Faturamla İlgili Sorular
MENU
Sayaç okuma
  • » Bir süredir sayacım okunmadı, faturam ne zaman ulasacak?
    • Sayacınız elektronik ise; okuma butonuna (sağda) basılır. Ekran alanında sırasıyla T1-T2-T3 ve varsa RC (reaktif)-RI (kapasitif) endeksler görülür.Buradaki rakamları Çagrı Merkezimizi arayarak ya da Müsteri Hizmetleri Merkezimizi (MHM) ziyaret ederek yetkilimize bildirebilir ve güncel fatura tutarınızı ögrenebilirsiniz.
    • Sayacınız mekanik ise; ekranda gördügünüz endeks degerlerini Çagrı Merkezimizi arayarak ya da Müsteri Hizmetleri Merkezimizi (MHM) ziyaret ederek müsteri hizmetleri yetkilimize bildirebilir ve güncel fatura tutarınızı ögrenebilirsiniz. Endeks degerlerinizi alamıyorsanız, Çagrı Merkezi veya MHM üzerinden fatura talep edebilirsiniz. Sayaç okuma ekipleri, sayacınızın okunarak faturanızın düzenlenmesi için yönlendirilecektir.


    » Sayaç okuma sıklıgı nedir?
    Sayaç okuma ekipleri, ortalama 30-35 günde bir sayaçlarınızı okuyarak faturalarınızı düzenlemektedir. Bununla birlikte zaman zaman daha erken veya daha geç okuma yapabilmektedirler.


    » Binadaki tüm dairelerin sayacı okundu ve faturası geldi, benimki neden gelmiyor?
    Faturanızın gelmemesi birkaç sebepten kaynaklanabilir:
    1. Teknik bir sebeple sayacınızın okunamamasından dolayı faturanız çıkmamıs olabilir.
    2. Fatura tutarınız fatura düzenleme limiti olan KDV dahil 15 TL’nin altında oldugu için faturanız düzenlenmemis olabilir. Bu durumda bu bedel, bir sonraki faturanıza herhangi bir faiz bedeli ilave edilmeden yansıtılacaktır. 15 TL’nin üzerinde tüketim yaptıgınızı düsünüyorsanız, Çagrı Merkezimizi arayarak durumu bildirebilirsiniz.
    3. Fatura tutarınızın daha önceki fatura bedellerinize göre çok yüksek bir tutarda hesaplandıgı bir durum söz konusu olabilir. Bu durumda sayaç okuma ekibimiz size “Fatura degildir, limit üstü bildirimdir” yazılı bir bildiri bırakır. Yanlıs bir fatura düzenlenmemesi adına tekrar hesaplama yapıldıktan sonra faturanız düzenlenerek kargo veya e-posta yoluyla, sizlere iletilecektir.
    Detaylı bilgi almak için Çagrı Merkezimize ulasabilirsiniz. Faturanızın olusturulmadıgı durumlarda hiçbir ceza ya da faiz tarafınıza yansıtılmamaktadır. Faturanızın olusturulup olusmadıgını Online Hizmetler Merkezi (enerjisa.com.tr) üzerinden, Çagrı Merkezimizden ya da MHM’den ögrenebilirsiniz.


    » Sayacım degistikten sonra fatura ulasmadı, ne yapmalıyım?
    Sayacınızın okunma dönemi gelmemis olabilir. Ancak faturanızın hemen düzenlenmesini istiyorsanız Çagrı Merkezimizi arayabilirsiniz.


    » Sayacımın dogru çalıstıgından emin degilim, nasıl kontrol
    ettirebilirim?
    Sayaç kontrolü için abonenin kendisinin Müsteri Hizmetleri Merkezimize gelerek ıslak imzalı dilekçe vermesi gerekir.


    » Faturama nasıl itiraz edebilirim?
    Fatura itiraz talepleriniz için Çagrı Merkezimizden ya da MHM’den bizlere ulasabilirsiniz.


    » Sayaç raporuna göre sayacımda arıza yok, ancak ben belirtilen
    miktarda elektrik tüketimi yapmadım. Faturamın tekrar nasıl inceletebilirim?
    Faturalarınızın tekrar incelenmesi için tüketim yapmadıgınızı gösteren diger yardımcı belgeler ile (ilgili döneme ait su faturanız vb.) Müsteri Hizmetleri Merkezimizden dilekçe vererek talepte bulunabilirsiniz.

Fatura alma
  • » Faturam kargo veya e-posta yoluyla geliyor. Son ödeme tarihinden sonra elime ulastı, vade tarihini erteleyebilir misiniz?
    Enerjisa’dan kaynaklanan bir gecikme söz konusu ise Çagrı Merkezimizden veya MHM’den bizlere ulasarak vade erteleme talebinde bulunabilirsiniz.


    » Farklı adreslere ait elektrik faturalarımın hepsini belirtecegim tek bir adrese gönderebilir misiniz?
    Ilgili sözlesme numaralarınızla Çagrı Merkezimize ya da MHM’ye basvurarak e-posta yoluyla toplu fatura alma talebinde bulunabilirsiniz. Bunun için Online Hizmetler Merkezi, Çagrı Merkezimize ya da MHM’den e-posta adreslerinizi kaydettirmeniz/güncellemeniz gerekmektedir.


    » Farklı bir firmadan enerji almaya basladım, ancak sirketiniz tarafından ceza faturası kesilmis, nasıl iptal ettirebilirim?
    Serbest tüketici statüsünde olup taahhütlü kontratınızın (belirli süreli) süresi bitmeden farklı bir tedarikçiye geçilmesi durumunda sözlesme sartlarına göre ceza tutarınız tarafınıza yansıtılmaktadır. Cezanın iptali ve avantajlı tarifelerden yararlanmak için Çagrı Merkezimizi arayıp, 3’ü tuslayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

    » Faturamı Online Hizmetler Merkezi’nden görüntüleyebilir miyim?Online Hizmetler Merkezine üye olmanız durumunda geçmis 12 aylık fatura bilgilerinizi görüntüleyebilirsiniz.


    » Faturamı e-posta/SMS olarak nasıl alabilirim?
    Faturalarınızı kagıt fatura yerine e-posta yoluyla iletilmesini tercih edebilirsiniz. Bunun için ilgili sözlesme numaranızla Online Hizmetler Merkezi, Çagrı Merkezi ya da Müsteri Hizmetleri Merkezi’ne basvurarak faturanızı e-posta yoluyla alma talebinde bulunabilirsiniz. Faturanız merkezden posta yoluyla iletiliyorsa yine ilgili sözlesme numaranızla Çagrı Merkezimize ya da MHM’ye basvurarak faturanızı e-posta yoluyla alma talebinde bulunabilirsiniz.

    » Faturamda adres bilgim yanlıs, nasıl düzeltebilirim?
    Abonelik ile ilgili adres bilgilerinizi Müsteri Hizmetleri Merkezlerimizden güncelleyebilirsiniz.

Fatura inceleme
  • » Benden önce evde oturan kiracı/ev sahibinin tüketimi benim
    faturama yansıdı, borçlarımı nasıl ayrıstırabilirim?
    Borç ayrıstırma talebiniz için MHM’ye borca konu yerlesim yerinde ikamet etmeye basladıgınız tarihi kanıtlayan belgelerle birlikte (kira sözlesmesi, apartman yönetimden yazı gibi) basvuruda bulunabilirsiniz.

    » Faturam çok yüksek/düsük geliyor. Sayaç okuma ekipleri
    sayacımın arızalı olup olmadıgını anlayabilirler mi?
    Sayaç okuma ekibinin sayaç arızası gibi konularda bilgi verme yetkisi bulunmamaktadır. Sayacınızın arızalı oldugunu düsünüyorsanız, sayaç kontrol taleplerini Müsteri Hizmetleri Merkezlerimiz üzerinden gerçeklestirebilirsiniz.

    » Fatura tutarım bazı dönemlerde neden yüksek geliyor?
    Fatura tutarındaki artıs asagıdaki durumlardan kaynaklanabilmektedir:
    1. EPDK'nın yayınladıgı düzenlemeye tabi tarifelerdeki fiyat artısı yapılmıs olabilir.
    2. Elektrik tüketim degerlerinizde artıs gerçeklesmis olabilir.
    3. Sayacınız ile ilgili teknik bir arıza olabilir.
    Arızadan kaynaklandıgını düsünüyorsanız, Çagrı Merkezimizden bizlere ulasabilirsiniz.

    » Faturadaki gündüz/puant/gece ne anlama geliyor?
    Bu terimler günün belirli zaman dilimlerini ve bu dilimleri belirtmek için kullanılır. Gündüz: 06:00-17:00, Puant: 17:00-22:00, Gece: 22:00-06:00 zaman aralıklarındaki tüketim degerlerinizi belirtir.

    » Tek zamanlı tarifedeyim, fakat fatura tutarım gündüz/puant/ gece degerleri baz alınarak hesaplanıyor, nasıl itiraz edebilirim?
    Elektronik sayaçlarda enerji tüketim degerlerinin gösterimi gündüz/puant/gece seklinde olup, fatura tutar hesaplamalarınız dahil oldugunuz tek zamanlı tarife (eger MHM’den tarife degisikligi konusunda basvuruda bulunmadıysanız) baz alınarak yapılmaktadır.

    » Sayacımın üzerinde T1-T2-T3 yazıyor. Hangi endeksi size iletmem gerekiyor?
    Sayacınızın üzerinde bu terimler günün belirli zaman dilimlerini belirtir. Bu endeks degerlerinin tamamını tarafımıza iletmeniz gerekmektedir.

    » Çok zamanlı tarifedeyim, fakat fatura tutarım neden tek zamanlı tarifeye göre hesaplanıyor?
    Faturanız teknik bir sebepten dolayı çok zamanlı tarifenize göre hesaplanamamıs olabilir. Daha detaylı bilgi edinmek için faturanız üzerinde yer alan sözlesme hesap numaranızla Çagrı Merkezimizi arayarak basvuru yapabilirsiniz.

    » Ilk faturamdaki K/B ne anlama geliyor?
    K: Kesme, B: Baglama ücreti olup, ilgili mevzuat geregi dagıtım sirketine ödenmek üzere yeni aboneliklerde enerji baglama hizmeti olarak ilk faturanıza yansıtılmaktadır.

    » Faturamda yer alan diger bedelleri ödemeyebilir miyim?
    Elektrik Piyasası Kanunu ve Enerji Piyasaları Düzenleme Kurumu'nun çıkardıgı ikincil mevzuat, TRT Kanunu, Belediye Gelirleri Kanunu gibi yasal düzenlemeler çerçevesinde bu bedeller faturaya yansıtılmakta ve ilgili kurumlara aktarılmak üzere tahsil edilmektedir. Sirketimiz sadece yasadan dogan bu bedelleri tahsile aracılık ettiginden, ödenmemesi halinde mevzuata ve sözlesmeye aykırılık dogacaktır.

    » Neden mekanik sayacım elektronik sayaç ile degistirildi?
    Ilgili mevzuat dogrultusunda tüm mekanik sayaçların kademeli olarak elektronik sayaçlar ile degistirilmesi gerekmektedir.

    » Faturamda yer alan ‘ek tüketim’ bedeli nedir?
    Sayacınızda geçmis dönemlere iliskin eksik enerji tüketimi tespit edildiginde Dengeleme ve Uzlastırma Yönetmeligi ile Tüketici Hizmetleri Yönetmeligi uyarınca geçmise dönük hesaplama yapılarak, olusan bu bedel faturanıza ek tüketim bedeli olarak yansıtılmaktadır.

    » Çapraz baglantı ne demektir, düzeltmek için ne yapabilirim?
    Ilk kez elektrik aboneligi açılısında binanızda bulunan diger aboneliklerle yanlıslıkla çapraz baglantı yapılmıs olabilir. Bu sebeple faturanız olması gerekenden daha yüksek veya daha düsük gelebilir. Çapraz baglantı durumunun düzeltilmesi için Müsteri Hizmetleri Merkezlerimize basvuruda bulunabilirsiniz. Eger çapraz baglantı sebebiyle yanlıs fatura geldiyse Çagrı Merkezimiz üzerinden itiraz edebilirsiniz.

    » Fatura tutarıma yansıtılan kayıp/kaçak ve diger bedellerin iadesini alabilir miyim?
    Enerjisa Istanbul/Baskent/Toroslar Elektrik Perakende Satıs A.S. olarak biz ve diger tüm elektrik tedarik lisansına sahip perakende satıs sirketleri, Enerji Piyasası Denetleme Kurumu’nun (EPDK) mevzuatına tabidir ve tamamen yürürlükteki kurul kararlarına göre hareket etmekle yükümlüdür. Kayıp/kaçak bedeli ilgili mevzuata dayanılarak (Elektrik Piyasası Kanunu ve ikincil mevzuata göre) tahsil edilmektedir. TRT Payı, TRT Gelirleri Kanunu'na istinaden tahsil edilir. Enerji Fonu, enerji sektöründe yapılacak bilimsel arastırma, gelistirme çalısmalarını desteklemek amacıyla 3096 sayılı kanuna istinaden faturalara yansıtılır. Elektrik (Belediye) Tüketim Vergisi ise Belediye Gelirleri Kanunu'na dayanılarak tahsil edilir. Tüm bu bedeller yasadan kaynaklandıgından, Anayasa Mahkemesi tarafından yasa hükümleri iptal edilene kadar ödenmek zorundadır.

    » Güvence bedelini abonelik sırasında ödedim, ancak ilk gelen faturada neden tekrar yansıtılmıs?
    Güvence bedelinin tarafınıza yansıtılması farklı sebeplerden ötürü olabilir:
    1. Elektrik aboneliginizi üstünüze alırken güvence bedelinizi taksitle ödeme seçenegini seçmis olabilirsiniz. Bu durumda güvence bedelinin ilk yarısı pesin, diger yarısı ise faturanıza yansıtılarak tahsil edilmektedir.
    2. Güvence bedeliniz sistemsel bir hatadan dolayı faturanıza yansıtılmıs olabilir. Faturanızın kontrolü için Çagrı Merkezimize veya Müsteri Hizmetleri Merkezimize basvuruda bulunabilirsiniz.

    » Akıllı sayaç kullanarak tasarruf edebilir miyim?
    Akıllı sayaçlar Çok Zamanlı Tarifede kullanılan saat dilimlerindeki tüketimleri gösteren sayaçlardır. Çok Zamanlı Tarife, elektrik tüketiminizin, günün 06.00-17.00-17,00-22.00
    - 22.00-06.00 zaman aralıklarında, 3 ayrı birim fiyat üzerinden hesaplandıgı tarifedir. Kullanım alıskanlıklarınıza göre, enerji tüketiminizi birim fiyatların daha avantajlı oldugu gündüz ve gece zaman aralıklarına kaydırabiliyorsanız, tek zamanlı tarifeye göre daha avantajlı bir tarifedir. Online Hizmetler Merkezimize girerek veya en yakın Müsteri Hizmetleri Merkezi’ne basvurarak tarife degisikligi için talepte bulunabilirsiniz.

    » Faturalarda indirim uygulanıyor ancak uygulanan birim fiyatı
    sözlesmedeki fiyattan neden farklı?
    Serbest tüketicilik kapsamında sözlesme imzalayarak degisken fiyatlı bir tarife seçtiyseniz, aktif enerji birim fiyatlarınız degiskenlik gösterecektir. Sabit Oranlı Tarife'miz, EPDK tarafından yayınlanan tarifeler üzerinden sabit bir indirim oranı sundugu için, EPDK fiyatlarındaki degisiklik aktif enerji birim fiyatınıza da yansıyacaktır. Diger fatura kalemleri de (vergi, fon ve paylar) tüketim miktarınıza baglı olarak yine indirimli olarak tarafınıza yansımaktadır. Bu sebeple indirim oranınızın dogru yansıyıp yansımadıgını kontrol etmek için toplam fatura bedeline degil, sadece aktif elektrik enerjisi bedeline bakmanız gerekmektedir. Eger aktif enerji birim fiyatınızın degismesini istemiyorsanız, sabit tarifelerimizden birini seçerek aktif enerji birim fiyatınızı tarife süresi boyunca sabitleyebilirsiniz.

    » Engellilere yönelik bir tarifeniz var mı?
    Baglı oldugumuz Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu tarafından belirlenen tarifeler arasında maalesef engelli vatandaslarımıza yönelik bir tarife bulunmamaktadır.

    » Sehit/gazi tarifesinden yararlanmak için ne yapmam gerekiyor?
    Bu tarifeden faydalanmak için gerekli belgeler ile Müsteri Hizmetleri Merkezimize basvurmalısınız. Gerekli belgelere internet sitemizin “Eviniz” menüsünden ulasabilirsiniz.

    » Sehit/gazi ailesiyim, diger tesisatımda da bu tarifeden yararlanabilir miyim?
    Sehit/gazi tarifesinden yalnızca 1 abone sürekli ikamet ettigi adres için faydalanabilir.

    » Sehit/gazi indiriminden faydalanıyorum ancak faturada farklı tarifeden hesaplama yapılmıs, ne yapmalıyım?
    Enerji tüketim tutarınızın sehit/gazi indirimine göre hesaplanmaması, sistemsel bir hatadan kaynaklanmıs olabilir. Faturanızla ilgili itiraz talepleriniz ve daha detaylı bilgi almak için Çagrı Merkezimizden ya da Müsteri Hizmetleri Merkezimizden bizlere ulasabilirsiniz.

    » Elektrik tedarikçimi kendim seçebilecegimi ögrendim, nasıl basvuru yapmam gerekiyor?
    6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu’na ve Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeligi’ne göre, bir önceki takvim yılına ait tüketimleriniz veya bulundugunuz yıl içindeki toplam tüketiminiz 3.600 kWh ve üzerindeyse Serbest Tüketici olma hakkınız bulunmaktadır. Aylık fatura tutarınız KDV dahil ortalama 125 TL* ve üzerindeyse avantajlı tarifelerimizden faydalanma hakkına sahip olabilirsiniz. Serbest Tüketicilik hakkında bilgi almak ve avantajlı tarifelerimizden yararlanmak için Çagrı Merkezimiz üzerinden 3’ü tuslayarak enerji danısmanlarımıza ulasabilirsiniz.

    » Tarifemi degistirmek istiyorum, bilgi alabilir miyim?
    Avantajlı tarifelerimizi ögrenmek ve mevcut tarifenizi degistirme talebinde bulunmak için Online Hizmetler Merkezimizden talepte bulunabilir veya Müsteri Hizmetleri Merkezimize gelerek detaylı bilgi alabilirsiniz.

    » Santiye tesisatında yapılan tüketim bana yansıtılmıs, ne yapmam
    gerekiyor?
    Santiye tesisat evrakları ile birlikte en yakın Müsteri Hizmetleri Merkezimize basvurmanız gerekmektedir.

    » Eski faturama nasıl itiraz edebilirim?
    Tüketici Hizmetleri Yönetmeligi'ne göre yasal olarak son 12 aylık faturanıza itiraz etme hakkınız bulunmaktadır. Fatura itirazlarınız için Çagrı Merkezimizden bizlere ulasabilirsiniz.

    » Sözlesmemi yeni imzaladım ve gelen ilk fatura bana ait degil,
    ne yapmalıyım?
    Faturanızın kontrolü için ikamet etmeye basladıgınız tarihi kanıtlayan belgelerle birlikte (kira sözlesmesi, bina yönetiminden yazı gibi) Müsteri Hizmetleri Merkezimize basvuruda bulunmanız gerekmektedir.

    » Ilk faturama enerji kesilmedigi halde kesme baglama bedeli yansıtılmıs, ne yapmalıyım?
    Yeni aboneliklerde kesme/baglama ücreti ilk fatura tutarınıza yansıtılmaktadır.

    » Resmi daireyiz ancak faturamız ticarethane tarifesinden düzenleniyor,
    ne yapmalıyım?
    Elektrik Piyasası Kanunu ve 5999-3 sayılı EPDK Kurul Kararı ile yayınlanan Dagıtım Lisansı Sahibi Tüzel Kisiler ve Görevli Perakende Satıs Sirketlerinin Tarife Uygulamalarına Iliskin Usul ve Esaslar'a göre resmi daireler ticarethane tarifesi üzerinden faturalandırılmaktadır.

    *Bu tutar, bir mesken kullanıcısının ortalama tüketim degerleri baz alınarak tahmini olarak belirtilmistir. 3.600 kWh tüketime karsılık gelen fatura tutarı tüketicinin niteligine göre degisebilmektedir.

    » Faturadaki endeksler ile sayaç üzerindeki endeksler farklı, nasıl kontrol ettirebili rim?
    Sayacınızın okundugunda alınan endeks degerleri (T1-T2-T3) anlık degerler olup faturanızın üzerindeki endeks degerlerini olusturmaktadır. Herhangi bir zaman diliminde sayacınızından alınan degerlerle bu degerlerin uyusmaması normaldir. Fatura itiraz talepleriniz için Çagrı Merkezimizden bizlere ulasabilirsiniz.

    » Serbest Tüketici Sözlesmesi imzaladım, hâlâ neden eski tarife
    üzerinden fatura düzenleniyor?
    Serbest Tüketicilik Sözlesmesi imzaladıgınızda, geçisleriniz ilk fatura döneminde olmamaktadır. EPDK tarafından belirlenen takvime göre geçisiniz yapılacaktır. Hangi ay itibarıyla serbest tüketici tarifesi üzerinden faturalandırılacagınızı, Çagrı Merkezimizden ögrenebilirsiniz.

    » Sözlesme iptali sırasında borcum olmadıgı söylendi ancak daha
    sonra adıma fatura düzenlenmis, ne yapmalıyım?
    Sözlesme iptali sırasında yapılan anlık sorgulama islemlerinde fatura borç tutarınız sistemde gözükmemis olabilir. Fatura borcunuzun tespit edilmesi durumunda, bir önceki fatura döneminizden tahliye sürecinize kadar geçen süredeki elektrik enerjisi tüketiminiz faturalandırılmakta ve bu bedel kapanıs faturanıza yansıtılmaktadır.

     

Fatura ödeme
  • » Itirazda bulundugum faturayı ödemem gerekiyor mu?
    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeligi’nin 13. maddesine göre, fatura itirazı ödeme yükümlülügünü ortadan kaldırmaz. Itirazınızın olumlu sonuçlanması halinde Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeligi’ne uygun sekilde faturanızın iadesi yapılacaktır. Otomatik ödeme talimatının oldugu faturalarınızda ise ödeme gerçeklestirilmeyecektir. Bu nedenle manuel olarak fatura takibinizi ve ödemesini yapmanız gerekmektedir.
    Ödemenizi, anlasmalı bankalardan, Enerjisa yetkili ödeme noktalarından ya da tutarınız 500 TL’nin altında ise Online Hizmetler Merkezimizden yapabilirsiniz.

    » Bu ay düzenlenen faturayı 2 defa ödedim. Mükerrer ödemenin iadesini nasıl yaptırabilirim?
    Herhangi bir talep iletmediginiz durumda; mükerrer ödemeden kaynaklı olusan alacagınız bir sonraki faturanız ile düsülecektir. Mükerrer ödeme iade talepleriniz için en yakın Müsteri Hizmet Merkezimize ödeme dekontunuz ile giderek genel basvuru dilekçesini doldurmanız gerekmektedir. Basurunuzu yaparken vadesiz hesabınıza ait IBAN numaranızı belirtmeniz gerekmektedir. Iadenizi Müsteri Hizmet Merkezleri veznelerimizden almak istiyorsanız; bizzat kendiniz kimliginiz ile basvurmanız sartı ile 500 TL’ye kadar olan iadelerinizi Müsteri Hizmet Merkezlerimizde bulunan veznelerden alabilirsiniz.

    » Hangi kanallardan ödeme yapabiliyoruz?
    Enerjisa Online Hizmetler Merkezi, yetkili ödeme noktaları, anlasmalı banka subeleri, otomatik banka ödeme talimatları ve PTT subeleri kanalı ile ödemelerinizi gerçeklestirebilirsiniz.

    » Faturamı kredi kartı ile ödeyebilir miyim?
    Online Hizmet Merkezimizden üyelik islemlerinizi gerçeklest irerek toplam 500 TL’ye kadar olan fatura borçlarınızı kredi kartınızla anında ödeyebilirsiniz. Kredi kartı ile yapacagınız ödemelerde ek hizmet bedeli alınmamaktadır. Banka ile imzalamıs oldugunuz kredi kartı sözlesmesi kapsamında banka ile kararlastırdıgınız bedeller banka tarafından ayrıca yansıtılabilir. Gecikmis ya da icralık faturalarınız için Müsteri Hizmetleri Merkezilerimize ugrayarak kredi kartı ile nakit veya taksitli ödeme seçeneklerinden yararlanabilirsiniz.

    » Borcumu ödedim ama hâlâ faturalarda “eski borç” olarak görünüyor, bu ne anlama geliyor?
    Faturanızın kontrolü için Çagrı Merkezimizden sorgulama yapabilirsiniz. Detaylı bir inceleme gerekmesi halinde Müsteri Hizmetleri Merkezi üzerinden basvuruda bulunmanız gerekmektedir. En yakın Müsteri Hizmetleri Merkezleri için lütfen tıklayınız.

    » Itirazım sonucu faturamı iptal ettiniz, ancak ödedigim bedeli tarafıma ne zaman iade edeceksiniz?
    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeligi’nin 13. maddesine göre, fatura itirazınız 10 is günü içinde sonuçlandırılır. Itirazın dagıtım sirketini ilgilendiren bir husus oldugu anlasılırsa,sayacın muayene süresi hariç 10 is günlük süreye 4 is günü daha ilave edilir. Itirazınızın haklıbulundugu durumlarda, iadeler 3 is günü içerisinde tarafınıza yapılmakta veya bir sonraki faturanızdan mahsup edilmektedir. Basvurunuzu takip etmek için Çagrı Merkezimizi arayabilirsiniz.

    » Apartman ortak kullanımı/asansör tesisatına fazla fatura geldi.
    Kimin basvuruda bulunması gerekiyor?
    Fatura itirazları için; apartman yöneticinizin ya da apartman/site yönetimince seçilen yetkili kisinin Çagrı Merkezimizi arayarak veya Müsteri Hizmetleri Merkezi’ne gelerek fatura itirazında bulunmanız gerekmektedir.

    » Faturamı ödememe ragmen elektrigim neden kesildi?
    Bu durumda Online Hizmetler Merkezi’nden ödeme dökümünüzü kontrol edebilir, yaptıgınız ödemeyi görüntüleyemiyorsanız borç sorgulama islemleriniz için Çagrı Merkezimizi arayabilir ya da Müsteri Hizmetleri Merkezi’nden bize ulasabilirsiniz.

    » Icralık faturamı ödememe ragmen sözlesmem iptal olmus
    sebebi nedir?
    Son ödeme tarihini geçirdiginiz faturalarınız hakkınızda icra islemi baslatıldıgında sözlesmeniz de iptal edilebilmektedir. Ödemelerinizi yaptıktan sonra size en yakın Müsteri Hizmetleri Merkezi’ne giderek yeniden abonelik sözlesmesi imzalamanız gerekmektedir.

    » Baskasına ait faturayı ödedim, nasıl geri alabilirim?
    Talebinizi size en yakın Müsteri Hizmet Merkezlerimize dilekçe vererek iletebilirsiniz. Talep dilekçenizde hatalı ödeme yaptıgınız sözlesme hesabı ile ödeme yapmak istediginiz sözlesme hesabını mutlaka belirtilmeniz gerekmektedir. Sunabiliyorsanız ödeme dekontunuz da dilekçeniz ile birlikte alınacaktır. Dilekçenizde belirtilen sorun ilgili ekiplerimizce incelendikten sonra dilekçeniz ile ilgili olumlu ya da olumsuz yanıtımız tarafınızca bildirilecektir. Kurumumuzca yapılacak kontroller sonrasında; hatalı ödeme durumunun tespit edilmesi halinde, hatalı hesaba yapılan ödeme dogru hesaba aktarılacaktır. Dogru hesaba aktarılacak tutar mevcut borçlarınız ile mahsuplastırılacaktır. Borcunuz bulunmaması halinde ilgili tutar talebinize istinaden belirteceginiz banka hesabınıza iade edilecektir. 500 TL’ye kadar yapılacak iade ödemeleri için Müsteri Hizmet Merkezleri veznelerimizden de hizmet alabilirsiniz.

    » Baskasının faturasını ödedim, kisinin bilgilerine nasıl
    ulasabilirim?
    Müsterilerimize ait bilgiler 3. kisilerle paylasılmamaktadır. Hatalı ödeme durumunun tespit edilmesi halinde faturası hatalı ödenen müsterimiz sirketimizce bilgilendirilecektir.

    » Faturamı vadesinde ödemezsem ne kadar faiz öderim?
    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeligi’ne göre, vadesinde ödenmeyen faturalar için 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51’inci maddesine göre belirlenen gecikme zammı uygulanmaktadır. Güncel faiz oranı aylık %1,40’tır.

    » Abonelik benim adıma ancak kiracım tüketim yapıyor ve faturaları ödememis, ne yapmam gerekiyor?
    Eger mevcut kullanım yerinde ev sahibi adına kayıtlı bir sözlesme var ise, kiracısı kullanım yerine yerlesmeden önce mutlaka mevcut perakende satıs sözlesmesinin sonlandırılması ve tesisatın tahliye edilmesi gerekir. Mevzuata göre kiracı da aboneligi tahliye edebiliyor. Önce ev sahibinin gelmesine gerek yok. Kiracının kira sözlesmesini getirmesi durumunda önceki abonelik tahliye edilir ve dogrudan kiracı adına sözlesme yapılabilir. Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeligi 32. maddesine göre mevcut sözlesme
    sonlandırılmadan kiracının kullanıma devam etmesi halinde, usulsüz elektrik kullanımı söz konusu olacaktır. Bu durumda mal sahibi, elektrigi kendisi kullanmasa dahi kiracısının borçlarını ödemek zorunda kalabilir. Bu nedenle bir kullanım yerini kiraya vermeden önce, mutlaka sözlesme feshedilerek tesisat tahliye edilmelidir.

    » Tesisat adresinden tasındım ancak enerji kesilmedigi için yapılan
    tüketim bana ait degil, nasıl iptal ettirebilirim?
    Elektrik aboneliginizi sonlandırdıgınız tarih baz alınarak kapanıs faturanız olusturulacak ve tarafınıza iletilecektir. Faturanıza ait itirazınızın devamı durumda Çagrı Merkezimizden ya da Müsteri Hizmetleri Merkezimizden bizlere ulasabilirsiniz.

    » Otomatik ödeme talimatım bulunmasına ragmen faturam neden
    ödenmedi?
    Otomatik ödeme talimatınız henüz tanımlanmamıs veya hesap bakiyeniz müsait olmayabilir. Tanımlama ve diger islemleri için bankanız ile iletisime geçmeniz gerekmektedir.

    » Otomatik ödeme talimatım var ancak bankaya faturayı bildirmediginiz için banka ödeme yapamamıs, ne yapmalıyım?
    Banka ve sirketimiz arasında yasanan teknik sorunlar ile ilgili olarak sorunun sirketimiz kaynaklı oldugunun tespiti halinde gerekli düzeltmeler tarafımızca gerçeklestirilerek müsteri magduriyeti olusturulmaksızın sorun giderilmektedir.

    » Sisteminizdeki sorun nedeniyle PTT, banka ve diger ödeme kanallarından ödeme yapamıyorum, ne yapmalıyım?                   Ilgili kurumlarda anlık baglantı sorunu yasanabilmektedir. Gün içerisinde tekrar denemenizi rica ederiz.

    » Sisteminizden kaynaklı ödeme sorunu nedeniyle ödeme yapamadıgım için faiz ödeyecek miyim?
    Sorun sistemimiz kaynaklı oldugu tespit edilmesi halinde müsteri magduriyetine yol açılmaması için tarafımızca gerekli düzeltme islemleri gerçeklestirilecektir.

Kesintiler
  • » Kaç fatura ödemezsem enerjim kesiliyor? Standart bir uygulama
    var mı?
    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeligi’nin 15. ve 16. maddelerinde öngörülen yasal süreç borcunu vadesinde ödemeyen müsterilerimiz için aynı sekilde uygulanmaktadır. Buna göre müsteriye gönderilen faturanın son ödeme tarihine kadar ödenmemesi ve gönderilecek ikinci bildirimden itibaren 5 gün içinde ödeme yapılmaması durumunda elektrik kesilmektedir.

    » Otomatik ödeme talimatım var, neden enerjim kesildi?
    Otomatik ödeme talimatınız bankanız tarafından henüz isleme alınmamıs veya tanımlı otomatik ödeme talimatınız için yeterli bakiyeniz bulunmayabilir. Tanımlama islemleri için bankanız ile iletisime geçmeniz gerekmektedir.

    » Borcumu ödedim, enerjim ne zaman açılacak?
    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeligi’nin 16. maddesine göre, ikamet adresiniz;
    • Imar yerlesim alanında ise iki gün içerisinde,
    • Imar yerlesim alanı dısında ise üç gün içerisinde elektriginiz açılacaktır.

    » Faturamı ödedim, elektrigimi kendim açsam olur mu?
    Ilgili mevzuat geregi enerji açma islemi sadece yetkili saha personelimiz tarafından yapılmaktadır. Bu islem hayati risk tasımakla birlikte yetkili kisiler dısında yapıldıgında kaçak kullanım olarak nitelendirilmekte ve Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeligi madde 26 vd. hükümlerine göre 216. maddesine göre yasal islem uygulanması gerekmektedir.

    » Ödemeyi yaptım, hafta sonu enerjim açılır mı?
    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeligi’nin 16. maddesine göre, ikamet adresiniz
    • Imar yerlesim alanında ise iki gün içerisinde,
    • Imar yerlesim alanı dısında ise üç gün içerisinde elektriginiz açılacaktır.

Diğer
  • » Otomatik ödeme talimatımı iptal ettirdim ancak sistemlerinizde
    hâlâ görünüyor?
    Otomatik ödeme talimat tanım ve iptal islemleri bankalar tarafından yapılmaktadır. Fakat bankanız iptal ettigi halde bizim sistemimizde iptal gerçeklesmemis ise size en yakın Müsteri Hizmetleri Merkezimize giderek sistemde tanımlı talimatın iptali talebinde bulunabilirsiniz. Gerekli incelemeden sonra sistem üzerinden talimat iptal islemi gerçeklestirilecektir.

    » Baska bir bankaya otomatik ödeme talimatı verecegim ancak sisteminizde baska bir kayıtlı talimat oldugu bilgisi var, ne yapmam gerekiyor?
    Size en yakın Müsteri Hizmetleri Merkezimize giderek sistemde tanımlı talimatın iptali talebinde bulunabilirsiniz. Gerekli incelemeden sonra sistem üzerinden talimat iptal islemi gerçeklestirilecektir. Iptal islemi gerçeklestirildikten sonra anlasmalı oldugumuz bankalara otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz.

    » Baskasına ait sözlesme için kendi bankamdan talimat verebilir
    miyim?
    Baskasına ait sözlesme için anlasmalı bankalara otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz.

    » Otomatik ödememden aynı ayda 2 adet fatura ödemesi yapılmıs
    neden?
    Otomatik ödeme tahsilatları faturanızın vade sonu tarihinde yapılmaktadır. Art arda iki faturanızın vade sonu tarihinin aynı aya denk gelmesi halinde aynı ayda iki adet fatura ödemesi otomatik ödemeden yapılabilir.

    » Otomatik ödemem bulunmasına ragmen faturam neden son ödeme tarihinde ödeniy or?
    Talimatlı müsterilerimizin fatura tahsilatları vade sonunda banka hesabı sorgulanarak gerçeklestirilmektedir. Faturanızın vade sonunda hesabınız müsait degil ise maalesef ödemeniz gerçeklestirilemez.

    » Hasta raporum var, enerjimin kesilmemesi için ne yapmam
    gerekiyor?
    Nüfus cüzdanı, hastanın o evde yasadıgını gösterir ikametgâh belgesi, hastaneden alınmıs hastalıgı gösterir güncel (2 yılı geçmemis olmalı) doktor raporu ve asagıda belirtilen cihazlardan güncel (2 yılı geçmemis olmalı) cihaz raporu ile size en yakın Müsteri Hizmetleri Merkezimize müracaat edebilirsiniz. Söz konusu islem fatura borçlarının zamanında ödenmemesi nedeniyle sözlesme feshine ve borcun yasal yollardan tahsiline engel degildir. Eger saglık kurulusu sahibiyseniz, Tanı ve Tedavi Verme Ruhsatınız (basvuru tarihi itibarıyla raporun 2 yıllık geçerlilik süresi olmalı) size en yakın Müsteri Hizmet Merkezimize basvuruda bulunabilirsiniz. Ilgili cihazlar asagıda sıralanmıstır:
    a) Non-invaziv Mekanik Ventilasyon Cihazı: Kendi kendine solunum islevi olmadıgı için
    solunum destek cihazlarına gereksinim duyan yatalak hastalarda kullanılır.
    1. CPAP
    2. Auto CPAP
    3. BPAP
    4. BPAP-S
    5. BPAP S/T
    6. BPAP S/T AVAPS
    7. ASV
    b) Oksijen Konsantratörü ve Nabülizatör: Uzun süreli oksijen tedavisine gereksinim duyan
    KOAH (Kronik Obstruktif Akciger Hastalıgı), astım gibi solunum sistemi hastalıgı olanlarda
    kullanılır.
    c) Aspiratör: Burun ve agızdan soluk alamadıgı için bogazından delik açılarak nefes alması
    saglanan “Trakeostomi”li hastalarda kullanılır.
    d) Aletli Gece Periton Diyaliz Cihazı: Kronik böbrek hastalıgı nedeniyle evde diyaliz yapılan
    hastalarda kullanılır.

    » Farklı bir adresteki sözlesme borcumu su anda kullandıgım
    tesisata aktarabilir miyiz?
    Farklı adresteki borcunuzun su anda kullandıgınız tesisata aynı tarife grubunda bulunması halinde aktarımı mümkündür. Bu islemi gerçeklestirebilmek için size en yakın Müsteri Hizmetleri Merkezimize basvurabilirsiniz.

    » Neden güvence bedeli ödüyorum?
    Tüketici Hizmetleri Yönetmeligi 33. madde 1. bendinde belirtildigi üzere; görevli tedarik sirketi, kullanım yerinin degismesi ve/veya perakende satıs sözlesmesinin sona ermesi veya sözlesmenin feshi halinde, tüketicinin elektrik enerjisi tüketim bedelini ödememesi ihtimaline karsılık olarak, borcuna mahsup edebilmek için güvence bedelini tüketiciden
    almaktadır.


    » Güvence bedeli ödemesini taksitlendirebilir miyim?
    Tüketici Hizmetleri Yönetmeligi 35. madde 2. bendinde belirtildigi üzere; nakit olarak verilecek güvence bedelinin tamamının pesin olarak verilmesi esastır. Talebiniz halinde, güvence bedeli iki esit taksitte tahsil edilir. Bu durumda görevli tedarik sirketi tarafından kabul edilmesi halinde, güvence bedelinin ilk taksiti de faturaya yansıtılmak suretiyle tahsil edilebilir. Ilgili görevli tedarik sirketi, bu fıkra kapsamında taksit talebinin olup olmadıgını ilgili tüketiciye sormakla yükümlüdür. Ilgili maddeler uyarınca, taksitlendirme talepleriniz
    isleme alınacaktır.

    » Güvence bedeli neye göre hesaplanıyor?
    Tüketici Hizmetleri Yönetmeligi 34. madde 1. bendinde belirtildigi üzere; görevli tedarik sirketi ile sözlesme imzalayan tüketicinin güvence bedeli, tesisin veya kullanım yerinin gücü dikkate alınarak, abone grupları itibarıyla kW basına belirlenen birim bedel üzerinden hesaplanmaktadır.

    » Kapanıs dilekçemi verdim, güvence bedelini hemen alabilir miyim?
    Elektrik kesim isleminiz sonuçlandıktan sonra olusacak kapanıs faturanız, degerlenen güvence bedelinizden düsüldükten sonra alabilirsiniz.

    » Ödedigim güvence bedeli neden sözlesme iptalinde eksik ödendi?
    Son dönem faturanız ile elektriginizin kesimine kadar geçerli tüketiminiz faturalanıp, degerlenen güvence bedelinizden düsüldügü için güvence bedelinizi eksik almaktasınız.

    » Güvence bedelini ilk yatırdıgım tutar üzerinden mi geri alacagım?
    Son dönem faturanız ile elektriginizin kesimine kadar geçerli tüketiminiz faturalanıp, degerlenen güvence bedelinizden düsüldügü için güvence bedelinizi eksik almaktasınız.

    » Güvence bedelim sistemlerinizde görünmüyormus, ne yapmak gerekiyor?
    Güvence bedelini ödediginize dair makbuzunuzla birlikte size en yakın Müsteri Hizmet Merkezimize basvuruda bulunmanız gerekmektedir. Kayıtlarınız incelenerek size bilgi verilecektir.

    » Güvence bedelini nasıl iade alabilirim?
    Güvence bedeli iade taleplerinizi size en yakın Müsteri Hizmet Merkezimize dilekçe ile iletebilirsiniz. Iade tutarı dilekçenizde belirttiginiz kendi adınıza ait vadesiz IBAN’ınıza 5 is günü içinde aktarılacaktır. 500 TL’ye kadar iadelerinizi Müsteri Hizmet Merkezlerimizde yer alan veznelerimizden de temin edebilirsiniz.

    » Güvence bedelimi benim adıma nakit olarak baskası alabilir mi?
    Ahzu kabz yetkisini içermek kaydıyla noter huzurunda vekaletname verdiginiz üçüncü kisiler sizin adınıza Müsteri Hizmet Merkezlerimizden 500 TL’ye kadar güvence bedeli iadelerinizi alabilir.

    » Adıma kayıtlı IBAN numaram bulunmuyor ancak farklı bir sehirdeyim, nasıl iade alabilirim?
    Güvence bedeli iadelerinizde adınıza bir banka hesabınız olmaması halinde Ziraat Bankası üzerinden isminize havale ile iade süreciniz tamamlanmaktadır. Mükerrer fatura ödemelerinizde ise iade sadece adınıza kayıtlı hesap numaranıza gerçeklestirilmektedir.

    » Adıma kayıtlı IBAN bulunmuyor, baskası adına kayıtlı IBAN versem
    olur mu?
    Islak imzalı dilekçe ile açıkça "güvence bedelinin ...kisisinin adına kayıtlı ...IBAN numaralı hesabına aktarılmasını rica ederim" yazısıyla güvence bedeli baska bir IBAN'a iade edilebilir.

    » IBAN numaramı bildirmeme ragmen hâlâ ödeme yapılmadı, neden?
    Çagrı Merkezimiz veya size en yakın Müsteri Hizmet Merkezimize basvurdugunuzda gerekli kontroller saglanarak tarafınıza bilgi verilecektir.
    Elektrik Dagıtım ve Perakende Satısına Iliskin Hizmet Kalitesi Yönetmeligi kapsamında sirketimizce zamanında iadesi gerçeklestirilmeyen güvence bedelleri için güvence bedelinin 2 katı ve bir ay sonrasından itibaren yasal faiz hesaplanarak tazminat ödemesi gerçeklestirilmektedir.

    » Güvence bedelim zamanında iade edilmedi, faizini nasıl alabilirim?
    ediliyor?

    Elektrik Dagıtım ve Perakende Satısına Iliskin Hizmet Kalitesi Yönetmeligi kapsamında sirketimizce
    zamanında iadesi gerçeklestirilmeyen güvence bedelleri için güvence bedelinin 2 katı ve bir ay
    sonrasından itibaren yasal faiz hesaplanarak tazminat ödemesi gerçeklestirilmektedir.

    » Vefat eden sözlesme sahibine ait güvence bedeli nasıl iade
    ediliyor?
    Tahliye süreci tamamlanması kesinlesme serhini içeren veraset ilamı ile birlikte güvence bedelinden kaynaklı alacak varislere payları dogrultusunda ödenmektedir.

    » Yıllar önce kapattıgım aboneligimin güvence bedelini alıp alamadıgımı hatırlamıyorum. Nasıl iade ettiginizi ögrenebilir miyim?
    En yakın Müsteri Hizmet Merkezimize basvurdugunuz takdirde sistemden kontrolü saglanıp, tarafınıza bilgi verilecektir.

    » Teminat mektubumuz hakkında bilgi alabilir miyiz?
    Size en yakın Müsteri Hizmet Merkezimize basvurdugunuz takdirde sirketimize vermis oldugunuz teminat mektubu ile limit, banka ve tarih bilgisi ile ilgili detaylı bilgiye ulasabilirsiniz.

    » Teminat mektubumuzu nasıl iade alabiliriz?
    Güvence bedeli, banka teminat mektubu olarak alınmıs ise, sözlesmenin feshi veya sona ermesi veya ön ödemeli sayaç takılması tarihi itibariyle, tüketicinin görevli tedarik sirketine olan tüm borçlarının ödenmesi halinde, teminat mektubu tüketiciye iade edilmektedir. Bu durumlar gerçeklestirilmeden iade islemini yapılamaz.

    » Teminat mektubumuzu baska bir banka ile degistirebilirmiyiz?
    Aynı tutarda geçerli mektup görevli tedarikçi sirkete verildikten sonra, eski mektup tüketiciye iade edilir.