MENU
Merak Ettiğiniz Her Şey Burada!
  • Online kanallarımızdan yapabileceğiniz işlemlerden, hizmet noktalarımızın çalışma saatlerine; ödeme işlemlerinden faturalandırılma konularına kadar tüm soruların yanıtlarına aşağıdaki başlıklara tıklayarak, kolayca ulaşabilirsiniz.

Hangi Kanalımızdan Hangi İşlemlerinizi Gerçekleştirebilirsiniz?
  • Abonelik, tahliye, başvuru, ödeme gibi işlemlerinizi hizmet noktalarımıza gelmeden, evinizin konforunda kolayca tamamlayabilirsiniz. Hem 7/24 erişebileceğiniz Enerjisa Mobil uygulamamız ve Online Hizmetler Merkezimiz'in, hem de diğer kanallarımızın, size hangi işlemler konusunda yardımcı olabileceğini aşağıdaki tabloda görebilirsiniz.

    Abonelik İşlemleri Tahliye İşlemleri Güvence Bedeli İadesi* Başvuru İşlemleri Fatura Ödeme Borç Sorgulama
    Çağrı Merkezi 444 4 372
    Online Hizmetler Merkezi
    e-Devlet
    Enerjisa Mobil       ✓      ✓
    Müşteri Hizmet Merkezleri
    Enerjisa İşlem Merkezleri
    Anlaşmalı Bankalar ve PTT

    * Güvence bedeli iadeniz, ilgili kanallardan bize ulaştıracağınız IBAN numaranıza yapılmaktadır.

Hizmet Noktalarımızın Çalışma Saatleri Nedir?
Hizmet Noktalarımıza Gelmeden Önce Nelere Dikkat Etmelisiniz?
  • - Hizmet noktalarımızda sıra beklemeden işlem yaptırabilmek için lütfen öncesinde randevu alınız.

    - İçişleri Bakanlığı genelgesi uyarınca, sadece maske takan müşterilerimiz hizmet noktalarımıza kabul edilebilmektedir. Hizmet noktalarımıza gelmeden önce lütfen maske takınız.

    - Hizmet Noktalarımıza gelmeden önce HES kodu aldığınızdan emin olmanızı rica ederiz.

    HES kodu nasıl alınır?

    - Hayat Eve Sığar Mobil Uygulaması (IOS ve Android) ile

    - 2023 numarasına göndereceğiniz SMS ile;

    HES yazıp aralarında boşluk bırakarak sırasıyla; T.C kimlik numarası, T.C kimlik seri numarasının son 4 hanesi ve paylaşım süresi (gün sayısı olarak) yazarak ve 2023's SMS göndererek, 

    Mavi Kartlı veya TC kimlik numarası 97, 98, 99 ile başlayan kişiler; HES yazıp aralarına boşluk bırakarak sırasıyla; T.C. kimlik numarası, doğum yılı ve paylaşım süresi (gün sayısı olarak) yazarak ve 2023'e SMS göndererek,

    TC kimlik veya Yabancı Kimlik (99,98,97 ile başlayan) Numarası bulunmayan kişiler için Pasaport bilgileri ile; HES yazıp aralarında boşluk bırakarak sırasıyla; Uyruk, Pasaport Seri Numarası, Doğum yılı, Soyadı yazarak 2023'e SMS göndererek,

    - e-devlet ile,

    e-devlet üzerinden buraya tıklayarak,

    e-devlet üzerinden HES Koduna ait işlemler; üretme, silme, sorgulama ve detaylarını görüntüleme işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.

    18 yaş altı çocuklarınız için HES Kodunu e-devlet üzerinden oluşturabilirsiniz.

    --------------------------------------------------------------------

    18 yaş altı çocuklarınız için HES Kodunu Hayat Eve Sığar uygulaması, e-devlet Kapısı ve SMS yolu ile oluşturabilirsiniz.

    Karantina altında olanlar için izolasyon bitiş tarihini Hayat Eve Sığar uygulaması üzerinden veya KALANSURE "HESKODU" yazıp 2023'e SMS göndererek takip edebilirsiniz.

    Gerçekleştirmek istediğiniz işlemin Enerjisa Mobil, Online Hizmetler Merkezi veya 444 4 372 üzerinden de yapılıp yapılmayacağını lütfen hizmet noktalarımıza gelmeden önce kontrol ediniz.

Kıyasen Fatura Nedir, Nasıl Uygulanacaktır?
  • Elektrik faturalarına ilişkin sayaç okumaları ile ilgili basında yer alan ‘Kıyasen Fatura’ yöntemi Enerjisa tarafından nasıl uygulanacak? Enerjisa müşterileri 3 ay boyunca fatura ödemeyip toplu mu ödeme gerçekleştirecek?

    Karantina bölgesinde ve/veya idari kararlar ile sayaç okumaların durdurulduğu bölgelerde yer alıyorsanız veya sayaç okuma personelleri sosyal mesafeyi koruyamayacağı için sayacınızı okuyamıyor ise; bu süreç sona erene dek faturalarınız geçmiş dönem tüketimleriniz esas alınarak, kıyas fatura yöntemi ile oluşturulacaktır. Kıyas faturanız hesaplanırken 2018 ve 2019 yılındaki aynı dönem günlük tüketim ortalamalarınız esas alınacaktır. Sayacınız okunabildiğinde gerçek tüketiminiz faturalanan tüketiminizden daha az ise aradaki fark tarafınıza iade edilecektir. Gerçek tüketiminizin faturalanan tüketiminizden fazla olması halinde ise, aradaki tüketim farkı sayacınızın okunmadığı dönem sayısı kadar vade farksız olarak taksitlendirilecektir.

    Faturam gerçek tüketimimle mi, yoksa önceki tüketimlerim esas alınarak kıyas fatura şeklinde mi oluşturuldu?

    Kıyas fatura oluşturulması halinde, oluşturulacak elektrik faturanız tarafınıza GSM numaranız veya e-posta adresinize gönderilecek ve faturanızın alt kısmında bulunan mesaj alanında “sayacınızın okunamaması nedeniyle” ifadesini içeren bir açıklama yer alacaktır. Eğer faturanızın altında bu şekilde bir mesaj bulunmuyorsa, sayacınız okunarak gerçek tüketiminiz esas alınmıştır.

    Mevcut adresimde yeni oturmaya başladım, benim tesisatımda önceki dönemleri esas alıp nasıl faturalandırma yapacaksınız? 

    Geçmiş tüketiminiz bulunmuyor ise, emsal tüketim esas alınarak veya endeks beyanınıza göre kıyasen faturalandırma yapılacaktır.

    Ben endeksimi kendim bildirmek istiyorum; gerçek tüketimimle faturalandırılmak istiyorum.

    Sayacınızdaki endeksleri okuyarak 444 4 372 Çağrı Merkezimiz, Online Hizmetler Merkezimiz veya Enerjisa Mobil uygulamamız üzerinden bize bildirmeniz halinde, kontrolü yapılarak ilgili endekslerle faturalandırılmanız sağlanacaktır.

    Mahsuplaşma nasıl yapılacak? Eğer karantina süresince sayacım okunmaz ve sonrasında toplu fatura çıkarılırsa, taksitlendirme yapılacak mı?

    Sayacınız okunduktan sonra gerçek tüketiminiz ile kıyas faturalarınızdaki tüketimleriniz mahsuplaştırılacak; alacağınız olması halinde iadesi gerçekleştirilecek, borcunuz çıkması halinde ise size fatura edilecektir. Sizi mağdur etmemek adına, borç tutarınıza dönem sayısı kadar vade farksız taksitlendirme yapılacaktır.

    Faturam önceki tüketimlerim esas alınarak oluşturulmuş. Ben geçtiğimiz yıllarda bu kadar tüketmedim? Fatura tutarım bu kadar yüksek değildi?

    Kıyas faturanız oluşturulurken hatalı tüketimlerin esas alındığını düşünüyorsanız 444 4 372 Çağrı Merkezimiz veya online kanallarımız üzerinden bir fatura itiraz kaydı oluşturabilirsiniz. En kısa sürede inceleyip size dönüş sağlayacağız.

    Kıyas faturam bana nasıl ulaştırılacak?

    Kıyas faturanız, sistemimizde bulunan GSM numaranıza veya e-posta adresinize gönderilecektir. Enerjisa Mobil, Online Hizmetler Merkezimiz veya 444 4 372 üzerinden bilgilerinizi güncellemeniz tavsiye edilir.

    Serbest tüketiciyim. Faturam karantina süresince geçmiş tüketimlerimle mi oluşturulacak?

    Karantina bölgesinde olmanız halinde, sayacınız yeniden okunana kadar kıyas fatura oluşturulacaktır. Sayacınız tekrar okunabildiğinde gerçek tüketiminiz faturalanan tüketiminizden daha az ise aradaki fark tarafınıza iade edilecektir. Gerçek tüketiminizin faturalanan tüketiminizden fazla olması halinde ise, aradaki tüketim farkı sayacınızın okunmadığı dönem sayısı kadar vade farksız taksitlendirilecektir.

Faturalarınızı Nasıl Ödeyebilirsiniz?
  • Ödeme işlemlerinizi anlaşmalı olduğumuz 16 bankanın internet bankacılığı, mobil uygulamaları, otomatik ödeme talimatları, ve ATM kanalları aracılığıyla gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca online kanallarımız olan Enerjisa Online Hizmetler Merkezi ve Enerjisa Mobil’den veya yetkilendirilmiş bayilerimiz olan Enerjisa İşlem Merkezleri’nden de ödemenizi gerçekleştirebilirsiniz. 

    *PTT'nin beyan ettiği karar doğrultusunda; geçici bir süre için PTT şube ve acentelerinden Elektrik Tüketim Desteği ödemeleri dışında kalan fatura tahsilat işlemleri yapılamamaktadır. Benzer şekilde anlaşmalı bazı bankaların şubeleri de kamu sağlığı göz önünde bulundurularak kapatıldığından, fatura tahsilatı yapılamamaktadır. Detaylı bilgiyi ilgili kurumların web sitelerinden takip edebilirsiniz.