Tasarruf Modu
MENU

Tasarruf Modu Nasıl Çalışır?

Dünyada ilk kez Enerjini Koru Hareketi kapsamında gerçekleştirilen Tasarruf Modu Uygulaması ile hem masaüstü hem de mobil dijital reklam alanları üzerinden kullanıcılara enerji tasarrufu sağlatılmakta. Bu interaktif uygulama, ayrıca web sitesine eklenen tasarruf butonu ile de cihazlarda az enerji harcayan renk skalasında hazırlanan bannerlar veya ekran parlaklığını azaltılmış görünüm ile de enerji tasarrufu sağlanmakta.

Tasarruf Modu Videosu

Digital kampanya özelinde, yayıncı anlaşması ile;

- Kampanya bannerlarının gösterimi ile enerji tasarrufu moduna geçildiği anda (on/offf), mecra üzerinde diğer bannerların scriptleri ve çalışması durdurulması sağlandı.
- Banner gösterimi ile ekran parlaklığı kısıldı ve görünümde tek sadece EnerjiSA bannerı konumlandırıldı. Cihaz ekran parlaklığı azaldı , cihaz işlem yükünün azaltılması sağlanmış oldu.

• Enerji tasarruf hesabı yapılırken, bazı kabullerde bulunduk. Bu kabulleri yaparken, Türkiye’de bulunan monitörlerin oransal dağılımına baktık. %30 LCD, %20 CRT, %50 Led monutor olduğunu kabul ettik.
• Daha sonra, uluslar arası yayınlanmış makaleler üzerinden Ekran Tipine Göre Kazanımları belirledik. -> LCD : 1W, LED : 1.34W, CRT : 8W
• Siteye her girenin sitede kalma süresi ve ortalama ekran boyutuna göre kazanımları hesapladık.

Mobil kampanya özelinde,
• Hazırladığımız data management yapısı ile, kullanıcı bağımsız telefon ve ekran bilgilerini aldık. Dynamic Content Optimisation yapısında kullanıcının telefon modeline göre tasarruf modunu değiştirdik ve verimlilik miktarını arttırdık.
• Akıllı Telefon Amoled bir ekrana sahip ise, ekran parlaklığını kısmak yerine, tüm sayfa arka planını siyah, yazıları ise beyaz yaptık. Amoled ekranlarda LEDler siyah olduğunda kullanılmadığı için, tasarruf miktarını katladık.
• Telefon Amoled ekrana sahip değil ise, webde yaptığımız yöntemi tekrarladık ve ekran parlaklığını kısıp tasarruf edilmesini sağladık.