeliniz vekil tayin ettiğiniz kişi tarafından teslim alınabilir. Ancak vekaletnamede bu hususta açık yetki bulunmasına dikkat ediniz.

    Kapanış dilekçemi verdim, güvence bedelini hemen alabilir miyim?

    Maalesef hemen almanız mümkün değildir, güvence bedelinizi elektrik kesim işleminizin sahada sonuçlanmasının ardından oluşacak ilk kapanış fatura tutarınız, değerlenen güvence bedelinizden düşüldükten sonra alabilirsiniz.

    İBAN numaramı bildirmeme rağmen hala ödeme yapılmadı, neden?

     444 4 372 numaralı Çağrı Merkezimize konu ile alakalı başvurduğunuzda gerekli kontroller sağlanarak tarafınıza bilgi verilecektir.

    Ödediğim güvence bedeli neden sözleşme iptalinde eksik ödendi?

    Son dönem faturanız ile elektriğinizin kesimine kadar geçerli tüketiminiz faturalanıp, değerlenen güvence bedelinizden düşüldüğü için güvence bedelinizi eksik  almaktasınız.Güvence bedeliniz ie ilgili ayrıntılı bilgi için 444 4372 numaralı çağrı merkezimizden bizlere  ulaşabilirsiniz.

    Vefat eden sözleşme sahibine ait güvence bedeli nasıl iade ediliyor?

    Tahliye sürecinin tamamlanması halinde veraset ilamı ve muvafakatname  (Tüm varislerin onayını içeren, 250 TL üstü ise noter onaylı şekilde) ile birlikte hizmet noktalarımıza gelerek güvence bedeli iade süreci için başvuruda bulunabilirsiniz.  İşlemlerinizi daha hızlı gerçekleştirebilmek için Enerjisa Mobil, Online İşlemler veya 444 4 372 no’lu Çağrı Merkezimizi arayarak online randevu alabilirsiniz.

    Yıllar önce kapattığım aboneliğimin güvence bedelini alıp alamadığımı hatırlamıyorum. Nasıl iade ettiğinizi öğrenebilir miyim?

    444 4 372 numaralı Çağrı Merkezimizden başvuru yapmanız durumunda sistemden kontrolü sağlanıp, tarafınıza bilgi verilecektir.

Tarife İşlemleri
  • Tek zamanlı tarifedeyim ancak fatura tutarım gündüz /puant/gece değerleri baz alınarak hesaplanıyor, neden?

    Elektronik sayaçlarda enerji tüketim değerleri gündüz/puant/gece şeklinde gösterilmekte olup; fatura tutar hesaplamalarınız dahil olduğunuz tek zamanlı tarife baz alınarak  hesaplanmaktadır. (Eğer hizmet noktalarımızdan   tarife değişikliği konusunda başvuruda bulunmadıysanız).

    Tek Zamanlı / Çok Zamanlı tarife nedir? Hangi tarifeyi tercih etmeliyim?

    Tek Zamanlı Tarife: Elektrik tüketiminizin günün her saatinde aynı birim fiyat üzerinden hesaplandığı tarifedir.

    Çok Zamanlı Tarife: Elektrik tüketiminizin, günün 06:00-17:00 - 17:00-22:00 - 22:00-06:00 zaman aralıklarında, 3 ayrı birim fiyat üzerinden hesaplandığı tarifedir.

    Kullanım alışkanlıklarınıza göre, enerji tüketiminizi birim fiyatların daha ucuz olduğu gündüz ve gece zaman aralıklarına kaydırabiliyorsanız, çok zamanlı tarife tek zamanlı tarifeye göre sizin için daha avantajlı bir tarife olacaktır.
    Tarifelerimiz ile ilgili ayrıntılı bilgi almak için  444 4 372 no'lu Çağrı Merkezimizden bize ulaşabilirsiniz.

    Çok zamanlı tarifedeyim fakat fatura tutarım neden tek zamanlı tarifeye göre hesaplanıyor?

    Faturanız teknik bir sebepten dolayı, çok zamanlı tarifenize göre hesaplanamamış olabilir. Kontrolü için faturanız üzerinde yer alan sözleşme hesap numaranızla 444 4 372 no'lu Çağrı Merkezimizi arayarak başvuru yapabilirsiniz.

    Engellilere yönelik bir tarifeniz var mı?

    Malesef bağlı olduğumuz Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu tarafından belirlenen tarifeler arasında engelli vatandaşlarımıza yönelik bir tarife bulunmamaktadır.

    Şehit/gazi tarifesinden yararlanmak için ne yapmam gerekiyor?

    Bu tarifeden faydalanmak için şehit yakını veya gazi  maaşı aldığınızı gösteren belge ile size en yakın hizmet noktamıza başvurmanız yeterlidir. İlgili tarifemiz sadece ikamet ettiğiniz  tek tesisat için geçerli olup, işlemlerinizi daha hızlı gerçekleştirebilmek için Enerjisa Mobil Uygulama, Online Hizmetler Merkezi veya 444 4 372 no’lu Çağrı Merkezimizi arayarak online randevu alabilirsiniz. 

Arıza ve Kesinti Bildirimi
  • Planlı kesintileri nasıl öğrenebilirim?

    Enerjisa Mobil'den üyelik girişi ile, ALO 186 numaralı Çağrı Merkezini arayarak IVR aracılığı ile veya bulunduğunuz bölgedeki Dağıtım şirketinin arıza/kesinti ihbarlarının yer aldığı web sayfalarına ulaşarak geçmiş ve gelecek programlı çalışmaları takip edebilirsiniz. 
    Planlı kesinti bilgileri 3 gün öncesinden Ayedaş / Başkent Edaş / Toroslar Edaş Mobil Uygulaması, Web Sitesi ve 186 Çağrı Merkezinde yayınlanmaktadır. Ek olarak dağıtım Mobil 186 uygulaması üzerinden planlı kesinti bilgilerinize ulaşabileceğiniz ve ihbar bırakabileceğiniz gibi, anlık gerçekleşen kesinti bilgi detaylarına ulaşabilirsiniz. Planlı kesintiler özelinde bulunduğunuz kayıtlı adresinize dair önceden bilgi almak isterseniz, Dağıtım Mobil 186 Çağrı Merkezi'ne ulaşarak SMS alma talebinizi iletebilirsiniz. 
    Aboneliğiniz kendi adınıza kayıtlı ise SMS ile 48 saat öncesinde veya belirteceğiniz e-posta adresiniz üzerinden bilgilendirilebilirsiniz.

    Arıza / kesinti ile ilgili ihbarımı nasıl iletebilirim?

    ALO 186 Çağrı Merkezini arayarak bulunduğunuz bölgedeki Dağıtım şirketine arıza/kesinti ihbarınızı iletebileceğiniz gibi, Enerjisa'nın faaliyet bölgelerinde Enerjisa Mobil, Ayedaş / Başkent Edaş / Toroslar Edaş Mobil 186 Uygulamaları ve dağıtım şirketlerine ait web siteleri ya da sosyal medya hesapları üzerinden de talep bırakabilirsiniz.

Sayaç
  • Sayacım arızalandı, ne yapmalıyım?

    Sayaç arızalarında abonelerimizin kendilerinin bizzat hizmet nokalarımıza gelerek ıslak imzalı dilekçe vermeleri gerekmektedir. Süreç içerisinde sayacınız arızalı olmadığının tespit edilmesi durumunda, EPDK mevzuatına göre 1 Şubat 2017 itibari ile kontrol ücreti faturaya yansıtılmaktadır.

    Sayaç raporuna göre sayacımda arıza yok, ancak ben belirtilen miktarda elektrik tüketimi yapmadım. Faturamı tekrar nasıl inceletebilirim ?

    Faturalarınızın tekrar incelenmesi için  tüketim yapmadığınızı gösteren diğer yardımcı belgeler ile (örneğin ilgili döneme ait su faturanız) size en yakın hizmet noktamıza dilekçe vererek inceleme talebinde bulunabilirsiniz.

    Faturaya itirazım sonucu sayacım muayeneye gitti, sonuç gelene kadar enerjim kesilir mi?

    Müşteri Hizmetleri Merkezi üzerinden yaptığınız talebe istinaden gerçekleştirilen Sayaç Muayenesi işlemlerinde incelemeye giden sayacınızın yerine yenisi takıldığı için herhangi bir elektrik kesintisi yaşamazsınız.

Enerjisa Mobil Uygulaması
  • Enerjisa Mobil uygulamasını nereden indirebilirim ?

    Enerjisa Mobil'i hem Google Play’den, hem de App Store’dan ücretsiz olarak indirebilirsiniz.

    Enerjisa Mobil uygulamasını kimler kullanabilir ?

    Enerjisa Mobil uygulamamızı akıllı telefon kullanıcısı herkes kullanabilir. Uygulamaya giriş yapabilmek için sistemimizde kayıtlı bilgilerinizin güncel olması yeterlidir. Bilgileriniz güncel değilse  444 4 372 no'lu Çağrı Merkezimizden  bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz.

    Enerjisa Mobil Uygulama ile hangi işlemlerimi gerçekleştirebilirim ?

    Enerjisa Mobil uygulamamızı kullanarak avantajlı tarifelerimizden yararlanabilir, elektrik faturanız ile ilgili işlemleri yapabilir, hizmet noktalarımızda işlem için randevu alabilir, tüketimlerinizi takip edebilir ve altyapı hizmetleri için planlanan kesintilerden haberdar olabilirsiniz. Üstelik eviniz ve iş yerinizde kolayca uygulayabileceğiniz tasarruf önerilerimizle enerji tasarrufu sağlayabilirsiniz.

    Enerjisa Mobil şifremi unuttum, ne yapmalıyım?

    Şifrenizi unutmanız durumunda Enerjisa Mobil üzerinden “şifremi unuttum” adımlarını izleyerek ya da 444 4 372 nolu Çağrı Merkezimizi arayarak şifrenizi güncelleyebilirsiniz.

    Enerjisa Mobil’i telefona indirdikten sonra giriş yapmadan uygulamayı kullanabilir miyim?

    Uygulamaya giriş yapmadan “Enerjini Koru” alanından tasarruf önerilerini inceleyebilir, hizmet noktalarımızda işlem için randevu alabilir, ödeme kanallarımız ve abonelik işlemleri ile ilgili bilgi alabilirsiniz. Diğer işlemler için sistemimizde kayıtlı güncel bilgilerinizle  giriş yapmanız gerekmektedir.

     

Müşteri Bilgileri
  • Tesisat ve sözleşme numarama nereden ulaşırım ?

    Tesisat veya Sözleşme Hesap Numaranızı elektrik faturanız üzerinde görebilirsiniz , bilmiyorsanız 444 4 372 nolu Çağrı Merkezimizden bize ulaşarak konu ile ilgili destek alabilirsiniz.

    Tesisat ve/veya fatura adresimi nasıl güncelleyebilirim?

    Size en yakın hizmet noktamızdan    güncelleme talebinizi bize iletebilirsiniz.  Eğer bilgileriniz aboneliğinizi başlattıktan daha sonraki bir tarihte değişiklik gösterdi ise 444 4 372 nolu Çağrı Merkezimizden işleminiz için destek alabilirsiniz.

    Kimlik ve iletişim bilgilerimi güncellemek istiyorum. Ne yapabilirim?

    Ad-soyad, TCKN, telefon ve e-posta iletişim bilgilerinizi 444 4 372 no'lu Çağrı Merkezimiz üzerinden; telefon ve e-posta iletişim bilgi güncellemelerinizi ise Enerjisa Online Hizmetler Merkezimiz üzerinden yapabilirsiniz.

    Adres değişiklikleri Çağrı Merkezi ve Online Hizmetler Merkezimiz üzerinden güncellenememekte, dolayısıyla güncellemeleriniz için size en yakın Müşteri Hizmetleri Merkezimizi ziyaret etmeniz gerekmektedir.

    Tüzel kişiliklerin ise tüm bilgi güncelleme işlemleri için Müşteri Hizmetleri Merkezlerimizi ziyaret etmesi gerekmektedir.

Serbest Tüketici
  • Serbest tüketici nedir? Ben serbest tüketici olabilir miyim?

    Güncel EPDK düzenlemesine göre, geçmiş 12 aylık elektrik tüketiminiz 1.600 kWh ve üzerinde ise (Aylık fatura tutarınız KDV dahil ortalama 67 TL* ve üzeri) Serbest Tüketici olma hakkınız bulunmaktadır. Serbest Tüketici hakkı bulunan tüketiciler bu hizmeti sunan ilgili tedarikçilere başvurarak serbest tüketici olabilirler.


    Detaylı bilgi için 444 4 372nolu Çağrı Merkezimiz ile irtibata geçebilirsiniz.
    *Bu tutar, bir mesken kullanıcısının ortalama tüketim değerleri baz alınarak tahmini olarak belirtilmiştir. 1.600 kWh tüketime karşılık gelen fatura tutarı tüketicinin niteliğine göre değişebilmektedir.

    Serbest Tüketicilik Sözleşmesi imzaladım, hala geçişim tamamlanmadı. Nasıl bilgi alabilirim?

    Serbest Tüketicilik Sözleşmesi imzaladığınızda, geçişiniz ilk fatura döneminde değil, EPDK tarafından belirlenen takvime göre yapılacaktır. Hangi ay itibarıyla serbest tüketici tarifesi üzerinden faturalandırılacağınızı 444 4372 nolu Çağrı Merkezimizden bize ulaşarak öğrenebilirsiniz.

Hizmet Noktaları
  • Bulunduğum yere en yakın Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezi nerededir?

    Size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezimizin bilgilerine ulaşmak için buraya tıklayın.

    Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezlerine bizzat gitmeden işlemlerimi yapabilir miyim?

    Enerjisa Online Hizmetler Merkezimize ya da Enerjisa Mobil'e üye olduktan sonra, Enerjisa hizmet noktalarına gitmenize gerek kalmadan kredi kartı ile 500TL'ye kadar fatura ödeme, tarife değişikliği, tüketim görüntüleme, fatura ve borç sorgulama, bilgi güncelleme, genel bilgilendirme ve randevu alma ile ilgili işlemleri  gerçekleştirebilirsiniz .

    Üyelik için bilgilerinizi güncellemeniz gerektiğinde 444 4 372 no'lu Çağrı Merkezimizden destek alabilir ve tarafımıza güncel iletişim bilgilerinizi bildirebilirsiniz.

    Bulunduğum yere en yakın Enerjisa İşlem Merkezi nerededir?

    Size en yakın Enerjisa İşlem Merkezi bilgilerine ulaşmak için buraya tıklayın.

    Enerjisa İşlem Merkezlerinde hangi işlemleri yapabiliyorum?

    Enerjisa İşlem Merkezlerimizde müşterilerimiz tek noktadan elektrik aboneliği, tahliye ve taşınma (nakil) işlemleri için başvurunuzu gerçekleştirebilir; elektrik fatura ödeme işlemlerinin yanı sıra su, doğalgaz ve internet gibi diğer faturalarını da güvenle ödeyebilirisiniz. Ayrıca bu merkezlerimizden  elektrik ile ilgili her türlü başvuru ve şikayetlerinizi iletebilirsiniz ve  ihtiyaçlarınız müşteri memnuniyeti çerçevesinde karşılanır.

    MHM ve EİM arasındaki fark nedir ?

    Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezlerimizde elektrik aboneliği, tahliye ve taşınma (nakil) işlemlerinizi tek seferde ve hızlı bir şekilde gerçekleştirebilir, elektrik ile ilgili her konuda başvuru ve şikayetlerinizi iletebilirsiniz. Müşteri Hizmet Merkezlerimizde fatura ödemesi yapılamamaktadır. Enerjisa İşlem Merkezleri’nde ise elektrik abonelikleriyle ilgili açma-kapama ve nakil işlemleri için başvuru yapabilir, elektrik faturalarının yanı sıra diğer fatura ödemelerinizi kolay ve hızlı gerçekleştirebilirsiniz. Geniş yelpazede fatura ödeme imkânı sağlayan Enerjisa İşlem Merkezlerinde yapılan nakit elektrik faturası ödemelerinde müşterilerden işlem bedeli alınmamaktadır.

     

Diğer
  • Evimde hasta bulunuyor. Elektriğin herhangi bir sebeple kesilmemesi için ne yapmalıyım?

    Evinizdeki  hastanın durumu hayati önem teşkil eden cihazların kullanımını gerektiriyor ise; elektrik tüketimi nedeniyle oluşabilecek borçunuz nedeniyle enerjisiz kalmamanız için Dağıtım Şirketine yazılı talebinizi iletmeniz halinde kesme blokajı konulabilecektir. Ayrıca bu sayede öncelikle planlı kesintilerde ve plansız kesintilerde de kesintiler ile ilgili durum hakkında belirlediğiniz iletişim aracı üzerinden bilgilendirilebilirsiniz.                                                                Başvuru için gerekli belgeler:
    1) Hastanın tesisatına blokaj konulmuş evde yaşadığını gösteren hastaya ait ikametgah belgesi
    2) Hekim raporu
    3) Sağlık Bakanlığı onaylı cihaz raporu (Sağlık Kurulu Raporu) 
    4)Tesisat numarası
    Yapılan bu düzenleme, elektrik faturalarının ödenmesinin gerekmediği şeklinde yanlış anlaşılmamalıdır.

    Abonelik benim adıma, ancak kiracım tüketim yapıyor. Faturaları ödememiş, ne yapmam gerekiyor?

    Kiracınızın aboneliği üzerinize almadan elektrik tüketiyor olması 'Usulsüz Kullanım' olarak nitelendirilir. Böyle bir durumda, tüm hukuki yükümlülük abonelik sahibine aittir. Mevcut kullanım yerinizde abonelik sizin üzerinize ise, kiracınızın kullanım yerine yerleşmeden önce mutlaka aboneliği kendi üzerinize alması gerekir. Mevzuata göre, sizin hizmet noktalarımıza gelmenize gerek kalmadan, kiracınızın kira sözleşmesini hizmet noktalarımıza getirmesi durumunda sizin üzerinizdeki abonelik sonlandırılır ve ilgili abonelik doğrudan kiracınız üzerine yapılır.

    Faturamı ödedim elektriğimi kendim açsam olur mu?

    İlgili mevzuat gereği; enerji açma işlemi sadece yetkili saha personeli tarafından yapılmaktadır. Bu işlem hayati risk taşımakla birlikte, yetkili kişiler dışında yapıldığında kaçak kullanım olarak nitelendirilmekte ve Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin 42.maddesine göre yasal işlem uygulanması gerekmektedir. Dolayısıyla, herhangi bir aksilik ile karşılaşmamanız için elektriğinizi kendiniz açmayınız.

    Apartman ortak kullanımı asansör tesisatına fazla fatura geldi kimin başvuruda bulunması gerekiyor?

    Apartmanda 8 ve üzeri sakin varsa apartman yöneticinizin ya da apartman site yönetimince seçilen yetkili kişinin, 8in altında sakin varsa herhangi bir malikin 444 4 372 nolu Çağrı Merkezimizi araması ya da hizmet noktalarımıza gelerek fatura itirazında bulunması yeterlidir.

    İcra takibine konu olmuş borcun güncel tutarı hakkında bilgi alabilir miyim?

    İcra dosyanıza ait güncel borç bilgileriniz hakkında bilgiyi; ilgili İcra Dairesi/Müdürlüğü'nden, ilgili dosya avukatından veya size en yakın Enerjisa Müşteri Hizmet Merkezlerimizden bilgi edinebilirsiniz. İşlemlerinizi daha hızlı gerçekleştirebilmek için Enerjisa Mobil Uygulama, Online İşlemler veya 444 4 372 no’lu Çağrı Merkezimizi arayarak online randevu alabilirsiniz.

    İcra borcumu ödedim, icra takibini nasıl kaldırtabilirim?

    İcra dosyasına konu borca ilişkin ödeme, İcra Dairesi/Müdürlüğü hesaplarına yapıldığında, İcra Dairesi/Müdürlüğü tarafından şirketimiz hesaplarına aktarılmasını müteakip yapılır. Direkt şirket hesaplarına yapılacak ödemelerde ise, bir gün içerisinde Enerjisa sistemlerinde borç mahsubu sağlanarak gerekli güncellemeler yapılır.

    Fatura borcum dışındaki icradan kaynaklı avukatlık ve dosya masraflarını ödemek istemiyorum, ne yapabilirim?

    Borcun süresinde ödenmemesi üzerine işleyecek faiz ve KDV yanında, borcun icra takibine konu olması halinde de harç, masraflar ve vekalet ücreti gibi yasal alacak kalemleri doğmaktadır. Bu nedenle, takibe konu borca ait tüm kalemlerin ödenmesi gerekmektedir.

    İcra borcumu ödedim, ama E-Devlet'te halen icra kaydı görünüyor. Bu kaydı nasıl sildirebilirim?

    İcra dosyasına ödeme yapıldıktan sonra ilgili İcra Dairesi/Müdürlüğü tarafından dosyanın kapatılmasına müteakip, E-Devlet'teki UYAP kaydı kendiliğinden değişecektir. Bu sisteme Şirketimizin müdahale şansı söz konusu olmayıp, gecikme durumunda ilgili İcra Müdürlüğü'nden dosyanın kapandığına dair yazı alabilir ve talep eden kurum/kuruluşlara ibraz edebilirsiniz.

Kişisel Verilerin Korunması
  • Kişisel verilerim tarafınızca nasıl işleniyor ve korunuyor? Kişisel verilerimle ilgili size nasıl ve hangi kanaldan başvurabilirim?

    Çatı şirketimiz olan Enerjisa Enerji A.Ş. ile bünyesindeki Enerjisa Başkent Elektrik Perakende Satış A.Ş., Enerjisa İstanbul Anadolu Yakası Elektrik Perakende Satış A.Ş., Enerjisa Toroslar Elektrik Perakende Satış A.Ş. ve  Enerjisa Müşteri Çözümleri A.Ş.‘nin KVKK Kamuoyu Aydınlatma metinlerine ve KVKK Bilgi Edinme Başvuru Formları’na aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

    Enerjisa Başkent Epsaş
    Enerjisa Ayesaş
    Enerjisa Toroslar Epsaş
    Enerjisa Müşteri Çözümleri A.Ş.

    Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Enerjisa Politikası için tıklayınız.

Denizbank “fastPay” İş Birliği
  • fastPay bir Denizbank ürünüdür. Enerjisa, var olan iş birliği kapsamında müşterilerini bilgilendirmek amacıyla bir sıkça sorulan sorular dökümanı oluşturmuştur. Enerjisa, ödeme sistemine ilişkin bir hizmet vermez ve ödeme sistemine ilişkin sorumluluk üstlenmez. Sadece fastPay uygulaması üzerinden fatura ödemelerini kabul eder. www.fastpay.com.tr'ye girerek veya 444 0 800 fastPay Destek Hattı’nı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

    fastPay uygulamasını kullanmak için DenizBank müşterisi olmam gerekir mi?

    Hayır, fastPay'i kullanmak için DenizBank müşterisi olma şartı bulunmamaktadır.

    fastPay ile para gönderme işlemi ücretli midir?

    Denizbank fastPay uygulaması ile 7/24 dilediğin kişiye para göndermek ücretsizdir.

    fastPay mobil uygulamasını telefonuma nasıl yükleyebilirim?

    Denizbank’a ait fastPay uygulamasını App Store ve Google play'den ücretsiz olarak indirip hemen kullanmaya başlayabilirsiniz.

    fastPay uygulamasını kullanmaya nasıl başlayabilirim?

    Denizbank’a ait fastPay uygulamasını kullanabilmek için uygulamayı cep telefonuna yükleyip açtıktan sonra cep telefonu numaranızı girip "Kullanım Koşulları ve Hizmet Genel Şartları"nı okuyarak "Kabul Ediyorum" butonuna basmanız yeterlidir. Daha sonra TC kimlik numaranı yazarak ve 6 rakamdan oluşan bir PIN kodu belirleyerek kaydınızı tamamlayabilirsiniz.

    Akıllı telefonum yok. Yine de faturalarımı fastPay ile ödeyebilir miyim?

    Uygulama sadece akıllı telefonlara indirilebildiğinden maalesef ödeme yapabilmek için akıllı bir telefona ihtiyacınız var.

    fastPay mobil uygulama ile neler yapabilirim?

    *Elektrik, cep telefonu, internet, su, doğalgaz faturalarını ödeyebilir ve otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz.

    *Kredi kartı ile fatura öderken komisyon vermez, üstelik var olan kampanyalarla bazı şirketlerden iade ücreti alabilirsiniz.

    *Binlerce iş yerinde (cafeler, restaurantlar, marketler, eczaneler vs.) özel indirimlerden ve kampanyalardan faydalanabilirsiniz.

    *Kartınızı / kartlarınızı kaydederek e-ticaret sitelerinde kart bilgilerinizi girmeye gerek kalmadan daha hızlı ve güvenilir bir şekilde ödeme yapabilirsiniz.

    *Tüm bankalarla 7/24 komisyonsuz para transferi yapabilirsiniz.

    *İstanbul Kart’ınıza bakiye yükleyebilirsiniz.

    Daha fazlası için: http://fastpay.com.tr/firsatlar.aspx

    fastPay cüzdan bakiyemi nasıl oluşturabilirim?

    *Ayrıntılı bilgi için: fastpay.com.tr

    fastPay işlemlerini hangi saatler arasında yapabilirim?

    Denizbank’a ait fastPay uygulaması ile 7/24 para gönderebilir, alabilir ve DenizBank AçıkDeniz ATM'lerinden yatırabilir, çekebilirsiniz.

    fastPay'i kullanmak güvenli midir?

    Denizbank’a ait fastPay uygulaması birçok güvenlik önlemiyle korunmaktadır. Ayrıntılı bilgi için: fastpay.com.tr

    fastPay’ime kredi kartımı nasıl eklerim?

    Cüzdan menüsünde yer alan Hesap - Kart İşlemleri seçeneğinden Kart Ekle adımını seçip hangi bankaya ait kredi kartını eklemek istiyorsan listeden seçerek fastPay’ine ekleyebilirsiniz.

    fastPay ile ilgili nasıl destek alabilirim?

    444 0 800 DenizBank İletişim Merkezi'ni arayarak fastPay hakkında bilgi ve teknik destek alabilirsiniz. Ayrıca ana menüde bulunan fastPay Destek menüsünden veya her ekranın sol üst köşesinde bulunan telefon ikonuna dokunarak anında yardım için otomatik olarak fastPay İletişim Merkezini arayabilirsiniz.

    Enerjisa elektrik faturamı nasıl öderim?

    Uygulama içindeki ‘Fatura ve Ödemeler’ sekmesine tıklayarak ardından ‘Elektrik’ seçeneğini tıklayınız. Kurumlar arasından Enerjisa Ayesaş, Enerjisa Başkent, Enerjisa Toroslar seçeneklerinden hangisi tarafından faturalandırılıyorsanız seçiniz. Ardından abone numarasını girdiğinizde ödeme alanına ulaşacaksınız.

    Bu kampanya bütün illerde geçerli mi?

    Enerjisa’nın 3 bölgesinde ve 14 ilinin tamamında geçerlidir.

    Hangi saatlerde faturamı ödeyebilirim?

    fastPay işlemlerinde saat kısıtımız, bulunmuyor. Faturaları müşteriler istedikleri saatte ödeyebilirler.

    Faturalarımı indirimli olarak mı ödeyeceğim?

    Ödediğiniz fatura için bir ay içinde 10 TL,  31.12.2019 tarihine kadar olan iş birliği dönemi boyunca toplam 50 TL ile sınırlı olmak üzere, fatura tutarının %10’u oranında bir iade alacaksınız. Fatura tutarını tam olarak ödemeniz gerekmektedir, %10’u fastPay hesabınıza iade edilecektir.

    Aldığım iade tutarı direkt olarak hesabıma mı yatacak?

    Size iade edilen tutar en geç bir hafta içinde fastPay hesabınıza yüklenmiş olacak. Bu tutarı isterseniz kredi kartınıza, banka kartınıza veya bir başka hesaba transfer edebilir ya da gelecek ödemeleriniz için biriktirebilirsiniz.

    Ödeme yapar yapmaz iade ücretim gelecek mi?

    fastPay ödemeleri en geç 1 hafta içinde tamamlamaktadır.

    Ödediğim tutar %10’u 10 TL’nin üzerinde oluyor, alamayacak mıyım?

    Fatura tutarınız 100 TL ve altındaysa, tam %10’u kadar ücret iadesi alırsınız. 100 TL’yi aşması durumunda bir ay içinde 10 TL ile sınırlandırılacaktır.

    Kredi kartı ile ödeme yaptığımda komisyon alacak mı?

    Hiçbir komisyon ödemeden faturanızı fastPay’den ödeyebilirsiniz.

    Tüm kredi kartları geçerli mi?

    American Express hariç tüm banka kredi kartları geçerlidir.

    Sadece kredi kartı ile mi ödeme yapabiliyorum?

    fastPay bakiyenizde bulunan, çeşitli kampanyalardan elde ettiğiniz bakiyeleri de kullanabilirsiniz.

    Bir kısmını fastPay bakiyem, bir kısmını kredi kartımdan karşılayabilir miyim?

    Maalesef tek bir seçeneği tercih edebilirsiniz.

    Birden fazla fatura ödeyebilir miyim?

    Evet, ödeyebilirsiniz. Bununla beraber fastPay hesabından elektrik fatura ödemelerde aylık maksimum 10 adet fatura ödeme sınırı vardır.

    Birden fazla fatura ödediğimde her biri için iade alabilir miyim?

    Bir ay içinde 10 TL’yi geçmemesi durumunda her biri için iade alabilirsiniz. Fakat örneğin 60 TL tutarında bir fatura ödediğinizde 6 TL iade alıyorken, ikinci bir 70 TL tutarında fatura ödediğinizde 7 TL değil maksimum 4 TL iade alabilirsiniz. 10 TL sınırına ulaştığı için de o ay içerisinde ekstra bir iade alamayacaksınız.

    Otomatik ödeme talimatı verebilir miyim?

    Evet, fastPay hesabınıza tanımlı kredi kartınızı seçerek otomatik ödeme talimatı verebilir, faturalarınızı düzenli olarak ödeyebilirsiniz.

    Faturama taksit yaptırabiliyor muyum?

    fastPay üzerinden alınan ödemeler tek çekim halinde alınır.

    Benim ismime kayıtlı faturayı bir başkası ödeyebilir mi?

    Doğru abone numarası girildiği takdirde ödenebilir.

    Bu kampanya ne zamana kadar geçerli?

    İş birliğimiz 31.12.2019’a kadar geçerlidir.

    Uygulamayı indiremiyorum / uygulama çalışmıyor / ödeme yapamıyorum.

    Teknik bir konu olması sebebiyle 444 0 800 fastPay Destek Hattı’nı aramanız gerekmektedir.

    Ücret iadem yapılmadı.

    fastPay’in transfer süreci ile ilgili bir konu olması sebebiyle 444 0 800 fastPay Destek Hattı’nı aramanız gerekmektedir.