×

Daha iyi bir kullanıcı deneyimi için internet tarayıcınızı tam ekran olarak kullanınız.


Eviniz
Enerjisa ile evinizin elektrik aboneliği işlemlerini tamamlamak aşağıdaki adımlarla çok kolay!
01
Eski ve yeni evinize ait tesisat numarası / tekil kod

ya da sayaç seri numarasını not ederek getirmeyi unutmayın. (Elektrik faturanızı getirmeniz yeterlidir. Kiracıysanız ev sahibinizle iletişime geçebilirsiniz. Kâğıt fatura veya SMS / E-Posta ile elektronik ortamda iletilmiş faturadan öğrenerek sizinle paylaşabilir.)
02
Başvurunuzun hızlı ve sorunsuz bir şekilde gerçekleşebilmesi için aşağıda belirtilen durumlardan size uygun olanına göre gerekli evrakları hazırlayın.
Elektrik Aboneliğini Yaptırmak istediğiniz yerde aktif bir sözleşme / abonelik bulunmuyorsa;
  • Tesisat Numarası – Tekil Kod / Sayaç Barkod Seri Numarası / Abonelik yapılacak yere ait eski bir fatura
  • Geçerli Kimlik
    Yalnızca kimlik doğrulama için kontrol edilip geri verilecektir.
  • Mülkiyet Bilgisi
    Eğer kiracı iseniz mülk sahibinin adı, soyadı
    Şahıs ise T.C. Kimlik Numarası, şirket ise Vergi Numarası da sunulmalıdır.
  • İşlemi gerçekleştirecek özel / tüzel şahıs farklı ise, duruma göre vekâlet / imza sirkülerinin asılları
  • Geçerliliği devam eden DASK Poliçe Numarası
    6305 sayılı Afet Sigortaları Kanunu uyarınca abonelik işlemlerinizin tamamlanabilmesi için Zorunlu Deprem Sigortası yaptırmanız gerekmektedir. Henüz Zorunlu Deprem Sigortası yaptırmadıysanız dilediğiniz sigorta şirketinden bu konuda hizmet alabilirsiniz. DASK poliçeniz varsa ve poliçe numaranızı bilmiyorsanız, Alo DASK 125’i arayarak öğrenebilirsiniz. Kiracılar için ev sahibinden bu numaranın öğrenilerek iletilmesi yeterlidir. Eğer geçerliliği devam eden bir DASK poliçeniz yoksa, DASK zorunlu deprem sigortanızı, Enerjisa İşlem Merkezine giderek iş birliğimiz kapsamında Sigortayeri web sitesi üzerinden de yaptırabilirsiniz.
  • Güvence bedeli
    Güvence bedeli tutarı eşit iki taksit olarak faturanıza yansıtılmaktadır.

    Gerekli tüm bilgilere sahipseniz size en uygun kanalı seçerek işleminizi gerçekleştirebilirsiniz!
  • Enerjisa Mobil Uygulama ile işlem yapmak istiyorum* 
    Uygulamamızı indirip giriş yaparak işlemlerinizi tamamlayın!
    ***Bireysel başvurular haricinde (Gerçek kişiler, şahıs şirketleri ve ortak kullanımlar hariç) bu kanaldan işlem yapılamamaktadır.

                 
  • Enerjisa Online Hizmetler Merkezi üzerinden işlem yapmak için tıklayınız.*
  • e-Devlet üzerinden işlem yapmak için tıklayınız.*
  • Çağrı Merkezi üzerinden işlem yapmak istiyorsanız 444 4 372’i arayabilirsiniz.*
  • Enerjisa Hizmet Noktalarına gelerek işlem yapmak için tıklayınız.
Elektrik Aboneliği Yaptırmak istediğiniz yerde aktif bir sözleşme/abonelik bulunuyorsa;
  • Tesisat Numarası – Tekil Kod / Sayaç Barkod Seri Numarası / Abonelik yapılacak yere ait eski bir fatura
  • Geçerli Kimlik
    Yalnızca kimlik doğrulama için kontrol edilip geri verilecektir.
  • Mülkiyet Bilgisi
    Eğer kiracı iseniz mülk sahibinin adı, soyadı
    Şahıs ise T.C. Kimlik Numarası, şirket ise Vergi Numarası da sunulmalıdır.
  • İşlemi gerçekleştirecek özel / tüzel şahıs farklı ise, duruma göre vekâlet / imza sirkülerinin asılları
  • Kullanım hakkını belgeleyen evrak
    Kira kontratı veya Tapu Belgesi aslı ve fotokopisi ile sunulmalıdır.
  • Geçerliliği devam eden DASK Poliçe Numarası
    6305 sayılı Afet Sigortaları Kanunu uyarınca abonelik işlemlerinizin tamamlanabilmesi için Zorunlu Deprem Sigortası yaptırmanız gerekmektedir. Henüz Zorunlu Deprem Sigortası yaptırmadıysanız dilediğiniz sigorta şirketinden bu konuda hizmet alabilirsiniz. DASK poliçeniz varsa ve poliçe numaranızı bilmiyorsanız, Alo DASK 125’i arayarak öğrenebilirsiniz. Kiracılar için ev sahibinden bu numaranın öğrenilerek iletilmesi yeterlidir. Eğer geçerliliği devam eden bir DASK poliçeniz yoksa, DASK zorunlu deprem sigortanızı, Enerjisa İşlem Merkezine giderek iş birliğimiz kapsamında Sigortayeri web sitesi üzerinden de yaptırabilirsiniz.
  • Güvence bedeli
    Güvence bedeli tutarını eşit iki taksit halinde ilk ve ikinci faturanıza yansıtabilir ya da peşin olarak tek seferde ödeyebilirsiniz.

    Gerekli tüm bilgilere sahipseniz size en uygun kanalı seçerek işleminizi gerçekleştirebilirsiniz!
  •          Enerjisa Hizmet Noktalarına gelerek işlem yapmak istiyorsanız tıklayınız.
Yeni yapılmış bir binaya taşınıyorsanız;
  • Tesisat Numarası – Tekil Kod / Sayaç Barkod Seri Numarası / Abonelik yapılacak yere ait eski bir fatura
  • Geçerli Kimlik
    Yalnızca kimlik doğrulama için kontrol edilip geri verilecektir.
  • Mülkiyet Bilgisi
    Şahıs ise T.C. Kimlik Numarası; şirket ise Vergi Numarası da sunulmalıdır.
  • İşlemi gerçekleştirecek özel / tüzel şahıs farklı ise, duruma göre vekâlet / imza sirküleri / veraset İlamı
  • Geçerliliği devam eden DASK Poliçe Numarası
    6305 sayılı Afet Sigortaları Kanunu uyarınca abonelik işlemlerinizin tamamlanabilmesi için Zorunlu Deprem Sigortası yaptırmanız gerekmektedir. Henüz Zorunlu Deprem Sigortası yaptırmadıysanız dilediğiniz sigorta şirketinden bu konuda hizmet alabilirsiniz. DASK poliçeniz varsa ve poliçe numaranızı bilmiyorsanız, Alo DASK 125’i arayarak öğrenebilirsiniz. Kiracılar için ev sahibinden bu numaranın öğrenilerek iletilmesi yeterlidir. Eğer geçerliliği devam eden bir DASK poliçeniz yoksa, DASK zorunlu deprem sigortanızı, Enerjisa İşlem Merkezine giderek iş birliğimiz kapsamında Sigortayeri web sitesi üzerinden de yaptırabilirsiniz.
  • İskân belgesi
    - Yapı ruhsatı 12.10.2004 tarihinden önce alınmışsa; yapı ruhsatı ve ona uygun yapılma şartı aranmayacağından iskân da aranmayacaktır.
    - Yapı ruhsatı 2008 yılından önce alınmışsa; 12.10.2004-09.07.2008 arasında yapılmış yapılarda alt yapı hizmetlerinden birinin (yol, su, elektrik, telefon, doğalgaz vb.) götürüldüğünün belgelenmesi ve fenni gereklerin yerine getirilmiş olması şartıyla, iskân alınıncaya kadar geçici olarak elektrik bağlanabilir.
    - Yapı ruhsatı 2008 yılından sonrasında alınmışsa; 09.07.2008 tarihinden sonra alınan yapı ruhsatı söz konusu ise, iskân belgesinin alınmış olması zorunludur.
  • Güvence bedeli
    Güvence bedeli tutarını eşit iki taksit halinde ilk ve ikinci faturanıza yansıtabilir ya da peşin olarak tek seferde ödeyebilirsiniz.

    Gerekli tüm bilgilere sahipseniz size en uygun kanalı seçerek işleminizi gerçekleştirebilirsiniz!
  • Enerjisa Mobil Uygulama ile işlem yapmak istiyorum* 
    Uygulamamızı indirip giriş yaparak işlemlerinizi tamamlayın!
    ***Bireysel başvurular haricinde (Gerçek kişiler, şahıs şirketleri ve ortak kullanımlar hariç) bu kanaldan işlem yapılamamaktadır.

                 
  • Enerjisa Online Hizmetler Merkezi üzerinden işlem yapmak için tıklayınız.*
  • e-Devlet üzerinden işlem yapmak için tıklayınız.*
  • Çağrı Merkezi üzerinden işlem yapmak istiyorsanız 444 4 372’i arayabilirsiniz.*
  • Enerjisa Hizmet Noktalarına gelerek işlem yapmak için tıklayınız.
03
Size en uygun Enerjisa Hizmet Noktasını seçin.

Elektriğinizi açma / kapama işlemlerini tüm Enerjisa Hizmet Noktalarından gerçekleştirebilirsiniz. Üstelik gerekli belgeleriniz yanınızdaysa açma ve kapama işlemini aynı anda yaptırabilirsiniz.

Dilerseniz eski evinizin elektrik kapatma talimatını Enerjisa’ya başvuru tarihinizden itibaren en geç 14 güne kadar verebilirsiniz.

04
Hizmet noktalarımızda yapacağınız işlemlerinize öncelik verilmesi için Enerjisa Online Hizmetler Merkezinden, Enerjisa Mobil uygulamamızdan ya da 444 4 372’den randevu alın.

Sizin için en uygun gün ve saati seçtikten sonra randevu bilgileriniz size SMS ya da E-Posta olarak gelecektir.

Enerjisa Hizmet Noktalarına randevunuzdan 10 dakika önce gelerek sıramatikten randevu fişinizi almayı unutmayın!

05
Ayrıldığınız evinize ait güvence bedelinizi size iade edebilmemiz için kendi adınıza ait vadesiz hesap numaranızı (IBAN) Müşteri Hizmetleri Temsilcimize ya da 444 4 372’ye bildirin.
06
Elektriğiniz açıldığında kısa mesaj ile sizi bilgilendireceğiz.